sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

12 Haziran, 2006

Parmesanlı ekmek ve körili,fesleğenli karides



Aile büyüklerimin sağlık problemleri nedeniyle uzun süredir bloguma yeni tarifler ekleyemiyorum. Bugün canım babacım hastaneden taburcu oldu ve bende günlerdir süren stresin azalmasıyla birlikte daha önceleri yapıp resimlerini çektiğim ama bir türlü yazmaya fırsat bulamadığım iki tarif veriyorum bugün. Körili karidesi yapıp linguine makarnamın üzerine koyup yanında da parmesanlı bir dilim mis kokulu ekmekle yemiştim...Tarifler food network'ten ve McCormic'ten defterime kaydedilmişti. Karidesimi pişirirken içine tazecik reyhan ( fesleğen) yaprakları koydum. Resimden de göreceğiniz gibi iş arkadaşım Hakkı Bey sayesinde bir saksı reyhanım var ve bitkim büyüdükçe yapraklarıyla yemeklerime lezzet veriyor. Hakkı Bey bitki yetiştirmeye çok meraklı ve her sene küçük saksılarda reyhan yetiştiriyor ve bu bitkileride bizlerle paylaşıyor, sağol Hakkı Bey sayende ellerimle topladığım reyhan yapraklarıyla yapıyorum yemeklerimi...




Parmesanlı ekmek

Malzemeler

1 su bardağı yoğurt
1\3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
2 1\2 su bardağı un
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı karbonat
1\2 tatlı kaşığı tuz
1\3 su bardağı rendelenmiş parmesan peyniri
1 yemek kaşığı soğan tozu
toz kırmızıbiber
1 yumurtanın beyazı ( üstü için)

Yapılışı

Bir kapta tereyağı, yoğurt ve sütü karıştırıyoruz.

Ayrı bir kapta kalan malzemeleri karıştırıp iki karışımı birbirine ekliyoruz. Unlanmış tezgahta hamuru iyice yoğuruyoruz ve iki parçaya ayırıyoruz. Parçaları yuvarlak top şekline getirip yağlı kağıt konmuş fırın tepsisine yanyana koyuyoruz. Hamurların üstüne fırçayla yumurta akı sürüp rendelenmiş parmesan peyniri( ekmeğin içine konulan miktarın dışında extra olarak) döküyoruz. Bıçakla çarpı şeklinde ekmek hamurunun ortasını kesip 180 derece önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişiriyoruz.







Körili, fesleğenli karides


Malzemeler


  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 500 gr. karides ( ben dondurulmuş hazır paket karides kullandım)
  • 3-4 adet taze yeşil soğan
  • 2 diş dövülmüş sarımsak
  • 1\2 bardak beyaz şarap
  • 1 dolu çay kaşığı köri
  • 1 tatlı kaşığı limon suyu
  • 4-5 yaprak ince kıyılmış taze fesleğen
  • 1 dolu çay kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1\2 su bardağı krema

Yapılışı

Teflon tavaya zeytinyağını koyup kızdırdıktan sonra ince doğranmış taze soğanları, karidesi ve sarımsağı koyup soteliyoruz. Şarabı ekleyip kapağını kapatıyoruz. 2-3 dakika pişiriyoruz.Karidesleri tavadan alıyoruz.

Tavadaki suyun içine köriyi, limon suyunu, fesleğeni, tuzu, şekeri ve kremayı ekleyerek 2 dakika kayanttıktan sonra karidesleri tekrar tavaya koyup karıştırıyoruz.

Ben haşladığım linguine makarnanın üzerinde servis yaptım. Dilerseniz güzel bir Jasmin pirinç pilavı ile birlikte de harika olur...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors