sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

28 Ağustos, 2006

Çikolata kremalı ve dondurmalı pufidik ve böreklerim...

Uzun süredir börek yapmamışım, Ata hiç adeti olmadığı halde ( genellikle iştahlı bir çocuk olmadığı için) ıspanaklı börek istiyorum deyince çok şaşırarak ve de sevinerek hemen börek yapmaya koyuldum. Tarif çok pratik sonuç ve görüntüsü ayrıca da tadı çok başarılı. Bu böreğe istediğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben ıspanaklı ve patatesli karışık yaptım. Bu hafta blogumda iş arkadaşım sevgili Şükonun başka usul bir patatesli böreğinin tarifini de yazacağım.

Ekleride klasik görüntüsü dışında büyük toplar şeklinde yapıp içlerini çikolatalı krema ve dondurma ile doldurdum. Pudra şekeri ile süsleyip servis yaptım. Eklere dondurma gerçekten çok yakıştı.

Çikolata kremalı ve dondurmalı pufidik


Malzemeler

1\2 su bardağı su

2 yemek kaşığı tereyağı

1\2 su bardağı un

2 yumurta

1\2 paket vanilya

kreması için

1 paket çikolatalı puding

2 su bardağı süt

2 yemek kaşığı kakao

3 yemek kaşığı süt kreması

Yapılışı

Suyu ve tereyağını kaynatıyoruz, içine unu ekleyerek devamlı ve hızlı karıştırıyoruz. Hamur top haline gelince ocaktan alıp ılınmaya bırakıyoruz. Ilınınca içine teker teker yumurtaları ekliyoruz. Fırın tepsisine yağlı kağıt döşüyoruz ve hamurdan bir yemek kaşığı yardımıyla alıp top halinde yağlı kağıdın üzerine aralıklı diziyoruz. Kaşığı her seferinde bir kaseye koyduğumuz suya batırırsak hamuru düzgünce alıp şekli bozulmadan kağıdın üzerine koyabiliriz. Topları önceden 200 dereceye ısıttığımız fırında 30 dakika üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Topları soğumaya bırakıyoruz. Hamurdan 8 adet top çıkıyor.

Diğer bir kapta 1 paket pudingi sütle pişiriyoruz ve pişirirken kakaoyu ekliyoruz. Yoğunca bir puding oluyor ve içine kremamızı ekleyerek devamlı karıştırarak soğutuyoruz.

Soğuyan topları ortalarından bıçakla kesiyoruz ve ortalarınaa soğuttuğumuz kremayı ve dondurma doldurup üzerlerine pudra şekeri serptikten sonra afiyetle yiyoruz ( :

Ispanaklı ve patatesli börekler


Malzemeler

1 adet yufka

ıspanaklı iç malzemesi

750 gr. ıspanak

2 soğan

2 yemek kaşığı zeytinyağı

3-4 kaşık süt kreması ( Tikveşli marka )

1 tatlı kaşığı şeker

tuz, karabiber

patatesli iç malzemesi

2-3 orta boy patates ( haşlanıp rendenin en kalın yerinden rendelenecek)

1 yemek kaşığı toz sarımsak

4 yemek kaşığı süt kreması

1\2 bardak rende kaşar

tuz,karabiber

üstünün harcı

1 bardak süt

2 yumurta

1 çay bardağı sıvıyağ

poğaça süsü,ayrıca ek olarak bolca susam

Yapılışı

Bir yufkayı önce dörde sonra bunları tekrar ortadan bölüp 8 parça yufka elde ediyoruz. Hazırladığımız içleri yufkanın geniş kısmına koyup gevşekçe sigara böreği sarar gibi sarıyoruz börekleri. Borcama çok sıkışık olmayacak şekilde düzgün olarak yerleştiriyoruz. 1 bardak süt, 2 yumurta ve 1 çay bardağı yağı iyice karıştırıyoruz ve borcama dizdiğimiz böreklerin üzerine döküyoruz. Bu karışım böreklerin üzerini kaplayacak kadar olmalı. Böreklerin üzerini susam ve çörekotu ile süslüyoruz. Börekleri dolapta en az yarım saat dinlendiriyoruz. Bu böreği bir gün önce yapıp ertesi gün yemeden pişirebilirsiniz. 200 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz.

Ispanaklı içi hazırlamak için, ıspanakları yıkadıktan sonra doğruyoruz. Soğanları 2 yemek kaşığı yağda öldürüyoruz ve ıspanakları ekleyip kavuruyoruz. Kavururken tuzunu, şekeri ve karabiberi de ekliyoruz. Ispanak iyice yumuşayıp tamamen suyunu çekince ocaktan alıp kremayı ekliyoruz.

Patatesli iç hazırlamak için, haşlayıp rendelediğimiz patateslere toz sarımsak, krema, tuz, karabiber ve peyniri ekleyip karıştırıyoruz.

11 Comments:

At 12:36 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Aman Tanrım şunun güzelligine bakın arkadaşlar..Arkadaşlarım bakarlar ve ufffff ya neden her defasında sen bizi çağırıp gösteriyosun.Seni şikayet edicez.Sonrasında sayfanın hemen kapanma faslına geçilirken dur ya dur..hemen ne kapatıyon,bir inceleyelim içimize sindirelim.

Evet iş yerinden minik bir kesitti bu sayfanı incelerken ki halimiz,tatlı tatlı atışmalarımız.Sonuç hüsranla ağzımız ve midemiz boş olarak işimizin başına dönmece.((

Kısaca börek ve pufidik harikalar ötesi ne diyim ki başka.Ellerine kollarına sağlık.Bu arada iş yerindeyim çalışıyorum.((

ZAFER BAYRAMIN KUTLU LSUN..

 
At 3:01 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Ben yorum bırakmıştım neden göremedim,gözlüklerimi de taktım yine yok.Sanırım bir yerlere çömelip saklandı herhalde.))

Sevgiler..

 
At 6:27 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, bunlar ne ? Nasil guzel ve istah acici gorunuyorlar. Hangisini once yesem bilemedim, durumumuz malum :)) Ellerine saglik, cok guzel olmuslar. Bu arada ben asil fotograflarinin guzelligine de bayildim desem. Cok canli ve cezbedici kareler yakalamissin. Ellerine saglik arkadasim. Sevgilerimle cok opuyorum.

 
At 8:38 ÖÖ, Blogger begüm said...

Gül merhabalar,

Yorumunu okurken yüzümde beliren tebessümü tahmin edersin. Senin ve arkadaşlarının yorumları insana şevk veriyor, sağol arkadaşım....

Sevgiler

 
At 8:41 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nezaketcim,

Yazdığını okurken keşke arkadaşım burada Ankarada olsaydı da onu bir güzel ağırlasaydım ne isterse pişirip yedirseydim diye düşündüm... Bebiş bayağı iştahlı olcak bu gidişle ne dersin. Fotoğrafları kardeşim yeni daha profesyonel bir makine hediye etti onla çekiyorum beğenmene çok sevindim (:

Bebişi ve seni öpüyorum

 
At 8:43 ÖÖ, Blogger begüm said...

Arkadaşlar nasıl olduysa bu Sally denen ve binlerle comment gönderen kişinin yorumu yanlışlıkla sayfaya çıkmış... Kimse dikkate almasın lütfen

Begüm

 
At 2:52 ÖS, Blogger begüm said...

Fatma Hanım merhaba,

Çok sevindim oğlunuzun beğendiğine... Afiyetler olsun... Ben bu yorumdan başka mail almadım sizden, bir daha atarmısınız lütfen .

Sevgilerimle
begüm

 
At 2:53 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begümcüm,
Yine bir haftayı da solladık geçtik,tam gaz gidiyoruz.Nereye ne yapmaya,inan bende bimiyorum.Deliler gibi çalış koştur koştur eve..eeee ne oldu hadi kızım mutfağa,sonra ee dur bakalım sonrasında da sayafaya buyur canım..Gör bak sonrasında neler olmuş..

Sana ve sevdiklerine çok ama çok güzel bir haft asonu diliyorum.Herşeyin en güzeli senin olsun be arkadaşım.Bak yok falan der gibisin,öyle deme sakın bugün bol kepçe günü ne verirlerse ona itiraz etme sakın.Yoksa burdakiler bize yokmu diyip duruyorlar.))Hadi ben kaçtım canım..


Sevgilerimizi burdan en büyük çelenkler var ya,işte öyle gönderiyoruz.

Gül

 
At 10:20 ÖS, Blogger munevver said...

Sevgili Begüm,sen tatlı pufidik yapmışsın,ben tuzlusunu.Böreklerin ise harika,bizim evde sevilen bir börek,ben daha çok dil peynirli ve kıymalı yapıyordum bu böreği,şimdi,patatesli ve ıspanaklı deniyeceğim.Eline sağlık...

 
At 1:11 ÖÖ, Blogger begüm said...

Gül merhabalar,

Bende sana harika bir haftasonu diliyorum...

Fatma Hanım eminim ıspanak ve fındık bileşimi harika olmuştur...

Herkese sevgiler

 
At 1:16 ÖÖ, Blogger begüm said...

Munevvercim,

Yorumunu okuyunca hemen seni ziyaret ettim. Bunları tuzlu içle yapmak harika fikir gerçekten ve hemen patlacan içli bir pufidik aklıma geldi ve ağzımın suları aktı ellerine sağlık... Bu arada senin fındık ezmelerine bayıldım en kısa zamanda deneyeceğim...

sevgilerimle

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors