sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

03 Eylül, 2006

Antepfıstıklı armutlu pasta...

Benim gibi evde olduğunuz sürede yerinde duramayan cinslerdenseniz, evde yumuşamış ve yenemeyecek meyveler sizi bununla neler pişirsem acaba diye düşündürmeye başlar... Ve sonunda bu meyvelerle harika lezzette tatlılar pişirilir. Bir gün daha beklese çöpe gidecek bu meyvelerin bu hale dönüşmesi benim için bir mutluluk kaynağı olur... Bununla haftasonu misafirler ağırlanır ve övgüler alınır... Bu aşamada ev halkı bunlara saldırıp tüketmek ister çünkü koku herbir tarafı sarmıştır ama bir bloggerla aynı evde yaşayanlar bilir yapılanların resmi çekilmeden gıdaları tüketmek mümkün olmaz. Anne fırından çıkan tatları resimlerken herkes de kedi gibi bekler (:

Bu pastayı ben yumuşayan armutlarım olduğu için armutlu pişirdim, esasında çoğu zaman elmalı yapıyorum. Görünüş ve tat olarak çok hoş bir pasta. 2000 yılı ailem ve ben dergisi ekim sayısından tarifi alıp eklemeler yapmıştım...

Antepfıstıklı armutlu pasta



Malzemeler
(hamur için)

10 kahve fincanı un ( türk kahvesi fincanı)
2 paket instant maya ( 20 gr.)
2 çay bardağı süt
1\2 su bardağı toz şeker
1 yumurta
1\2 küçük kutu süt kreması

iç malzeme

3-4 adet elma ya da armut ( renedelenecek ve kararmasın diye üzerine limon suyu sıkılacak)
1\2 su bardağı hindistan cevizi
2 kahve fincanı çekilmiş antepfıstığı ( türk kahvesi fincanı)
1 çay kaşığı toz zencefil

üstüne

1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı bal

Yapılışı

Unu büyük bir kaseye koyup ortasını çukurlaştırıyoruz. Mayanın tümünü yarım çay bardağı süt ve bir çorba kaşığı şekerle bu çukura koyup karıştırıyoruz ve bir miktar da undan karıştırıp üzerine kalan unu kapatıp yarım saat sıcak bir yerde bekletiyoruz. Yarım saat sonra kalan hamur malzemelerini de ekleyerek yoğuruyoruz ve yarım saat daha hamuru dinlendiriyoruz.

Hamur dinlenirken içi haırlıyoruz. Armutları ya da elmaları, hindistancevizini, fıstığı ve zencefili karıştırıyoruz.

Fırını önceden 180 dereceye ayarlıyoruz ve yuvarlak kelepçeli kek kalıbımızı iyice yağlıyoruz.

Hamuru unlu zeminde bir kez daha iyice yoğurduktan sonra yarım cm. kalınlığında olacak şekilde bir dikdörtgen halinde açıyoruz ve iç malzemeyi üzerine sürüyoruz. Hamurun uzun kenarından rulo şeklinde sarıp 10 eşit parçaya bölüyoruz ve ruloları kesim yerleri üste gelecek şekilde kalıba yerleştiriyoruz. Önceden ısıtılmış fırında 40 dakika kadar ya da üstü kızarıncaya kadar pişiriyoruz. Ben aynı keklerde yaptığım gibi bıçak batırıp pişip pişmediğini kontrol ediyorum. Piştikten sonra sıcakken tereyağı ve bal karışımını üstüne sürüyoruz. Ben yağı ve balı mikrodalgada eritiyorum. Dilerseniz bir kaba koyup tereyeğı eriyene kadar ocak üstünde karıştırabilirsiniz.

13 Comments:

At 11:45 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm,
Ben Viyana dan Tuba, armutlu pastani yapmak istiyorum, ama burada tuzsuz antep fistigi bulmak
mümkün mü bilemiyorum, onun yerine ceviz kullanilsa olur degil mi? Hoscakal

 
At 4:21 ÖS, Blogger Yesim said...

Çok güzel gözüküyor, ellerine sağlık...

 
At 7:59 ÖÖ, Blogger begüm said...

Tuba merhabalar,

Kaç zamandır nerelerdesin, tüm aile iyimisiniz?

Ceviz kullansan da çok güzel olur, badem ya da fındık hangisini bulabilirsen seviyorsan olur.

Sevgilerimle

Sevgili Yeşim çok teşekkürler...

Görüşmek üzere sevgilerimle


Begüm

 
At 12:21 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ne güzel görüntü bu böyle, eminim tadı da gürüntüsü kadar güzeldir. Ellerine sağlık.

 
At 5:32 ÖS, Blogger begüm said...

Pembeli merhaba,

Teşekkürler. Keşke fırsat olsa bir kahve eşliğinde sana tattırabilsem ne iyi olurdu...

Sevgiler

 
At 1:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık bende bu güzel tarifi en kısa sürede denemek istiyorum....

 
At 11:09 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

mayalı çörekleri çok severim. üstelik de meyveli.
bunu bir denemeli..
(kafiyeli oldu di mi)

 
At 1:44 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Ben buraya dün yorum bırakmıştım demek yine kayboldu.

Sevgili Begüm,
Biz dün 4 kız bayıldık bayıldık armutlu pastana canım.İnan aklımız çok kaldı.Görüntü de öyle şıkki.Diğerlerini bilmem de Ramazan girmeden bunu hemen denemek istiyorum ben.

Ellerine sağlık canım.

Sevgilerimle

 
At 1:45 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Senin ve ailenin Berat andili mübarek olsun.Hayırlı kandiller canım.


Sevgilerimle,

 
At 5:31 ÖS, Blogger begüm said...

Arkadaşlar herkese merhabalar,

Fatoş hanım sağolun beğendiğinize çok sevindim...

Selcen bana da sonucu mutlaka bildir olur mu...

Hülya hanım bende aynen sizin gibi mayalı hamurla oynamaya ve tarifler yapmaya bayılıyorum.Gerçekten keyifli...

Gül benim oğlan sünnet oldu da maillere bakamadım ... Şimdi 5 dakika bilgisayarın başına geçtim. Tarifi deneyince sonucu bana bildir mutlaka... Bende senin kandilini kutlarım.

Herkese sevgilerimle

Begüm

 
At 9:15 ÖS, Blogger merve said...

Merhaba,
Benim adım Merve 11 yaşındayım yaptığınız pasta çok güzel gözüküyor.Anneme yapmasını söyleyeceğim.
SEVGİLERLE......

 
At 2:54 ÖS, Anonymous Adsız said...

cok farkli tarifler. bundan sonra surekli takip edecegim.

tebrikler

 
At 11:44 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Merve,
Pastayı beğenmene çok sevindim, annene yaparken sende yardım edebilirsin...

Sevgiler

Sevgili Didem teşekkürler. Sweet kitchen'a hoşgeldin...

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors