sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

20 Ağustos, 2006

Şeftali likörü...


Yazın kuşkusuz en sevilen meyvelerinden biri şeftali. Birçok tatlıda kullandığımız, taze olarak tükettiğimiz şeftali ile yapılan likör tarifine Home Cooking'de rastlayınca hemen yapma kararı aldım ve bir ay kadar süren yapım ve bekleme aşaması sonunda tadı çok hoşuma giitiği için blogda yayınlamaya karar verdim. Şeftalilerin zamanı geçmeden hemen deneyin derim, sonbahar gecelerinde bu içkiyi tüketmek, dostlarla paylaşmak çok keyifli olacak. Tarifi yazan Peggy Trowbridge bu likörün şık şişelerde dostlara götürülebilecek çok da güzel bir hediye olduğunu yazmış... Bir yemek davetine giderken hediye olarak kendi yapımınız böyle bir likör götürmek gerçekten ne hoş olur değil mi...

Şeftali likörü

Malzemeler

1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
1 kilo çok olgun şeftali ( kabukları ayıklanıp, çekirdekler çıktıktan sonra dilimlenecek)
1 tatlı kaşığı limon kabuğu rendesi
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 1\2 su bardağı votka
1 su bardağı kanyak
1-2 damla sarı gıda boyası ( tarifte vardı ben koymadım renk yinede çok hoş oldu)

Yapılışı

Suyla şekeri karıştırıp ocakta devamlı karıştırararak şurup haline getirip ocağın altını kapıyoruz ve ılınmaya bırakıyoruz.

Temiz bir cam kavanozun tabanına ince dilimlenmiş şeftalileri, portakal ve limon kabuğunu koyup üzerine şurubu ve içkileri ekliyoruz. Kavanozun kapağını sıkıca kapatıp tüm malzemeyi karıştırmak için şişeyi başaşağı çeviriyoruz, mutfağın kuytu bir yerine koyup 2 hafta bekliyoruz. 2 hafta sonra karışımımızı ince elekten geçirip tekrar şişeye doldurup 2-3 hafta daha bekletiyoruz ve bu süre sonunda içkiyi bir tülbentten süzüp içmeye hazır hale getiriyoruz.

3 Comments:

At 8:10 ÖS, Blogger munevver said...

Ben bu yaz likör yapmadım.Sizlere özendim şimdi.Ellerine sağlık.Ev yapımı başka oluyor değil mi? Selamlar....

 
At 1:05 ÖÖ, Blogger begüm said...

Münevver merhaba,

Geç kalmış sayılmazsın... Şeftali zamanı geçmeden hemen yapabilirsin.

Teşekkürler

Sevgilerimle
Begüm

 
At 7:06 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,
Bu akşam bunu bakalım deneyebilecekmiyim.Zira çok istediklerim arasında.))

Ellerine sağlık,superrrr.


Sevgiler
Gül

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors