sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

16 Kasım, 2006

Lahmacun...

Bizim evde lahmacunun adı "köfteli macun" Ata sayesinde... Ata küçüklüğünden beri lahmacuna bayılır ve lahmacuna köfteli macun der . Evde herkesin bayılarak yediği bu güzel hamurişini denedim ve oldukça beğenildiğinden burada sizlerle paylaşmak istedim. Aslında yapımı oldukça kolay ve sonucu çok tatmin edici oluyor. Sıcacık kendi yapımınız lahmacunları fırından çıkarıp yanında ayranla yemesi gerçekten çok keyifli. Denemenizi tavsiye ederim

Lahmacun

Malzemeler

(hamuru için)

2-2.5 su bardağı un

1\2 su bardağı süt

1\2 su bardağı yoğurt

1\2 tatlı kaşığı toz şeker

1\2 paket instant maya

tuz ( ben 1 tatlı kaşığı kullandım)

iç malzemesi

200 gr. kıyma

2 büyük soğan( çok ince kıyılacak ya da rendenin kalın yerinden rendelenecek)

4-5 diş sarımsak( ince ince doğranacak)

1\2 demet maydanoz

1 domates ( rendelenecek)

1 tatlı kaşığı biber salçası, 1 tatlı kaşığı domates salçası

sıvıyağ

karabiber, tuz , pulbiber

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz.

Genişçe bir kaba unve tuz karışımını koyup ortasını açıyoruz. Mayamızı, şekeri,sütü,yoğurdu ekleyerek oldukça yumuşak bir hamur haline getirip yarım saat sıcak bir yere mayalanmak üzerini örtüp kaldırıyoruz.

Hamur mayalanırkan kıymalı harcımızı hazırlıyoruz. Ben yağsız kıyma kullandım içine sıvıyağ ekledim. Kıymayı bir kaba alıyoruz ince doğradığımız soğanı, sarımsağı,maydanozu, domatesi, salçayı ve baharatları koyup yoğuruyoruz. Suluca bir karışım elde ediyoruz.

Hamuru 6-7 bezeye ayırıp yarım saat daha mayalanmaya bırakıyoruz.

Fırın tepsimizi yağlı kağıtla kaplıyoruz. Bezelerimizi unlu tezgahta açabildiğimiz kadar inceltiyoruz ve kıymalı harcı hamurun üzerine sürp fırına veriyoruz. 15 dakika kadar pişirip afiyetle yiyoruz.

22 Comments:

At 2:36 ÖS, Blogger ArMeda said...

Merhaba akşama neyapsam derken iyibir fikir oldu lahmacun.Harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

 
At 3:56 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Yine harika bir tarifle karşımızdasın ellerine sağlık.Oğlun ne hoş bir isim bulmuş böyle çok tatlı inan.Evde yapılan lahmacunlar çok daha sağlıklı ve lezzetli oluyorlar benim fikrimce.Şimdi sorsalar bana dışardan mı Begümden mi diye ben hemen Begüm'ün kilerden isterim diye diretirim.Çok güzel şeyler yapıp harika sunumlarınla bizerle paylaştığın için tekrar teşekkürler canım.

Sana ve tatlı ailene neşeli ve mutlu bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiyle kal.

 
At 10:10 ÖS, Blogger Bocuruk said...

Begüm'cüğüm,
Nasıl canım istedi yaa. Fotoğraflar da öyle bir çıkmış ki sanki lahmacunlar ekranda. Hamur açma konusunda iyi olmasam da yapmak isterim. Kızlarımın ikisi de çok seviyor lahmacunu. Ellerine sağlık :)

 
At 10:37 ÖS, Blogger begüm said...

Arzu merhabalar,

Teşekkürler. Beğendiğine çok sevindim.
Bazı akşamlar canımız değişik birşeyler yemek istediğinde hem pratik hem herkesin hoşlandığı bir tat bizim evde. Üstelik içinde bol maydanoz ve domates var protein var değil mi (:

Sevgiler
Begüm

 
At 10:46 ÖS, Blogger begüm said...

Gülcüm merhabalar,

Çok çok teşekkürler. Bence de evde yapılan çok sağlıklı çok haklısın.
Sana bir teklifim var ben lahmacunları yapayım sende şu açma nefis tatlılarından bana yap ne dersin....

Ben de sizlere harika bir haftasonu diliyorum arkadaşım...

Sevgilerimle

Bocuruk merhabalar,

Kızlar seviyorsa hemen yap. Açması inan çok kolay. Yuvarlak bezeleri elle büyütüyorsun. İnce hale getirmek hamuru hiç de zor değil inan... Ayrıca fotoğrafları beğendiğine çok sevindim.

Sevgilerimle,

Herkese harika bir haftasonu geçirmelerini diliyorum...

Begüm

 
At 11:21 ÖS, Blogger Açalya said...

Artik pideciler, lahmacuncular korksun bizden degil mi Begum?! fotograflar cok istah acici, kimbilir kendileri nasil! cok canim cekti en kisa zamanda ben de el atacagim bu tarife. sevgiler.

 
At 11:26 ÖS, Blogger Açalya said...

yorum yazdim cikmadi, yine yazayim, fotograflar cok istah acici, kimbilir kendileri nasildir?! pideciler de lahmacuncular da korksunlar bizden artik! sevgiler Begum.

 
At 8:27 ÖÖ, Blogger begüm said...

Acalya merhabalar,

Sweet kitchen'a hoşgeldin. Çok doğru söylüyorsun bu hanım bloggerlardan korkulur el attıkları yemekleri anında hallediyorlar (: Biz artık lahmacunu hep evde yapmayı düşünüyoruz umarım sizde beğenirsiniz...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:04 ÖS, Anonymous Adsız said...

ellerine sağlık nefis görünüyor lahmacunlar.

seda
tarifname.blogspot.com

 
At 10:16 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhabalar, sitenizi yeni buldum ve daha önce niçin görmedim böyle güzel bir bloğu diye kendi kendime hayıflandım. Tariflerinizin hepsi birbirinden güzel, lahmacunlar nefis olmuşlar, benimde oğluşlar bayılıyorlar lahmacuna bende deneyeceğim inşallah ,ellerinize sağlık. Benimde eşim bankacı, nasıl zor bir meslek olduğunu çok iyi biliyorum hem çalışıp hem mutfakta böyle harika şeyler yapmak çok kolay olmasa gerek bravo size, hergün ziyaret ettiğim siteler arasına aldım sitenizi, artık benim yorumlarımı sık sık görebilirsiniz işlerinizde kolaylıklar diliyorum sevgiler Ebru

 
At 10:34 ÖÖ, Blogger begüm said...

Seda merhabalar,

Lahmacunlarımı beğendiğine çok sevindim...

Sevgiler,

Ebru Hanım merhabalar,

Sweet kitchen'ı ziyaretiniz ve yorumunuz beni çok mutlu etti, her zaman beklerim...

Tarifleri denedikten sonra bana haber verirseniz daha da mutlu olurum. Sitede en beğendiğim, değişik bulduğum tarifleri yayınlamaya çalışıyorum. Tarifleri genelde evde herkesin uykuya çekildiği saatlerde ve haftasonları yapıyorum ve resimliyorum. İşte böyle sizin gibi yapıcı ve teşvik edici yorumlar, eş dost çevremden gelen müthiş destekle yoluma devam ediyorum. Çok çok teşekkürler...Oğluşlara selamlar...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 12:35 ÖS, Blogger renkler said...

Ben de uzun zamandır evde lahmacun yapmayı denemek istiyordum ama cesaret edemiyordum. Tarifini deneyeceğim. Hamurları elle açmak yerine merdane kullansak sorun olur mu sence? Bir de fırından çıkınca sert oluyor mu?

 
At 2:04 ÖS, Blogger begüm said...

Renkler merhaba,

Evde yapılınca da lahmacun çok keyifli yeniyor doğrusu.
Açmak için tabii merdane kulanabilirsin. Hamuru iyice inceltmek önemli. Fırından çıkınca kesinlikle sert olmuyor şöyleki hazırladığın kıyma içine domates vs girince sulu bir harç oluyor, ayrıca ya kıymayı normalden biraz yağlı kullanmak ya da benim gibi yağsız kullanıyorsan sıvıyağ , ben zeytinyağı kullandım ,eklemek gerekiyor. Ayrıca hamuru kontrol edip pişme süresini fazla tutmamak gerekiyor. Kolay gelsin sonuçtan haberdar et olur mu...

Sevgiler

Begüm

 
At 4:56 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begümcüm,
Ne zaman istersen sana açma tatlılardan tepsi tepsi yapamaya hazır olduğumuzu sakın unutma tatlım.

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Herşey gönlünce en güzelinden olsun..Sevgiyle kal

 
At 5:24 ÖS, Blogger begüm said...

Gülcüm valla işte herşey belgelendi... Artık hangi tatlılardan istesem acaba (: Çok çok teşekkürler...

Ben de sana harika bir hafta diliyorum arkadaşım.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 9:11 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhabalar,

Yemekler,yapan ellerin güzelligini yansıtırmış..(babaannene sözü)yapılanlar da sunumlarda muhteşem... Bu arada lahmacunlar mümkünse fırının en alt rafında yada bir üzerindeki rafta daha iyi sonuç veriyor... Fatoş

 
At 9:22 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Yine bir haftanın sonuna geldik be ben elimden geldiğince arkadaşlara mesajlarımı yazmaya çalışıyorum..))

Lahmacunların yine harika gözüküyorlar hemde fırından yeni çıkmış gibiler.))

Sana ve güzel ailene sevgi dolu,mutlu,sağlıklı ve çookkkk neşeli bir hafta diliyorum..

Sevgin bol olsun,gülümsemeniz sık sık olsun..Mutlu kalın..Gül

 
At 11:15 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Fatoş,

Çok çok teşekkürler... Büyüklerimizde ne güzel özlü ve altında derin düşünceler yatan sözler vardır değil mi... Lahmacunu bir dahaki sefer yaptığımda alt rafta deneyeceğim (:

Gülcüm,

Bu aralar hastalıktı (grip) seyahatti derken üzerine biraz da tembellik eklenince blogu bir türlü yenileyemedim. Senin enerjine hayranım arkadaşım commentlerini hiç ihmal etmezsin... Ben de sana ve ailene harika bie haftasonu diiliyorum.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 10:20 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begum, ellerine saglik. Yurtdisinda yasadigim icin bir suredir evde yapabilecegim bir lahmacun tarifi ariyordum, mutlaka deneyecegim. Maya olculerinin farkli olmasindan korkuyorum-tarifteki paket maya kac gram acaba? Cevap verirsen sevinirim ve lahmacunu yapip sonucu yazmaya da soz veririm. :)

 
At 10:26 ÖÖ, Blogger begüm said...

Berrin merhabalar hoşgeldin,

Şimdiii yapınca bildiririm dediğin için seni cevaplıyorum (: Şaka şaka gerçekten tarifler yapılıp bana bildirilince çok mutlu oluyorum. Çevremdeki arkadaşlarımdan feedback alıyorum ama böyle dünyanın dört köşesinden insanlarla haberleşmek ayrı bir mutluluk ve keyif benim için ...

Ben özür dilerim tam ölçü yazmamışım. Burada 1 paket instant maya 10gr. Lahmacunu yaparken 1 dolu tatlı kaşığı instant maya kulanırsan yeterli olur. Umarım beğenerek ve buraları anarak yersiniz.
Haber sözünü unutma sakın (:

Sevgilerimle

Begüm

 
At 12:41 ÖS, Anonymous Adsız said...

Tekrar merhaba Begum. Lahmacunu o kadar begendim ki bir yandan yiyorum, bir yandan da yorumumu yaziyorum! Laktoz sorunlu birisi icin yaptigimdan hamura sut ve yogurt karisimi yerine sutsuz krema koydum. Bir de biber salcasi bulamadigim icin hazir satilan kozlenmis biberleri guzelce yikayip pure yaptim, bunun disinda herseyi tarifteki sekliyle uyguladim. Hamuru yumusacik, ici de cok lezzetli oldu. Ellerine saglik, beni cok mutlu ettin inan.

 
At 1:40 ÖS, Blogger begüm said...

Berrin merhabalar,

Öncelikle yemeğini bile bitirmeden bana güzel yorumunu yazdığın için çok çok teşekkürler...

Beni nasıl mutlu ettin bilemezsin... Bundan sonra lahmacun yerken beni anarsın olur mu...

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors