sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

23 Ağustos, 2006

Limonlu bezeli pay

Yazın sıcak günlerinde limonlu tatlıları çok seviyorum. Haftasonu bende limonlu payı bu nedenle yaptım. İçi limon kremalı üstü beze (meringue) ve tart hamuru da çok lezzetli. Bu tart hamurunu başka paylarınızda da kullanabilirsiniz. En sevdiğim tarifleri kullanarak hazırladım bu tatlıyı. Sweet comfort food, southern kitchen kitaplarımdan. Afiyet olsun...

Limonlu bezeli pay

Malzemeler

Tart hamuru için:

2 su bardağı un ( 225 gr)

3 yemek kaşığı tereyağı ( 115 gr) ( küp küp kesilecek)

2 yemek kaşığı inceltilmiş toz şeker *

2 yumurtanın sarısı

1 çimdik tuz

2 yemek kaşığı soğuk su

( *yabancı tariflerde caster sugar deniyor, tartlarda, kremalarda vs. daha çabuk erisin diye kullanılıyor. Bildiğimiz toz şekeri robotta 1 dakika kadar çekerek hazırlıyoruz)

Limonlu krema için:

1 su bardağı+2 yemek kaşığı toz şeker

1\3 su bardağı mısır nişastası

1 çimdik tuz

1\4 su bardağı soğuk su

1 1\2 su bardağı sıcak su

6 yemek kaşığı limon suyu

3 yumurta sarısı

3 yemek kaşığı tereyağı

2 tatlı kaşığı dolusu limon kabuğu rendesi

Beze için :

4 yumurta beyazı ( oda ısısında)

5 yemek kaşığı şeker

1/4 tatlı kaşığı krem tartar ( aktarlarda satılıyor ve kabartma amaçlı kullanılıyor)

1\2 paket vanilya

Yapılışı

Tart hamuru için unu bir kaba eliyoruz ve yağla karıştırıp uflanana kadar yoğuruyoruz. Şeker, yumurta sarıları, tuz ve suyu karıştırıp yumuşak bir hamur haline getiriyoruz. 20-23 cm'lik pay kabına kenarlarını yükselterek döşüyoruz. 30 dakika buzdolabında dinlendirdikten sonra üzerine yağlı kagıt kesip nohutla kaplıyoruz ve önceden ısıtılmış fırında 200 dercede 10 dakika pişiriyoruz, nohutları alıp 10 dakika daha pişirip fırından çıkarıyoruz.

Limonlu kremayı yapmak için, şeker, mısırnişastası,tuz ve soğuk suyu iyice karıştırıyoruz. Sıcak suyu ekleyerek koyulaşıncaya kadar ocakta iyice koyulaşana dek pişiriyoruz. Ocaktan alıp limon suyunu ekliyoruz. Diğer tarafta hafifçe çırptığımız yumurta sarılarına biraz bu karışımdan ekliyip alıştırıyoruz ve tekrar muhallebiye ekleyip ocağın üzerinde pişirmeye devam ediyoruz.Tereyağı ve limon kabuğunu ekleyerek ılınmaya bırakıyoruz.

Beze yapmak için oda sıcaklığına getirdiğimiz yumurta beyazlarını mikserda tepeler oluşana dek çırpıyoruz . Burada püf nokta yumurta beyazlarını çok fazla çırpmamak çünkü beyazlar heran sulanabilir. Şekeri her seferinde 1 kaşık olmak üzere ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz ve vanilyayı ekliyoruz.

Pişirdiğimiz pay altının içini limon kremamızla doldurup üzerine yumurta beyazlarıyla yaptığımız bezeyi kaşık kaşık kaplıyoruz ve 180 derece fırında beze kahverengileşene kadar yaklaşık 12-15 dakika pişiriyoruz.

17 Comments:

At 12:37 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, nefis gorunuyor nefis. Ellerine saglik, tadi da kimbilir nasil guzeldir. Limonlu ferah ferah. Umarim denemeye firsatim olur, yapilacaklar listesine yazfim bile. Sevgilerimle

 
At 1:17 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,
Sana ve sevdiklerine harika bir hafta diliyorum.
Bezeli pay çok muhteşem olmuş,ellerine sağlık.Tıpkı benim yaptığım üzümlüyü andırıyor.Tabiiki ikisi de çok farklı pastalar.Ellerine sağlık,afiyetler olsun.

Sevgiler

 
At 3:04 ÖS, Blogger begüm said...

Canım arkadaşım,
Nolur kusuruma bakma. Yeni işinle ilgili arayıp soramadım, meraktayım. En kısa zamanda sana mail atacağım...
Teşekkürler. Tadı gerçekten güzel oluyor,umarım beğenirsin.

Sevgiler
begüm

 
At 4:47 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Begüm'cüğüm,
Arkadaşlarıma pastanı göstermek için tekrar geldik.))
Şimdi kaçıyoruz,iyi akşamlar diliyoruz burdan hep birlikte.Tekrar ellerine gönlüne sağlık canım.

Sevgilerimi gönderiyorum kabul edersen.)

 
At 5:00 ÖS, Blogger begüm said...

Gül merhaba,

Çok çok teşekkürler. Beğendiğine çok sevindim arkadaşım. Arkadaşlarına benden çok çok selamlar...

Benden de sevgilerle teşekkürler...
Begüm

 
At 10:34 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

selam.....
ben sanirim un miktari yerine seker yazilmis yanlislikla...
acemilere kötü bir deneyim yasatabilir....
elerinize saglik muhtesem olmus....
sevgiler,

 
At 10:35 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Bu sıcak yaz günlerinde en çok kullandığımız şeydir limon. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

 
At 11:35 ÖÖ, Blogger begüm said...

Papatya merhaba,

Çok çok teşekkürler yanlış yazmışım çok haklısın. Böyle dikkatli gözler ne kadar önemli. Ben kendim yazdığımda hataları pek göremiyorum.
Teşekkürler, sevgilerimle

Begüm

 
At 11:39 ÖÖ, Blogger begüm said...

Pembeli merhaba,

Bu sene yazı gerçekten yoğun yaşıyoruz. Limon bende çok seviyorum, limonatalar, limonlu tatlılar yaza yakışıyor...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 2:35 ÖS, Blogger Papatya said...

Sevgili Begum
limonlu payin nefis gorunuyor :) cocuklarin yaptiklari ahtapotlara da bayildim dogrusu... Elmanin Izmir Alsancakta da bir kitabevi var. Orada da aktiviteler yapiyor cocuklar. Demek Alacatida da varmis... sevgiler,
Papatya

 
At 3:45 ÖS, Blogger begüm said...

Papatya merhabalar,
Teşekkürler. Bizim çocuklar biraz mutfağa meraklı kime çektilerse artık(: Kızım 15 yaşında o çok meraklı pasta çörek yapmaya kardeşini de yanına alıyor birlikte macera yaşıyorlar... Sizlerin yorumlarını onlara söyleyince çok çok seviniyorlar.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 8:02 ÖÖ, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,bu payı ben de yapıyorum,ama bir problem yaşıyorum.Pişmesine yakın,daha fırındayken,çıktıktan sonra da sulanıyor.Acaba nerede,ne yapıyorum,bir türlü bulamadım.Krem tartar kullanmıyorum ondan mı,yaksa çok çırpıyorum ondan mı,bilemedim.Sen ne dersin?

 
At 9:18 ÖÖ, Blogger begüm said...

Münevvercim merhaba,

Krem tartar meringue kısmının kabarmasını sağlıyor. Yumurta beyazının sulanmasını istemiyorsan fazla çırpmayacaksın. Çırpma karışıp tepeler oluşunca hemen bırakılmalı yoksa beyazlar su salıyor.

Sevgilerimle...
begüm

 
At 2:29 ÖS, Anonymous Adsız said...

cok basarili bir site. tarifler farkli ve sunum cok guzel. bundan sonra sizi takipdeyi. tebrikler :)

sevgiler

 
At 2:56 ÖS, Blogger begüm said...

Didem merhabalar,

Sweet kitchen'ı beğendiğine çok sevindim... Her zaman beklerim. Beni çok mutlu edersin.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 12:12 ÖS, Anonymous Adsız said...

bi arkdaş dmşki tarifi yanlış wermişsiniz acaba düseltildimi şimdi ona göre yapcam

 
At 9:57 ÖÖ, Blogger Unknown said...

2006 girişli bir tarife ne yazıkki şimdi yorum yazıyorum. Harika bir tarif elinize sağlık))

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors