sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

02 Temmuz, 2006

Ispanakbaşı ...


Yaz geldi ve haftasonları düğünler, sünnetlerle şenlenmeye başladı... Şimdilerde pek evde oturamaz ve yemek yiyemez olduk eee haliyle bu durum bloga yansıyor.Tarifler daha seyrek eklenmeye başladı.

Bugün vereceğim tarif biraz yaz aylarına uygun düşmese de evde pişti , çok lezzetli ve güzel bir yemek olduğundan bloga tarif olarak eklendi. Geçen gün pazarda harika ıspanakları görünce dayanamadım. Ispanak tüm kış evde piştiğinden yazın hiç almıyorum aslında ama öyle güzellerdiki dayanamadım. Sevgili arkadaşım Jale'nin tarifi olan yemek ıspanak alındı mı mutlaka pişiyor bizim evde... Yaz tariflerinden hangisini seçsem derken kısmet ıspanaklı yemeğinmiş bugünlük...

Ispanakbaşı

Malzemeler

  • 2 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1/2 su bardağı haşlanmış nohut
  • 3 yemek kaşık zeytinyağı
  • 150 gr çok ufak doğranmış kuşbaşı et
  • 2 büyük soğan
  • 2 kaşık salça
  • 2 domates, küçük doğranacak
  • 500 gr ıspanağın kök kısımları
  • 1 limonun suyu
  • 5-6 diş sarımsak, dövülecek
Yapılışı

Ispanakların kök kısımlarını 4-5 cm.uzunluğunda kesip, yıkıyoruz ya da artık hazır paketlerde de satılıyor kök ıspanaklar.
Yağı tencereye koyup soğanları soteliyoruz ve etimizi ekleyip pişiriyoruz. Et pişince tencereye, domatesleri, mercimeği, nohutu ve ıspanakları ekliyoruz. Tuz ve sevdiğimiz baharatları koyuyoruz. Salçayı bir su bardağı suda eritip ekliyoruz ve tencerenin kapağını kapatıp ıspanaklar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Yemeği indirmeden limon suyuna sarımsakları ekleyip bir taşım kaynatıyoruz.

2 Comments:

At 10:19 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, cok guzel bir yemek eline saglik. Bende kok ispanak ve yesil mercimekle eksili bir corba yapmistim kisin da cok begenmistik. Senin yaptigin seklinide deneyecegim en kisa surede. Sevgilerimle

 
At 10:34 ÖS, Blogger begüm said...

Nezaketcim teşekkürler. Dedim ya yaz ortası tam kış yemeği tarifi (:
Artık sen kışın denersin arkadaşım ama çok lezzetli olduğundan dayanamadım yaptım...

Sevgiler
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors