sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

04 Ekim, 2006

Çıtır çıtır bagel ve mürdüm erikli kek...

Yemek yapmak ve yemek keyif işi... Tatsız günlerinde en zevk aldığı işler bile yük gibi gelir insana sadece uyuyup gerçeklerden uzaklaşmak istersiniz. Yedikleriniz sadece mide seslerini bastırmak için yenir, mutfağa girip birşeyler pişirmek istemez canınız... Sonra hayatın koşuşturması içinde acılarınız ilk günlerdeki kadar incitmemeye başlar ve kaybettiklerinizle ilgili güzel anılar acıların yerini almaya başlar...
Uzun zamandır bagel yapmamıştım. Sabah çocuklarında çok sevdiği bu Amerikalı ekmeği yaptım. Sabah peynir domatesle yedik , akşamda avokadolu sos ve füme hindiyle. Çok güzel bir tat hemen deneyin derim. Yapımı da kolay üstelik. Sizlere adım adım resimlerle anlatacağım...
Mürdüm eriğin zamanı geçmeden tüm tariflerimi yapıp biran önce bloga koymak istiyorum. İlk tarif mürdüm erikli kek. Bu tarifi yarın yazacağım... Resimleri yüklemek ve yazılar öyle vakit aldı ki bende gece vakti kek tarifini yazacak derman kalmadı (:

Bagel

Malzemeler
( 8 adet bagel için)
1 su bardağı süt
2\3 veya 1 su bardağı su
1 paket instant maya ( 10 gr.)
1o kahve fincanı un ( standard Türk kahvesi fincanı)
1 yemek kaşığı şeker
yarım tatlı kaşığı tuz
süslemek için susam, çörekotu, dövülmüş fındık, rezene tohumu, ayçekirdeği
Yapılışı
Sütü suyla karıştırıp ılıtıyoruz ve içine şekerle mayayı koyup mayanın köpürmesini bekliyoruz. Su miktarını 2\3 bardak olarak verdim ancak unun cinsine göre bu 1 bardak da olabilir. Bu aşamada mayanız köpürmezse hemen işleme son verip bu karışımı döküp mayanın yeni bir paketini denemelisiniz. Aksi halde hamurunuz kabarmaz. Sütün de sıcaklığını iyi ayarlamamız gerekiyor. Süt ılık olmalı çok sıcak olmamalı. Unu, tuzu karıştırıp ortasına havuz açıyoruz ve mayayı ortasına döküp karıştırıyoruz ve yumuşak kıvamlı, pürüzsüz bir hamur haline gelene kadar iyice yoğuruyoruz. Üzerini örtüp ılık bir yerde 1 saat hamuru dinlendiriyoruz. Daha sonra hamuru 8 eşit parçaya ayırıp herbirini top haline getiriyoruz. Bu topların üzerine elimizle bastırıp yassılaştırıyoruz ve ortasını bir hamur kalıbıyla çıkarıyoruz. Bagelları pişirme kağıdı serdiğimiz fırın tepsisinin üzerine diziyoruz. 1 yemek kaşığı tereyağını eritiyoruz ve fırçayla bagelların üzerine sürüp üzerlerini ince naylonla kapatıp 20-25 dakika daha dinlendiriyoruz.
Fırını 200 dereceye ayarlıyoruz. Bir tencerede 2 lt. suyu bir tatlı kaşığı şeker ile kaynatıyoruz ve bagellerı birbirine değmeyecek şekilde suyun içine atıp her bir yüzünü 30 saniye kadar pişirip tencereden alıyoruz. Bu pişirme işlemi bagelın içinin yumuşak dışının ise çıtırık olmasını sağlıyor.
Bagelların üzeri ıslakken susam, çörekotu vs. ne istorsak o karışıma batırıp tekrar yağlı kağıt kaplı fırın tepsisine diziyoruz ve önceden ısıttığımız 200 derece fırında 20 dakika, üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.

Bagel piştiği gün yenirse harika , sonraki günlerde de ortadan kesilir ve tost makinesinde ısıtılırsa tadı nefis oluyor. Avokadolu füme hindili bagelı ise şöyle yaptım:

1 büyük yumuşak avokado, 1 diş dövülmüş sarımsak, 1 tatlı kaşığı limon suyu, 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı, tuz ve karabiber. Avokadoyu ortadn bölüp çekirdeğini çıkarıp ayıklıyoruz. Bir kısmını ince dilimliyoruz kalanı çatalla ezip püre haline getiriyoruz ve sarımsak, limon suyu, zeytinyağı, tuz ve karabiberi ekleyerek karıştırıyoruz. Ortadan böldüğümüz bagelın yarısına bolca püreden sürüp üzerine füme hindileri ve dilm avakadoları koyup üst dilimi üzerine kapatıyoruz.


10 Comments:

At 10:34 ÖÖ, Blogger hera said...

avokado- füme jambon-bagel-susam : süper bir buluş, tebrik ederim:)

 
At 10:46 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hera selamlar,

Teşekkürler... Ayy düşününce bile ağzım sulandı.Gerçekten çok leziz oluyor denemeni tavsiye ederim.

Sevgiler
Begüm

 
At 11:43 ÖÖ, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Bagel'ler süper olmuş bu tür bir tarifi ilk senin sitende görüyorum.
Çok sevmekle birlikte bir türlü beğendiğim tarif olmadığından deneme şansım olmamıştı.Şimdi senin tarifini görünce ne çok sevimdim inanamazsın.4'lü ile de muhteşem bir tat yakaladığına eminim.Ramazandan sonra ilk deneyeceğim tarif,malum ondan sonra da sıkı bir diyet.Tekrar ellerine sağlık,umarım acınız biraz olsun hafiflemiştir.Asla hafiflemez ve unutulmaz da zaten hele insan birde o güzel anılara dalıp sonra üzülerek anı olduğunu hissettiğinde de daha da iç acıtıcı.Tekrar Allah sabırlıklar versin diyorum,bir daha bu tür üzüntüler yaşatmasın.Sevgiyle kalın..

 
At 11:57 ÖÖ, Blogger begüm said...

Gülcüm merhabalar,

Gerçekten annenin tatlılarıyla senin işin çok zor. Tatlılar süper... Bagelları yaparsan bana da haber ver olur mu?

Acılar azalmadı da ben çocuklarım olduğu için onlara sağlık diliyorum Allah'tan , anneanneciğimin yarattığı boşluğun doldurulması mümkün değil. Ama 92 yaşındaydı ve torununun çocuklarını gördü ve çok mutlu bir hayat yaşadı.İşte bunlar benim teselli kaynaklarım...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 4:14 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

Begüm'cüm, ne güzel şeyler yapmışsun yine. eline sağlık.
mürdüm eriğini de onla yapılan herşeyi de çok severim. tarifini merakla bekliyorum. eriklerin zamanı geçmek üzere...

 
At 11:31 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hülya Hanımcım merhabalar,

Teşekkürler. Çok haklısınız mürdüm zamanı geçmek üzere... Dün mürdümlü tartımı da yaptım resimlerini çektim kek tarifi ile birlikte en kısa zamanda yayınlacağım.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 4:01 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begum, bagel in nasil yapildigini bilmiyordum, tarifin bana kolaymis gibi geldi. OZellikle suda kalmasi ise puf noktasi galiba. Ellerine saglik. Kendine iyi bak. Sevgilerimle

 
At 4:51 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm'cügüm,
Canım sana ve ailene çok güzel bir hafta sonu diliyorum.Herşey dilediğince ,mutluluğunuz kalıcı olsun..Sevgilerimle.Gül

 
At 4:27 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begum. Maalesef bu tarifte basarili olamadim, ama tarifi degil, kendi beceriksizligimi sucluyorum. :) hamurum cok guzel kabardi, puf puf oldu fakat tam tencereye gecirme asamasinda pisirme kagidina yapistilar, cikarmaya calisirken koptular yamruldular, sonra esim geldi, telefon caldi derken 30 saniyeden uzun sure kaynar sudan alamadim, pisince de hamur kaldilar. :( nasil icim gitti anlatamam. dogru durust pisenlerin tadi guzeldi, ama goruntu felaket. Bir dahaki sefere insallah.

 
At 7:08 ÖS, Blogger begüm said...

Berrin merhabalar,

Çok üzüldüm olmadığına ama zannedersem yağlı kağıda yapışmları biraz da hamurun fazla yumuşak olmasından oldu herhalde. Bazen unun farklılığı hamuru etkileyebiliyor...

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors