sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

08 Ekim, 2006

Mürdüm eriği zamanı...Mürdüm erikli kek ve mürdüm erikli tart

Mürdüm eriği zamanı dedim de neredeyse geçmek üzere eriklerin zamanı ben tarifleri verene kadar... Mürdüm eriği çok sevdiğim meyvelerden onla yaptığım tatlılar ise çok lezzetli... Erikli tart tarifi bankada çalışma arkadaşlarımdan sevgili Merih'in. Bu tartın yapımı çok kolay. Ne zaman yapsam herkesin bayıldığı , tekrar tekrar yapılan, tarif defterinizin vazgeçilmezlerinden biri haline gelen bir tarif. Yapımı çok kolay olduğundan sabah kahveye baskın olursa hemen yapıp pişirebileceğiniz kadar kolay ama görüntü ve tat olarak çok çok doyurucu... Becerikli Merih arkadaşımın başka tariflerini de zamanla burada yazacağım. Kek tarifi ise yeni edindiğim Dorie Greenspan'ın " Baking " adlı kitabından çok lezzetli ıslak, yumuşacık bir tad.

Mürdüm erikli kek



  • Malzemeler
    üstünün kırıntıları için

    5 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağı ( 125 gr.tereyağı+ 1 yemek kaşığı)
    1\4 su bardağı şeker
    1\3 su bardağı esmer şeker
    1\3 su bardağı un
    1 çimdik tuz
    1\2 su bardağı dövülmüş ceviz

    kek için

    2 su bardağı dolusu küçük kareker şeklinde doğranmış mürdüm eriği
    2 su bardağı+2 tatlı kaşığı un
    1 paket kabartma tozu
    1 çay kaşığı karbonat
    1 çimdik tuz
    1\4 tatlı kaşığı tarçın
    2\3 su bardağı şeker
    1 limon kabuğu rendesi
    6 yemek kaşığı tereyağı ( tarif böyle ama ben iki yemek kaşığı tereyağı ve 4 yemek kaşığı sıvıyağ koydum buttermilk miktarını arttırdım)
    2 büyük yumurta ( yabancı tariflerde 2 büyük yumurta diyorsa ben marketten aldığımız yumurtalardan 3 adet kullanıyorum)
    1 paket vanilya
    1\2 su bardağı buttermilk* ( ben 3\4 su bardağı koydum)

    * buttermilk yapmak için : 1 yemek kaşığı limon suyunu su bardağına koyup üzerine bardağı doldurana kadar ılıttığımız sütten koyuyoruz ve sütü kestiriyoruz ve bunu kekte kullanıyoruz. Keklerimizin daha yumuşak olmasını sağlıyor.

    Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlayıp 20-23 cmlik kare kek kalıbımızı yağlayarak hazırlıyoruz.

Kekin üstünün kırıntıları için ceviz dışındaki tüm malzemeyi mixerda karıştırıp bir kaba alıyoruz ve cevizleri karıştırıyoruz. Hamuru strechleyip buzdolabına kaldırıyoruz.

Keki yapmak için mürdüm eriklerini 2 tatlı kaşığı unla karıştırıyoruz.
Un, kabartma tozu, karbonat,tuz,tarçını karıştırıp eliyoruz.
Şeker ve limon kabuğunu elimizle ezerek karıştırıyoruz . Tereyağı ve şekeri krema haline gelene kadar çırpıyoruz. Yumurtaları teker teker ekliyoruz. Vanilyayı ekliyoruz. Mixerın hızını azaltıp un ve buttermilk'i bir un bir buttermilk olmak üzere ilave ediyoruz ( unla başlayıp unla bitirmeye dikkat ediyoruz.) Unladığımız erikleri elimizle karıştırıyoruz. Kek kalıbımıza karışımı döküyoruz. Buzdolabından çıkardığımız kırıntı hamurunu kalıbımızdaki kekin üzerine elimizle ufalayarak kek karışımının üstünü olduğu gibi kaplıyoruz. 55- 60 dakika kadar pişiriyoruz.

Mürdüm erikli tart


Malzemeler

1 yumurta

3\4 neskafe fincanı şeker ( 1\2 su bardağı yaklaşık), ayrıca 5-6 kaşık şeker daha erikleri şekerlemek için

100 gr. oda sıcaklığında tereyağı

1\2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 su bardağından 2 parmak eksik un

6-7 adet olgun mürdüm eriği ( ortadan ikiye kesilip çekirdeği çıkartılmış)

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz, 20 cm'lik tart kalıbımızı yağlayıp unluyoruz. Eriklerin üzerine şeker dökp elle karıştırıp kenara alıyoruz.

Hamur malzemelerini karıştırıp elde ettiğimiz hamurun 1\4'ünü ayırıyoruz. Tart kabına hamuru yanları yükselterek döşüyoruz. Üzerine şekerlediğimiz yarım erikleri düzgün şekilde diziyoruz. ( Erikler kabuklu olacak ve kabuklu kısımları üste düz kısım pay tabanına gelecek şekilde yarım erikler dizilecekler, pişerler mi acaba diye hiç düşünmeyin renklerini paya salaraktan harika pişiyorlar) Erikleri hamurumuzun üzerine düzgünce diziyoruz. Hamurdan ayırdığımız parçanın üzerine ufalanmasını sağlayacak kadar toz şeker döküp mıncıklıyoruz ve eriklerin üzerini ve tartın üzerini kaplayacak şekilde hamuru ufalıyoruz. 180 derece fırında üzeri kızaracak şekilde 40-45 dakika pişiriyoruz.

13 Comments:

At 4:40 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Selamlar canım,
Öncelikle sana ve ailene harika bir hafta diliyorum,herşey gönlünce dilediğince olsun.)

Erikli tart ve kek muhteşem olmuş ellerine sağlık.Tek kelime nefis nefis nefis..Senin yaptığın herşey zaten mükemmel oluyor,ben onu bilir onu söylerim.Hepinize afiyetler olsun,bizimde gözlerimiz faltaşı gibi açılmış bir tarta bir keke bakıp yutkunmaktan bihal olduk.Ellerine sağlık diyorum,diyoruz.Sevgiyle kal daima..Gül

 
At 10:53 ÖS, Blogger begüm said...

Gülcüm merhabalar,

Bende sana harika bir hafta diliyorum...

Teşekkürler, beğendiğinize sevindim. Keşke yakın olsak ve ben size ikramlarda bulunsam(:

Sevgiler ( arkadaşlarına da...)

Begüm

 
At 10:54 ÖÖ, Blogger elcinin_mutfagi said...

Merhaba canim inan öyle heveslendim ki senin pastalarini görünce ama inan gecen tam bir mürdüm erikli pastaya baslamisken benim ufak canavarim uyandi ve buna müsade etmedi bende tarifimi kurabiye'ye cevirdim:)) ne yapalim bebek olunca arada oluyor böyle seyler..Ama hala mürdüm erikli pastamdan yiyemedim ya ona yaniyorum..canimda nasil cekiyor bir görsen.Erikleri aliyorum aliyorum pasta yapamadan öyle yiyorum:)ellerine saglik cok güzel görünüyor gercekten

 
At 11:10 ÖÖ, Blogger begüm said...

Elçincim merhabalar,

Keşke yakın olsak bana kahveye gelirdin ve pastalarımızı yerdik. Çocuklar küçük olunca işler zor oluyor. Benimkiler büyüdüğü için işim daha kolay...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 8:33 ÖÖ, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,mürdüm eriğini ben de severek tart ve keklerde kullanıyorum.Ama buttermilki bu kekte kullanmamıştım.Bir de böyle deniyeyim.(Eriklerim dolapta)Her ikisi de çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık..

 
At 11:41 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm merhaba,
Tariflerin muhteşem, blogun muhteşem. Hayranlıkla okudum.
Bir süredir yemek bloglarına takılıyordum. Seninkini az önce tesadüfen farkettim
ve sana ait olduğunu anladım. Harika, inan çok güzel! Mürdüm Erikli Keki ve Tartı
ilk fırsatta deneyeceğim.
Sevgilerimle
Alev Akkerman.

 
At 9:51 ÖÖ, Blogger begüm said...

Alevcim,

Merhabalar... Beni ne kadar mutlu ettin, çok çok teşekkürler.

Hepinizi öpüyorum.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 10:38 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili begüm'cüğüm,
Sana ve güzel ailene mutlu,neşeli ve sıcacık bir hafta sonu diliyorum.Herşey dilediğin gibi olsun..Sevgilerimi gönderiyorum.Gül

 
At 9:15 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Gül,

Çok çok teşekkürler... Ben de sana çok güzel, eğlenceli ve harika tariflerle dolu bir haftasonu diliyorum.Görüşmek üzere.

Sevgilerimle

 
At 2:46 ÖS, Blogger Ferhanca said...

merhabalar, sevgılı hemşehrim .bende ankaralıyım ama 16 yıldır samsunda yaşıyorum .Erikli tartlar muhteşem görünüyor beni ziyaret edersen bende degısık erıklı tarıf ekelmıştım kolay gelsin sevgilerFERHAN

 
At 5:02 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Yine bir haftanın başına geldik ve ben sana burdan sağlıklı,mutlu,neşeli ve bol ışıklı bir hafta diliyorum..Umarım dilediklerin bu hafta gerçekleşir..
Sevgiyle kal, herzaman nerde olursan ol..

 
At 3:52 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Mürdüm erikli tartınızı denedim, gerçekten çok lezzetli ve pratik. Başta 8 yaşındaki kızım olmak üzere herkes çok beğendi. Güzel tarifiniz için teşekkürler.
Sevgilerimle,
Elif E.

 
At 9:47 ÖS, Blogger begüm said...

Elif Hanım merhabalar,

Tartı deneyip beğenmeniz beni çok mutlu etti, hele kızınız da beğenmiş ya en güzeli de bu... Çok çok selamlar, sevgiler ...

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors