sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

22 Ağustos, 2006

Susamlı tatlar... Susamlı hardal soslu tavuk ve susamlı kıtır

Susamlı bu iki tarifi uzun süredir yazmak istiyordum. Tavuk tarifi Southern US Cuisine'den, susamlı kıtır ise blogumun takipçilerinden sevgili Fatma Özcan'ın bir tarifi. Fatma Hanım'ın susamlı kıtırını haftasonu denedim ve herkes tarafından çok beğenildi. Sadece pekmez ve susamla yapılan bir tatlı... Fatma Hanım tarifi bana gönderdiğinde şöyle yazmış " Çocuklar için çok faydalı. Anneler ya da anne yüreğine sahip olanlar bu tarifi uygularken 1 avuçta sevgi katsınlar lütfen... ".

Susam hakkında internette biraz araştırınca tohumlarının %50-60 oranında yağ içerdiğini, yemeklik bir yağ olmasına karşın kullanımı ekonomik olmadığı için, ülkemizde bitkisel yağ olarak tüketimi sınırlı kaldığını öğrendim. Susam tohumlarının ezilmesiyle sıkça kullandığımız tahin üretiliyor.

Susamlı hardal soslu tavuk





Malzemeler

2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 tatlı kaşığı susam
4 adet kemiksiz yarım tavuk göğüs ( dövülerek inceltilecek)
2\3 su bardağı tavuk suyu ( tavuk suyu kullanmıyorsanız su ya da bir kısmını su bir kısmını tavuk suyu olarak kullanabilirsiniz)
2 tatlı kaşığı hardal
1 tatlı kaşığı mısır nişastası
tuz

Yapılışı

Tavukları naylon poşet arasına koyarak et dövücümüzle inceltelim. İncelttiğimiz tavuk etinin her tarafını tuzla ovalım. Teflon tavaya yağı koyup susamları ekleyelim ve 1 dakika kadar kavuralım. Tavuk etimizi ekleyip iyice yumuşayıncaya ve kızarıp kahverengi renk alana dek çevire çevire 10 dakika kadar pişirelim. Susamların etin her tarafına yapışmasını sağlayalım.

Tavukları servis tabağına alıp sıcak tutalım ve bu arada üzerinin sosunu hazırlayalım. Bir çukur kapta tavuk suyu, hardal ve mısır nişastasını karıştıralım. Tavukları pişirdiğimiz tavaya döküp koyulaşana kadar pişirelim. Tavukların üzerine döküp servis yapalım.

Susamlı Kıtır

Malzemeler

2 su bardagı susam
1 su bardagı pekmez
1 çimdik tuz...(çok AZ olacak)

Yapılışı

Susamlar teflon tavada kokusu çıkana kadar kavrulur. Sonra pekmez katılır ve un helvası kıvamına gelene kadar kavrulur ve nemli bir zemin üzerine incecik dökülecek ve tam sogumadan kare kare kesilecek.

Fatma Hanım'ın tarifini kendi dilinden anlattığı şekilde yaptım ve sonuç çok lezzetli, soğuyunca katılaşarak kıtırık hale gelen nefis bir tat... Ben bir tepsiye yağlı kağıt döşeyip elimi ıslatarak nemlendirdim ve karışımı boşaltıp spatula yardımıyla düzgün şekilde yaydım. Daha sonra kestim ve parçaları çıkarırken ( ılıkken) kıvırdım, görünüşü çok hoş oldu...

11 Comments:

At 4:50 ÖS, Anonymous Adsız said...

ben susamli kitirlariniza bayildim bana cocukkken yedigim ve hatta bayildigim susamli sekerleri animsatti...ellerinize saglik...

 
At 11:05 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,
Daha önce fotoğraflar konusunda eleştirim olmuştu. Son tariflerine bakınca yeni fotoğraf makineni kullanma konusunda uzmanlaştığını görüyorum:)) Tarifler, anlatım ve görüntü muhteşem. Tebrikler.

 
At 9:40 ÖÖ, Blogger begüm said...

Defnenin merhaba,

Teşekkürler. Gerçekten çok haklısın tam o eski tatlardan...Yapımı da oldukça kolay.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 9:42 ÖÖ, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Teşekkür ederim. Daha profesyonel bir makine ve yaın havaların geç kararması sayesinde (: fotoğraflar iyiye gidiyor...

Görüşmek üzere, sevgilerimle,

Begüm

 
At 11:33 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba,
susamlı tatlıyı eger isterseniz çok küçük parçalar halinde dogranmış kuru meyvelerle yada fındıkla da yapabilirsiniz. sevgiler

 
At 1:01 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Gerçekten kuru meyve ve fındıkta çok güzel tat katabilir... Bir dahaki sefere öyle deneyeyeim.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 1:38 ÖS, Anonymous Adsız said...

Tavuk susamlara bulandıktan sonra arasına bolca antap fıstıgı (dövülmüş) koyup katlarsanız ilk lokmayı almak için keserseniz harika bir tat ve renk karışımı çıkar..... sevgiler fatma

 
At 3:50 ÖS, Blogger begüm said...

Fatma Hanım merhaba,
Fıstığın girip de lezzet katmadığı bir yemek olamaz değil mi...

Sevgiler

Begüm

 
At 7:04 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Tek kelime ile fevkaladenin fevkinde bir sunum ve tarif..

Ellerine sağlık,hemen denemek istiyorum..

Sevgiler

Gül.

 
At 11:53 ÖÖ, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Sana ve ailene çok güzel bir hafta sonu diliyorum,her şey gönlünce çok güzel olsun.

Sevgilerimle,

Gül

 
At 1:09 ÖS, Blogger begüm said...

Gül çok teşekkürler... Hepimizin haftasonu güzel ve güzel tatlarla dolu geçsin (:

Sevgilerimle

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors