sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

13 Haziran, 2006

Vişneli tart



Bu vişneli tart tarifi çoktandır yapmak istediğim tarifler arasında bekliyordu. Dolgusu badem, üstü vişne ve altı çıtırık bir tart hamuru. Tarifi okumak bile ağzımdan sular akmasına neden olmuştu. Akşam denemeye karar verdim. Genellikle tariflerimi yapma saatim yemek işimiz bitip, çocukların banyo, ders vs. rutinlerini tamamlayıp uykuya geçtikleri saatler sonrası... Tarif Good Food " Simple Summer Food" kitabından. Londra seyahati sonrası getirdiğim kitaplardan yeni yeni denemeler yapmaya başladım. Zannederim önümüzdeki hafta bol bol çikolatalı yeni tariflerim olacak...

Vişneli bademli tart harika görüntüsü, kokusu ve muhteşem tadıyla " yaptığıma değdi " dedirtti.

Vişneli tart




Malzemeler

tart hamuru için

  • 200 gr.un ( 10 yemek kaşığı)
  • 25 gr. irmik( 2 yemek kaşığı)
  • 100 gr. tereyağı ( oda sıcaklığında)
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çırpılmış yumurta

dolgusu için

140 gr. toz şeker ( 9 yemek kaşığı)
  • 140 gr.toz badem( 14 yemek kaşığı)
  • 140 gr. eritilmiş tereyağı
  • 1 yumurta+1 yumurtanın sarısı
  • 2 yemek kaşığı vişne likörü
  • 500 gr. vişne ( ben dondurulmuş kullandım, eridikten sonra suyunu dökmeyi unutmayın)
  • 2 yemek kaşığı vişne reçeli

Yapılışı



Tart hamurunu yapmak için unu, irmiği, tereyağını, şekeri, yumurtayı ve 2 yemek kaşığı suyu karıştırıp tart hamurunu elde ediyoruz ve strechleyip buzdolabında 20 dakika dinlendiriyoruz.

Tartın dolgusunu hazırlamak için şeker, toz badem, tereyağı, yumurta ve yumurta sarısını bir kapta karıştırıyoruz ve macun gibi bir kıvama getiriyoruz. Vişne likörünü ekleyip dolapta bekletiyoruz.

Fırınımızı 190 dereceye ayarlıyoruz. 23 cm'lik tart kalıbını yağlayıp, unlanmış tezgahta hamurumuzu açıp tart kalıbına yerleştiriyoruz . Hamurun ortası kabarmasın diye yağlı kağıt kesip tartın üstüne yerleştiriyoruz ve üstünü nohutla kaplıyoruz. Bu işlem hamurun orta kısmı kabarmasın diye yapılıyor. Bu şekilde 15 dakika pişirip kağıdı ve nohutları alıyoruz ve tart hamurunu 10 dakika daha pişiriyoruz. Dolguyu tart hamurunun üstüne döküp 25 dakika kadar rengi iyice koyulaşıp, çıtır hale gelene kadar pişiriyoruz.

Tart hamuru fırından çıktıktan sonra vişneleri en üste bir sıra halinde yerleştiriyoruz. Vişne marmeladı veya reçelinin suyunu bir yemek kaşığı suyla ocakta eritip fırçayla vişnelerin üzerine süürüyoruz.




4 Comments:

At 11:44 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, ellerine saglik cok guzel gorunuyor. Hamura katilan irmik citirlik vermisti eminim, helde guzel bademli dolgusu. denemek lazim tabi boyle sadee resme bakmak da olmaz...

 
At 10:41 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nezaketcim günaydın,

İrmik hamuru daha da gevrek yapmak için ekleniyor gerçekten. Bademli dolgunun tadı çok hoş oluyor, eğer denersen tart hamurunun kenarlarını yüksek tut içi kabarıyor. Öpüyorum...

Sevgiler
Begüm

 
At 3:21 ÖS, Blogger Papatya said...

Merhaba Begüm,
bu tart nefis görünüyor! Uzanıp bir dilim alabilsem keşke :) tariflerini beğendim. Ben de beklerim, Girit'e :)
Sevgiler...

 
At 5:42 ÖS, Blogger begüm said...

Papatya merhabalar,

Ben Girit lafını duyunca hemen sitene uğradım. Kökenlerim Girit olduğundan heyecanlandım desem...Mayan da çok tatlı ... Bundan sonra görüşmek dileğiyle...


Sevgiler
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors