sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

15 Ağustos, 2006

Ye # 13 Salatalar

Bu ayki etkinlik konumuz salatalar ve evsahibimiz Şeyma . Bu kavurucu sıcaklarda salatalar sofraların vazgeçilmezi...Ben etkinlik için çok sevdiğim iki salatayı yaptım. Biri cevizli ve yeşil zeytinli semizotu salatası diğeri çok sevdiğim nar ekşili maydonoz salatası. Semizotu salatası işyerinden sevgili arkadaşım Merih'in tarifi diğeri ise canım arkadaşım Gamzeciğimin...

Cevizli ve yeşil zeytinli semizotu salatası


Malzemeler

1\2 demet semizotu
1 su bardağı dilimlenmiş yeşil zeytin ( ben fora'nın dilimli yeşil zeytinini kullandım)
1\2 su bardağı dövülmüş ceviz
2-3 tane taze yeşil soğan ( ince ince doğranacak)

Sosu için

1\2 çay bardağı sızma zeytinyağı
1\2 limon suyu
1 tatlı kaşığı hardal
1\2 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı

Salatanın sosunu hazırlıyoruz. Semizotu yapraklarını, zeytinleri, taze soğanımızı salata tabağımıza koyup sosla iyice karıştırıyoruz ve üzerine cevizleri döküp tekrar karıştırıyoruz.

Nar ekşili maydanoz salatası


Malzemeler

1 demet maydanoz

1 demet nane

1 demet taze yeşil soğan

3-4 orta boy domates ( kabukları soyulup küçük küpler şeklinde doğranacak)

Sosu

3-4 diş sarımsak ( dövülecek)

3\4 çay bardağı sızma zeytinyağı

2-3 yemek kaşığı nar ekşisi

1\2 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı

Salatamızın sosunu tüm sos malzemelerini küçük bir kavanoza doldurup iyice çalkalayarak hazırlıyoruz.

Maydanoz ve naneyi robotta çekiyoruz ya da çok keskin bir bıçakla çok ince doğruyoruz. Küp küp kesilmiş domatesleri yaptığımız sosa bulayıp iyice karıştırıyoruz ve daha sonra maydanoz , ince kessilmiş soğanlar ve naneyi ekleyerek karıştırıyoruz.

5 Comments:

At 8:40 ÖS, Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık enfes olmuş özellikle nar ekşili maydanoz salatası hımm harika

 
At 9:33 ÖS, Blogger begüm said...

dileks selam

benim de favorim bu maydonoz salatası...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 11:45 ÖS, Blogger hanimiş said...

Salata etkinliğine çok uygun iki tarif.. Gerçekten ikisi de çok leziz tarifler, ellerinize sağlık.

 
At 9:45 ÖÖ, Blogger begüm said...

Işıl merhabalar,

Salataları beğendiğine sevindim. Denersen haberim olsun (:

Sevgilerimle
Begüm

 
At 7:02 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
İki salatanda cıvıl cıvıl harika olmuşlar,tatlarını tatmaya zaten gerek yok burdan ne kadar lezzetli olduklarını görebiliyorum.

Ellerine sağlık,

diğer taraflara yorum bırakamadım sorun mu var??


Sevgiler

Gül

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors