sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

19 Haziran, 2006

Ye #11 Balık - Soslu Levrek

Bu ayki yemek etkinliğinin ev sahibesi Bezen ve konumuz da balık. Ben de bu etkinlik için iki balık tarifi seçtim. Birini bugün yaptım diğerini ise yarın yayınlayabileceğim. Etkinlik için birbirinden güzel ve değişik balık yemekleri ile tanışacağımızdan eminim...

Bugün yaptığım ve annemin tariflerinden olan bu levrek kızartma, sosa batırılarak zeytinyağ ile teflon tavada kızartılıyor. Aynı sosu karides için de kullanabilirsiniz. Yarın semizotu pestolu somon yapacağım .



Soslu Levrek

Malzemeler

  • 500 gr. levrek filetosu ( net)
  • 1 bardak un
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik bira
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı tuz ( ben sebzeli tuzlardan kullandım)
  • 1\2 çorba kaşığı buğday nişastası

Yapılışı

Derin bir kaba un, nişasta, tuz, yumurta ve bira konup çırpılarak sos hazırlanır. Levrek filetoları sosa batırılıp bolca zeytinyağı kaplanmış ve yağı kızdırılmış tavaya önce derili kısmı gelecek şekilde konup kızartılır. Önce derili kısım konulmazsa levrek eti çok yumuşak olduğundan parçalanabilir.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors