sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

12 Kasım, 2006

Enginar kalpli ,yeşil zeytinli tavuk ve susamlı simitlerim

Bazen bir tarif okurken ağzınız sulanmaya ve yutkunmaya başlarsınız da hani hemen pişirip yeme isteği hasıl olur. İşte meşhur Ann Byrn'nın bu tarifini incelerken bu hisler içindeydim. En sevdiğim tatlar bir arada, tavuk, kapari, kalamata zeytinleri ve de enginar kalpleri... Hemen denediğim bu tarifi şiddetle denemenizi tavsiye ederim, harika bir tat... Pratik ve pişirme süresi oldukça kısa misafirlerinize bile hemen yapabileceğiniz şık ve süper bir tat...

Haftasonu çay saatine birşeyler istedi canımız. Cumartesi bütün gün evden çıkmayınca ister istemez boğaz faslı önem kazanıyor evde... Buzlukta simit hamurum vardı onu yaptım vakit almasın diye. Bu tarifi bloga daha önce eklememiştim, bloglarda arkadaşlarımın birçok tarifleri var diye. Ancak Melis tadının harika olduğunu ve tarifi bloga koymamı istediğini söyledi. Bu simit pastahaneden ya da fırından aldıklarımızla aynı tatta... Defterimdeki birçok simit tarifini karıştırıp sonunda ailecek en güzel karışımın bu olduğuna karar verdik. İçindeki tereyağı miktarı fazla ancak bunun yerine sıvıyağ koyunca tadını tutturmak zor. Bu ölçüyle iki tepsiye yakın simit oluyor. Hamuru hazırlayıp buzluğa da atabilirsiniz sonra da sıkışık zamanınızda yapıverince çok keyif oluyor gerçekten.

Enginar kalpli, yeşil zeytinli tavuk

Malzemeler

1\2 su bardağı galeta unu

sebze tuzu, karabiber

400-500 gr. ince kesilmiş tavuk göğüs eti ( ben banvitin hazır ince tavuk göğüs kullanıyorum)

1 yemek kaşığı tereyağı, 4 -5 yemek kaşığı sıvıyağ

15 adet çekirdeği çıkarılmış kalamata zeytin ( vakumlu paketlerde çekirdeği çıkmış halde marketlerde bulunuyor)

6-7 adet enginar kalbi ( cam konserve kavanozlarda hazır satılıyor. Kavanozdan alıp fazla suyunu elle sıkıyorsunuz)

2\3 su bardağı tavuk suyu

2 yemek kaşığı limon suyu

2 yemek kaşığı kapari

2 yemek kaşığı ince doğranmış maydanoz

Yapılışı

Galeta ununu, tuzu ve karabiberi genişçe bir kapta karıştırıyoruz. İnce tavuk parçalarımızın iki tarafını da galeta ununa bulayıp fazlasını silkeleyerek alıyoruz. Tavada tereyağını ve sıvıyağı eritip tavuk parçalarının iki tarafını da kızartıyoruz ve servis tabağına alıyoruz tavuklarımızı. Tavuk kızarttığımız tavaya zeytinleri ve enginar kalplerini koyup çeviriyoruz. Daha sonra tavuk suyunu, limon suyunu ve kaparileri ekleyerek 1 dakika kaynatıyoruz ve tavukların üzeine döküyoruz. Maydonozla süsleyerek servis yapıyoruz.

Susamlı simitler

250 gr. tereyağı ( oda sıcaklığında yumuşatılmış)

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1\2 çay bardağı sirke

1 paket kabartma tozu

2 yemek kaşığı yoğurt

1 adet yumurta ( sarısı hamurun içine beyazı ustüne kullanılacak)

1 tatlı kaşığı mahlep

2 yemek kaşığı inceltilmiş şeker*

1 1\2 tatlı kaşığı tuz

4 ya da 4 1\2 su bardağı un

1 çay kaşığı pekmez

susam

* inceltilmiş şeker bildiğimiz toz şekeri robotta 1-2 dakika çekerek elde ediliyor. Çabuk karışması nedeniyle hamurişlerine lezzet katıyor.

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz. Tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Yumurta akını ve pekmezi karıştırıp simitleri önce bu karışıma sonra susama batırıp yağlı kağıt kapladığımız fırın tepsisine diziyoruz. 180 derece fırında 15 dakika pişiriyoruz.

4 Comments:

At 4:00 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Öncelikle her iki tarif için ellerine sağlık canım.Mükemmel lezzetler oldukları her hallerinden belli,afiyetler olsun.
Bu yemek öğlen güzel bir salata ile yenilip 5 çayında da simitler harika olur çayla.Grip halimle yeme isteğim olmamasına rağmen görünce birden canım istedi.))Harikasın canım ellerine sağlık.
Çok özür dileyerekten tabağının Franz olup olmadığını sorabilir miyim??Gerçi sordum bilede,lütfen kusuruma bakma çok hoş bir tabak.İyi günlerde güzel tariflerde kullan.Nazar değmesin sana hiçbir zaman canım.

Sana ve güzel ailene mutlu bir hafta diliyorum,sevgiyle kalın daima..Ağız tadınız bol,neşeniz eksik olmasın tatlı Begüm'cüğüm..

Sevgiler..Gül

 
At 10:11 ÖS, Blogger begüm said...

Gülcüm merhabalar,

Öncelikle çok çok geçmiş olsun. Umarım en kısa zamanda gribi atlatırsın.

Tarifleri beğendiğine çok sevindim Gülcüm, teşekkürler. Tabak çok sevdiğim bir arkadaşımın hediyedisi... Franco Munari ürünü...

Bende sizlere çok güzel bir hafta diliyorum,
Görüşmek üzere sevgiler

Begüm

 
At 7:07 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba
siteni ziyaret edenlerdenim simit kurabiyeni denedim tarifindeki gibi oldu ama ben unlu mamullerde satılan simit kurabiye tarifine ulaşmak istiyorum bir fikrin var mı birde limonlu bezeli pay tarifini yapmak için yazdım ama uygulamadan önce fikrini almak istiyorum sanıyorum sende joy of baking den tercüme ettin ama onun limonlu kısımı senin yaptıgından farklı neden aynısını uygulamadın kendimi artık cup ölçülü tariflere alıştırıyorum onun için yabancı tarifleri denemeye çalışıyorum tanıdık olmayan malzeme ve yapılışı değişik olunca bazen takıldığım noktalar oluyor rica etsem joyofun tarifini de benim için türkçeleştip bana ulaştırabilirmisin sitendeki her şey için ellerine sağlık mail' im gulcincedid@gmail.com

 
At 5:17 ÖS, Blogger begüm said...

Gülçin merhabalar,

Simitler unlu mamül gibi oluyor ama başka bir tarifim yok susamlı simitte.Benim linklerdeki blogları gezersen blogger arkadaşlarımın birçok değişik tariflerini bulabilirsin.
Bezeli payda benim yabancı kitaplarımdan beğendiğim ve değişik kitaplardan değiştirerek aldığım tariflerden oluşuyor, joy of bakingdeki tarifi bilmiyorum . Sen takıldığın noktaları bana sorarsan seve seve cevaplarım yabancı tariflerle ilgili.

Sevgiler
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors