sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

03 Kasım, 2006

Beyaz çikolata dolgulu minik çikolatalı kekler...

Sıcacık, mis kokulu, tatlı mutfağıma gireyim, yumurtaları , unu, sütü, şekeri karşıma dizeyim ve sonra çeşit çeşit pastalar, kekler ve çörekler yapayım... Ne büyüüüük bir keyif... Düzenli olarak yeni gelen envayi çeşit yemek kitabımı, dergileri ve internetteki siteleri takip ettiğimden dolayı bu şekilde bir çılgınlık tezahür ediyor bende .Hele bir de blogunuz olunca bloga yeni güzel birşeyler bugünde koyamadım diye kıvranıyorum ... Ancak işim, çocuklar, sosyal hayat arasında istediğiniz verimi almak zor. İşte foodnetwork'un ünlü ahçısı Emerill Lagasse'nin bu tarifi benim çok hoşuma gitmişti ve dün mutfağımda bu lezzetli kekleri pişirmeye karar verdim. Umarım sizde beğenirsiniz...

Beyaz çikolata dolgulu minik çikolatalı kekler

Malzemeler

1 1\2 su bardağı un

1\2 su bardağı kakao

1\2 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı tuz

1 su bardağından iki parmak eksik toz şeker

2 yumurta

125 gr. oda sıcaklığında tereyağı

1\2 su bardağı buttermilk

1 paket vanilya

1\2 bardak sıcak su

Beyaz çikolatalı sosu için

125 gr küçük parçalara ayrılmış beyaz çikolata

1\4 su bardağı süt

125 gr. pınar beyaz

1\2 paket vanilya

Yapılışı

Un, kabartma tozu, kakao ve tuzu birlikte elekten geçiriyoruz. Mixer kabına koyup diğer malzemeleri de ekleyerek düzgün bir karışım elde edene kadar çırpıyoruz.

Fırınımızı 180 dereceye ayarlayıp 12 lik muffin kalıplarımızı hafif yağlayıp unluyoruz. Kek karışımını bu 12 kaba eşit şekilde doldurup 180 derecede 20 dakika ya da kürdan batırınca temiz çıkacak şekilde pişiriyoruz.

Beyaz çikolata dolgusunu önceden hazırlayıp buzdolabında en az 2 saat bekletmek gerekiyor. Ben bir gece önceden hazırladım. Bir kaba sütü ve çikolatayı koyup ocağın üzerinde kısık ateşte çikolata eriyene dek karıştırıp bu karışımı oda sıcaklığına getiriyoruz. Diğer tarafta vanilya ve peynirimiz mixerla krema haline getirip beyaz çikolatayı yavaş yavaş ekleyerek karıştırıyoruz. Dolapta soğumaya bırakıyoruz.

Minik kekler pişip soğuduktan sonra keskin ve ince uçlu bir bıçak yardımıyla tepelerinden ufak bir kapak kesip saklıyoruz. Bu kapağın altından çay kaşığıyla kekin içini oyuyoruz. Krema sıkma torbamıza beyaz çikolata sosumuzu doldurup kekin içine sıkıyoruz. Kapağı kapatıp üzerine tekrar krema sıkıp kiraz şekerlemesi ile süslüyoruz.

30 Comments:

At 10:17 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm Mutfak keyfini öyle güzel anlatmışsın ki..
Yemek yapmanın eziyet olduğu bazı günler açıp sayfanı okumak lazım:))
Yine muhteşem bir tarif ve çok kolay yapılıverecekmiş gibi bir anlatım. Harikasın

 
At 10:40 ÖÖ, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Gerçekten mutfakta öyle keyif alıyorum ki...

Tarifi beğendiğinize çok sevindim. Yapması çok vakit almıyor. Tek vakit alan kısmı belkide keklerin kesilip içinin doldurulması faslı...

Bana hep böyle güzel yorumlarınızı gönderin olur mu sabah sabah içim açıldı (:

Sevgilerimle
Begüm

 
At 11:01 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Zamansızlıktan bunlar çıkarsa, zamanın olduğunda kimbilir neler çıkar artık bilemiyorum.

Bunlar şahane, sabahtır birkaç kez baktım, döndüm birdaha baktım, şahaneler, ellerine sağlık.

Sevgiler.

 
At 11:14 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Acayip iştah açıcı gözüküyor valla, ellerine sağlık

 
At 12:04 ÖS, Blogger begüm said...

Kuzine selam,

Beğendiğine çok sevindim. Beraberce yiyebilsek keşke ne dersiniz...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 12:09 ÖS, Blogger begüm said...

Yeşimcim merhabalar,

Teşekkürler. Lezzetli bir kek gerçekten.

Sevgilerimle,

Begüm

 
At 1:44 ÖS, Blogger Bocuruk said...

Sevgili Begüm,
Ben de çok seviyorum mutfağımda vakit geçirmeyi. Yeter ki vaktim ve malzemem olsun. 2 akşam önce simit tarifini denedim. Güzel oldu ancak dediğin gibi sıcak sıcak yenmesi lazım. Tarif için teşekkür ederim.
Bugünkü tarifin de çok ilgimi çekti. Denemeyi düşünüyorum.
Ellerine sağlık :)

Sevgilerimle...

 
At 2:30 ÖS, Blogger begüm said...

Bocuruk merhabalar,

Simitler hep öyle değil midir zaten çıtır çıtır sokak simidi bile hemen yenmezse tadı kaçar...Keki beğeneceğini tahmin ediyorum.

Çok çok sevgilerimle,
Begüm

 
At 2:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba bu keklerin görüntüsü bir harika ama sizinde dediğiniz gibi kekleri oyup içine kremayı doldurma kısmı çok zor geldi bana.Ben de hemen şöyle birşey düşündüm browniye erittiğimiz çikolatayı koyuyoruz ya onun gibi buna da beyaz çikolatayı eritip kücük kalıplara keki paylaştırarak araya çikolata üzerine tekrar kek hamuru şeklinde yapsak nasıl olur acaba.Tat olarak tabiki sizin tarife benzemez ama bana olabilir birşeymiş gibi geldi hafta sonu deneyip sonucu paylaşırım.İyi günler

 
At 2:50 ÖS, Blogger begüm said...

Öznur merhabalar,

İnan zor değil, ben sadece en zor faslı dedim(: Bence bu haliyle bir dene tadı çok güzel oluyor...Senin dediğin gibi de çok güzel olur çünkü bu kekler brownie gibi ıslak ve lezzetli. Bana da sonucu bildir olur mu...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:25 ÖÖ, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,en büyük özlemim,senin gibi,diğer işlerle uğraşan biri olsun.Ben sadece mutfakta üreteyim.Olmıyacak şey tabi ki.Ama hayal bu...Kekler çok şirin ve lezzetli olduğu da kesin.Eline sağlık...
nanelimon.

 
At 10:34 ÖÖ, Blogger begüm said...

Münevver merhabalar,

Senin dediğin gibi olsa harika olacak gerçekten (: Teşekkürler...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 11:47 ÖÖ, Blogger yemek vakti said...

Begümcüm,
yine cok güzeller yapmissin.
Cok istah acici görünüyorlar.
Sevgiler

 
At 12:10 ÖS, Blogger begüm said...

Arife merhabalar,

Teşekkürler. Burada olsan çay saatinde yerdik birlikte...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:10 ÖS, Blogger Tijen said...

nasil da sevimli sevimli bakiyorlar oradan begüm'cügüm. ellerine saglik gerçekten çok sirinler. yaparken eglendigin belli oluyor.
tijen

 
At 9:56 ÖS, Blogger begüm said...

Tijencim hoşgeldin,

Bu kadar uzun da gidilmezki yani...Amerika maceralarını zevkle izledim. Ama çok da özledik seni bu arada.

Gerçekten mutfakta çok eğleniyorum keşke birazcık vaktim daha olabilse.

hoşgeldin tekrar, sevgilerimle

Begüm

 
At 11:24 ÖÖ, Blogger Damak Tadı said...

Merhabalar,
Ben bu kekleri pişirirken mutfakta senin yanında olmak aşamaları gözlemlemek ve hatta sana yardım cı olmak ve sonrasında fırına girdiğinde onların kaparışını ve kokularını içime çekmek.En büyük zevkimde bu,yemesi onu hiç sorma Begüm zaten kilolarla başım dertte.
Tek kelime ile harikasın ellerine sağlık,afiyetler olsun.Sevgiyle kal,mutlu ve neşeli bir hafta sizlerle olsun..Sevgiler.

 
At 11:45 ÖÖ, Blogger begüm said...

Gülcüm merhabalar,

İnan benim içinde mutfaktaki sıcacık, nefis kokulu anları arkadaşlarla paylaşması çok zevkli...Keşke burda olabilseydin de böyle bir seans düzenleseydik arkadaşım. Aynen benim de bu aralar kilolarla başım dertte ): Böyle ne yapacağız bilemiyorum, al ver faslı hayatımın her aşamasında aynı artık bende alıştım.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 2:44 ÖS, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba gerçekten kekin üzerinden küçük bir kapak açıp içine krema koymak hiç aklıma gelmemişti bana çok güzel bir fikir vermiş oldunuz çok teşekkür ederim. Ellerinize sağlık kekler mükemmel görünüyor. Hoşça kalın.

 
At 4:23 ÖS, Blogger begüm said...

Tabakta merhabalar,

Teşekkürler beğendiğine sevindim. Gerçekten sunum ve tat olarak güzel oluyor.

Görüşmek üzere sevgilerimle,

Begüm

 
At 5:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

ya acaba buttermilk nedir??

 
At 9:17 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Buttermilk sütü kestirerek sağladığımız bir karışım. Keklerin,ekmeklerin, muffinlerin vs. daha yumuşak olmasını sağlıyor. Buttermilk yapmak için tam dolu olmayan 1 yemek kaşığı limon suyunu su bardağımızın dibine koyup üzerine ısıttığımız sütü döküp 1 bardağı tamamlıyoruz. Üzerini kapatıp sütün kesilmesini sağladıktan sonra keklerimizde kullanıyoruz.

Sevgiler

Begüm

 
At 10:03 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Bu ne güzel bir görüntüdür böylee, ellerine sağlık, muhteşem görünüyor

 
At 10:23 ÖÖ, Blogger begüm said...

Pembeli merhabalar,

Çok çok teşekkürler. Beğendiğine sevindim.

Görüşmek üzere sevgilerimle,

Begüm

 
At 8:15 ÖS, Anonymous Adsız said...

Hani böyle insanın kafasında bir cupcake resmi vardır, hani sanki bir boyama kitabına cupcake resmi konulsa nasıl olursa bu kekcikler de öyle olmuş. Üzerinde kiraz şekerlemesi ile çok sevimliler.İçindeki dolgusu da cabası. Ellerine sağlık.

 
At 12:39 ÖS, Blogger begüm said...

Işıl merhaba,

Resimleri beğenmene çok sevindim. Bende şirin bulmuştum gerçekten...
Teşkkürler ...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 6:48 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, Hafta sonu gelecek misafirlerim için bu kekini yapmak istiyorum. Sorum su; Acaba bunu bir gece önceden hazırlayıp dolaba koyarsam sorun olur mu? İlgilenirsen sevinirim. Bu arada umarım hayatında kötü bir şey yoktur. Seni ve tariflerini özlüyoruz. Hoşcakal.. Hülya

 
At 11:41 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Hülya merhabalar,

Bende sizleri ve yorumlarınızı çok çok özlüyorum... Hyatımda herşey çok güzel ancak iki çocuk biri üniversiteye doğru yol aldı biri bu sene ilkokul 1'e başladı, koşuşturmamız öyle çokki bir yandan da benim işhayatım. Tarifleri yapabilmem ancak gece çok geç saatlere kalıyor ve gerçekten çok uykusuz kalıyorum o yüzden bloguma eski ilgiyi gösteremiyorum.

Kekleri bir gece önceden rahatlıkla yapabilirsiniz, iyice sarıp hava almamalarını sağlamak şartıyla... Misafirlere sunmadan en az iki saat önce oda sıcaklığına çıkarırsanız çok iyi olur.

Sevgilerimle,

Begüm

 
At 3:07 ÖS, Blogger Ebrulî said...

harika görünüyorlar, ilk fırsatta deneyeceğim, ellerinize sağlık

 
At 11:45 ÖÖ, Blogger begüm said...

Ebruli merhabalar,

Çok çok teşekkürler, yapınca yorumlarını bekliyorum...

Sevgiler,

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors