sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

26 Temmuz, 2006

Bulgurlu maydanoz salatası ve fırın patatesler...

Bugün blogumu geçen koca bir haftadan sonra yenileyebilmenin huzuru içindeyim desem... Yaz günleri öyle tempolu geçiyor ki yapmak istediğim işlerime vakit yetişmiyor. Bu güzel maydanoz salata ve fırın patates evde çok tutuldu dolayısıyla sizlere de aktarmaya karar verdim... Patatesin tarifi Australian Women's Weekly'den, ben sadece tarife sarımsak ekledim. Et yemeklerinin yanına nefis oluyor ve ayrıca pişerken kokusu herkesi mutfağa topluyor.

Bu arada dün bir şeftalili likör denemem oldu. Tadı daha hazırlarken bile çok hoştu. Şimdi karanlık bir mutfak dolabı köşesinde kıvamını bulmayı beklemekte. Sonuç alır almaz burada tarifi sizlerle paylaşacağım.

Bulgurlu maydanoz salatası



Malzemeler

  • 1 demet ayıklanmış, yıkanmış maydanoz (çok ince doğranacak)
  • 1\2 kahve fincanı köftelik bulgur
  • 1\2 kahve fincanı kaynatılmış su
  • 5-6 tane taze yeşil soğan ( ince ince doğranacak)
  • 2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 1 limonun suyu
  • 1\4 su bardağı sızma zeytinyağı
  • tuz
  • 2 diş sarımsak( rende ya da havanda dövülmüş)
Yapılışı

Bulgurun üzerine sıcak suyu döküp şişmesini bekliyoruz. Maydonoz ve soğanları karıştırıyoruz . Nar ekşisi, limon, rendelenmiş sarımsak, tuz, zeytinyağını bir kapta iyice karıştırıp maydonoz ve soğanların üzerine döküp kaşıkla iyice karıştırıyoruz ve bulgurları ekliyoruz karıştırıp salata tabağımıza alıyoruz.

Fırın patatesler





Malzemeler

  • 6 adet orta boy patates ( kabukları soyulmuş )
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1\4 su bardağı galeta unu
  • 1\2 su bardağı rendelenmiş cheddar peynir

Yapılışı

Patatesleri enlemesine ikiye bölüyoruz. Keskin bir bıçakla patateslerin sırt kısımlarını ince ince aşağı kısmına kadar gövdeden ayırmadan dilimliyoruz. Erimiş tereyağı, zeytinyağı ve dövülmüş sarımsağı karıştırıyoruz. Patatesleri bu karışıma batırıp iyice buluyoruz ve hafif yağlanmış fırın kabına diziyoruz. Önceden 200 dereceye ayarlanmış fırında 30-40 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkarıp galeta ununu önce peyniri sonra patateslerin üzerine serpip 10 dakika ya da iyice kızarana kadar tekrar fırınlıyoruz.

14 Comments:

At 9:56 ÖÖ, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, ellerine saglik. Bu sekilde yapilan bulgur salatasina lubnanlilar tabule diyorlar yanlis hatirlamiyorsam. Ben cok severim. Eksi eksi nasil guzel giderdi olsa. Yapimi cok kolaymis en iyisi bir aksam uzeri denemk. Cok opuyorum seni.

 
At 9:54 ÖS, Blogger munevver said...

Sevgili Begüm,Salatayı da ,patatesi de çok beğendim.Sarmısağın girdiği her şey güzel oluyor.Her ikisi de denenmek üzere not alındı.Eline sağlık..

Sevgilerimle,naneimon...

 
At 9:23 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nezaketcim merhabalar,

Tabule ismini bu aralar sıkça duyuyorum da tam nasıl yapıyor Lübnanlılar bilmiyorum Nezaketcim. Bu her zaman yaptığım bir salata dediğin gibi de çok pratik afiyet olsun... Görüşmek üzere...

Begüm

 
At 9:25 ÖÖ, Blogger begüm said...

Münevver merhaba,
Gerçekten ben de sarımsağı pek çok yemeğe,sosa, salataya vs. dahil etmeyi çok seviyorum.

Görüşmek üzere...

Sevgiler
Begüm

 
At 10:34 ÖÖ, Blogger kuzine said...

Merhaba;
Uzun süredir kızartmalardan uzak durmaya çalışıyoruz et veya köfte yanına patatesleri dilimleyerek fırınlanması, çok şık olmuş, paylaştığınız için teşekkürler.

 
At 12:21 ÖS, Blogger begüm said...

Kuzine merhaba,

Bizde kızartmadan uzak duruyoruz ve inan bu şekilde patatesler kızartmadan bile lezzetli oluyor diyebilirim. Umarım beğenirsini, görüşmek üzere...

Begüm

 
At 1:20 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

mmmmm super olmuş,ellerinize sağlık.

Hem görüntü hemde sağlık açısından
mükemmel bir sunuş ve yapılış.

Paylaşımlarınız için teşekkür ederim.

Tekrar ellerinize gönlünüze sağlık.

İyi haftalar diliyorum,sevdiklerinizle..


Sevgiler,


damak tadı

 
At 9:52 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

her ikiside çok güzel ve sağlıklı besinler olmuş.
ben de hemen deneyeyim...
eline sağlık.

 
At 5:21 ÖS, Blogger begüm said...

Hülya Hanım merhabalar,

Gerçekten tatları güzel... Patatesi denemenizi tavsiye ederim size... Tatilden yeni döndüm hemen sizin ziyaretinize geleceğim...

Sevgilerimle...

Begüm

 
At 3:40 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Selamlar Begüm,
Yorumun için teşekkürler canım..
Şeftalili likörünü denediğin anda bana yorumunu bildirir misin??
Merakla bekleyeceğim,tabiiki zahmet olmazsa.
Salatanız harika gözüküyor,Kardeşimin eşide çok sık yapardı.Çok severek yerdik.Lübnan da uzun yıllar kaldığı için az çok oranın yemek kültürünü biliyorum.Bu salata onlarınkine çok benziyor.Sizinki daha güzel olmuş bence.)))
Ellerinize,gönlünüze sağlık tekrardan..

Sevgiler,
Gül

 
At 4:30 ÖS, Blogger begüm said...

Gül merhaba,

Şeftali likörüm ilk aşamayı tamamladı, bugün şeftalileri süzgeçten geçireceğim ve 15 daha bekleyecek. Sonra beğenirsem blogda yayınlayacağım.Ama şimdiden bile tadının başarılı olduğunu söyleyebilirim... Nezaket de Lübnan salatasını söylemişti...

Sevgiler

Begüm

 
At 6:57 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Şeftali likörünün çok güzel olduğundan emindim inan.Yayınladığın an bende denemek istiyorum.Çok teşekkürler..

Sevgiler.

 
At 12:35 ÖÖ, Blogger New York Muhtari said...

ne kadar pratik, ve sunumu bir o kadar da guzel. elinize saglik.

 
At 7:07 ÖS, Anonymous Adsız said...

Denedim bundan sonra sık sık evcinin inegöl köftesi ile birlikte yapmaya karar verdim çok lezzetli oldular, tekrar teşekkürler.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors