sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

27 Haziran, 2006

Limon glazürlü incirli-cevizli tart



Dün bahsettiğim üzere tartın hamurunu zeytinyağı ile yaptım iç dolgusu ise kuru, üzüm, ceviz ve baldan oluşuyor...Zeytinyağlı tart hamurumun tadı çok güzel oldu artık sanırım tüm tart hamurlarını bu şekilde hazırlarım .

Limon glazürlü incirli-cevizli tart

Malzemeler

(Tart hamuru için)

  • 1 1\2 su bardağı un
  • 1\4 su bardağı mısır nişastası
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tutam tuz
  • 1\2 su bardağı zeytinyağı
  • 1 \3 su bardağı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 limonun kabuğunun rendesi

(Tartın iç dolgusu)

  • 250 gr. kuru incir
  • 1\2 su bardağı kuru üzüm
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1\4 su bardağı viski ya da brandy
  • 1 portakalın kabuğunun rendesi
  • 1\2 su bardağı bal

Yapılışı

Tart hamurunu hazırlamak için un, mısır nişastası, kabartma tozu ve tuzu bir kapta karıştırın. Diğer tarafta zeytinyağı, şeker, portakal kabuğu rendesi ve yumurtayı karıştıralım. Katı malzemeleri sıvılarla karıştırıp yumuşak bir hamur elde edelim.

Hamurun 1\3' ünü ayıralım ve dolaba koyalım. Kalan hamuru 20 cm.lik pay kabımızın tabanına elle güzelce yayarak yerleştirelim ve yanlarını yükseltelim. Çatalla heryerini delelim ve dolaba koyalım.

Cevizleri robotta iyice çekelim. İçerisine ikiye kesilmiş incirleri , portakal kabuğunu ve üzümleri ekleyerek macun kıvamına getirelim.

Diğer tarafta bal, viski ve tarçını iyice karıştırıp macun kıvamındaki diğer karışıma ekleyerek iyice karıştıralım.

Fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım. Tart hamurunun üstüne karışımı eşit şekilde yayalım. Diğer sakladığımız hamur parçamızı iki yağlı kağıt arasında payın üstünü kapatacak büyüklüğe gelene kadar elle inceltelim ve payın üstüne kapatalım. Hamurun yanlarını çatalla şekillendirelim ve fırına koyup 35 dakika kadar ya da pay hamurumuzun üstü pembeleşene değin pişirelim.

Limon glazürü için 1\2 su bardağı pudra şekerine 1 yemek kaşığı limon suyu ekleyip koyuca bir karışım haline getirelim, çok koyu olursa biraz daha limon suyu ekleyebiliriz. Ilınan tartımızın üzerine sürelim.

8 Comments:

At 8:32 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,

Harika tariflerin ve anlatımın var. Ancak resimlerinde o güzelliği göremiyoruz. Biraz karanlık çıkıyor. Resim kaliteni artırırsan kim tutar seni......

 
At 11:44 ÖÖ, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Teşekkürler... Çok haklısınız resim kalitesinden bende herzaman çok hoşnut değilim. Çalıştığım için tarifleri yapma saatlerim geceye kalıyor ve makinem de çok pro olmadığından ve ışık işini tam sağlayamadığımdan resimler karanlık oluyor. Ama sizee haberlerim var sevgili kardeşim bana profesyonel bir fotoğraf makinesi almış. Şimdi onu kullanmayı öğreniyorum. Çok yakında daha farklı resimler görebilirsiniz... Bu güzel eleştirileriniz benim için çokçok önmeli lütfen her zaman yazmaya devam edin...

Sevgiler
Begüm

 
At 2:35 ÖS, Blogger munevver said...

Sevgili Begüm,değişik bir tart tabanı.Eline sağlık.Katı yağ olmayışı çok iyi.Dolgusu da pek güzel.Limonlu her şeyi seviyorum.Teşekkürler tarif için.

nanevelimon.blogspot.com

 
At 4:03 ÖS, Blogger begüm said...

Münevver merhabalar,

Beğendiğine sevindim. Yazın limon çok ferahlatıcı değil mi? Ben su içerken bile içine bir iki damla limon suyu sıkıyorum. Görüşmek üzere...

Sevgilerimle,

Begüm

 
At 9:53 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, ne iyi yapmisin tart hamurunda zeytinyagi kullanarak. Dolgusu ise hem lezzetli hemde saglikli olmus, ellerine saglik canim. Sevgilerimle

 
At 3:04 ÖS, Blogger begüm said...

Nezaketcim merhabalar. Teşekkürler... Zeytinyağı ile gayet başarılı oldu tart hamuru.

Görüşmek üzere, sevgiler...

Begüm

 
At 6:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhabalar...

ellerinize saglik.. ben inciri cok severim daha dogrusu kurutulmus meyveleri cok seviyorum...cok lezzetli bir tartta benziyor..

zeytinyagi ile ilgili olculere baktim cok faydali bir bilgi hemen olculeri kaydettim...ne iyi etmisinizde olculeri vermisiniz...

 
At 8:37 ÖS, Blogger begüm said...

Defnenin merhabalar,

Ölçülerin işine yaradığına sevindim. Kuru meyve seviyorsan tart tam sana göre (:

Sevgiler
begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors