sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

31 Ekim, 2006

Tulum peynirli simitler...

Melis'in bu hafta altı tane sınavı var, devamlı çalışıyor. Akşam bende onu yalnız bırakmak istemedim. Çay yapalım beraber çalışalım dedik. Çayın yanına ne yapsak acaba derken çok sevdiğimiz tulum peynirli simit aklımıza düştü. Bu simit tarifini bir dergide görüp not almıştım. Tarif Simit Club diye sadece birçok değişik simit ürünleri satan bir dükkanın tarifi. Ben tarifi kendime göre biraz değiştirdim ve işte sizlere çıtırık ve içi erimiş tulum peyniri dolu nefis bir lezzet... Bu simit yapıldığı anda sıcak sıcak yenmeli. Simidi pişirirken en dikkat edeceğiniz nokta fırın ısısı. Simit yüksek derecede pişiriliyorki çıtırık olsun. Lütfen fırın ısısına dikkat başarılı olmak için...


Tulum peynirli simit




Malzemeler

500 gr un
2 tatlı kaşığı instant maya
1 küçük kesme şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı su
100 gr. tulum peyniri
süslemek için pekmez susam, haşhaş tohumu

Yapılışı

Fırınımızı 250 dereceye ayarlıyoruz. Suyumuzun yarım çay bardağı kadarını iyice ılıtıyoruz ve içine kesme şekerimizi ve mayamızı ekleyerek karıştırıyoruz. Bardağın üzerini kapayıp mayanın kabarmasını bekliyoruz. Ben instant mayada olsa bu işlemi yapıyorum bazen maya eskimiş kabarmıyor olabiliyor vs. Unu bir kaba koyup, tuzu ekliyor ve ortasına kabaran mayamızı , kalan suyu boşaltıyoruz ve iyice yoğurarak hamurumuzu hazırlıyoruz. Gerek görürseniz ,bazen un cinslerine göre hamurun sertliği değişebiliyor, 2-3 yemek kaşığı daha su ekleyebilirsiniz. Hamurumuzu hazırladıktan sonra 30 dakika sıcak bir yerde bekletiyoruz. Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp dikdörtgen şeklinde elimizde ince açıyoruz ve ortasına çatalla ezdiğimiz tulum peynirinden koyuyoruz.




Yuvarlayıp arkasını kapatıp şekil verdikten sonra pekmezi fırçayla simitlere sürüp susama batırıyoruz ve keskin bir bıçakla üzerine verevine iki kesik yapıyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine diziyoruz ve yarım saat daha dinlendiriyoruz. 250 derece ısıttığımız fırında 10-12 dakika pişiriyoruz.





14 Comments:

At 12:28 ÖS, Blogger BETUL said...

Nefis bir lezzet olduguna inanirim. :) Biz yurtdisindakiler icin de cok makbule gececek bir tarif..

 
At 3:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

Süper bir sey yaaa.Ayrica cok estetik görünüyor . Ben ki simit hastasi ve yurtdisinda yasayan birisi olarak hemen deneyecegim.Daha önce de ev cininin simitlerini denemistim.Gercek simit gibi olmustu..O tariftede pekmez vardi..Galiba bu simit isinde isin sirri pekmez :) Cok tsk bu güzel tarif icin , sevgiler

Esin
Frankfurt

 
At 3:49 ÖS, Blogger begüm said...

Esin merhabalar,

Teşekkürler...Yurtdışında olunca bizim buraların sokak simitleri insanın nasıl burnunda tüter değil mi? Bu simit de çıtır çıtır ve içindeki tulum peyniri nedeniyle çok lezzetli oluyor. Umarım beğenirsiniz...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 8:20 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,
İnanmayacaksın ama tamda diyetisyene başladığım bir dönemde senin sitenle tanıştım. Fakat resimler o kadar şahane ki, (Eminim tadıda bir o kadar güzeldir.)insanın canı sadece yemek değil, herbirini yapıp seyretmek istiyor.
Ellerine sağlık.
Alev.

 
At 10:56 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Alev,

Sweet Kitchen'ıma hoşgeldin... Teşekkürler. Tarifleri ve resimleri beğenmene çok sevindim ama diyetinin bozulmasına sebep olursam çok üzülürüm inan. Bende dönem dönem hep diyetisyenime devam ediyorum, ehh haliyle habire birşeyler pişirince kilolarla başa çıkmak zor oluyor(:

Her zaman görüşmek dileğiyle,
Sevgiler

Begüm

 
At 11:12 ÖÖ, Blogger munevver said...

Sevgili Begüm,nasıl da güzel olmuş.Sanki kokusunu duydum.Bana öyle olur.Zaman zaman böyle kokuları alırım.Eline sağlık,afiyet olsun...
Melise başarılar..
nanelimon.

 
At 11:27 ÖÖ, Blogger begüm said...

Münevvercim merhabalar,

Keşke beraber çay eşliğinde ve sohbet eşliğinde paylaşabilseydik. Çok çok teşekkürler... Melise başarı dileklerini ileteceğim, ona güç verecek muhakkak.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 10:48 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

bu ne hoş bir tarif. kalkıp yapasım geldi ama saat:22.40
ilk fırsatta yapılasıgillerden...

 
At 10:44 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hülya Hanım merhabalar,

Sizin sesini duymayı özlemişim (:
Hemencik yapılıyor tarif aslında ... Sizin damak tadına uyduğunun farkındayım.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 11:43 ÖÖ, Blogger yemek vakti said...

Begümcüm,
ellerine saglik. Cok güzel görünüyorlar.
Tadida mutlaka öyledir!
Sevgiler

 
At 11:17 ÖÖ, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Ne kadar güzel omuşlar tıpkı burdakilere benzemiş..Pardon seninkiler burdakilerden çok daah güzel ve nefis olmuş.Ben simitsiz bir hayat asla düşünemiyorum.Bu tarifi ben hemen denemeliyim tam benlik olmuşlar.Pazar günü kısmet olursa deneyip seninle paylaşacağım.Tekrar ellerine sağlık,afiyetler olsun.

Sevgilerimle.
Tatlı Melise bende başarılar diliyorum.

 
At 11:49 ÖÖ, Blogger begüm said...

Gülcüm,

Bizde Melis'le simit çok severiz ve de peynir tabii ki... Dolayısıyla bu tarifi senin de seveceğini sanıyorum, simitlerin sıcak sıcak yenmesi gerekiyor. Aman beni habersiz bırakma...

Melis'in sınavları bitti sonuçları iyi gidiyor. Bu dileklerininzi ona iletince çok hoşuna gidiyor.

Sana harika bir hafta diliyorum, Sevgilerimle

Begüm

Begüm

 
At 7:13 ÖÖ, Blogger umran said...

simiti cok ozlemis biri olarak bu tarif bana ilac gibi geldi.tesekkurler.sitenizi de ilk defa ziyaret ettim.iyikide etmisim:)

 
At 9:15 ÖÖ, Blogger begüm said...

Ümran merhabalar,

İyiki de gelmişsin sweet kitchen'ıma... Umarım tarifi beğenirsin. Simit ve ısırınca içinde tulum peyniri benim de hoşuma gidiiyor gerçekten... Ziyaretlerini her zaman beklerim...

Görüşmek üzere, sevgilerimle,

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors