sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

25 Kasım, 2006

Mısır ekmeği ve milföy hamurunda elmalı tatlı...

Geçen haftasonu Amasra ve Safranbolu gezilerimiz ve arkasından yakalandığım grip bloga uzun zaman yeni tarifler yazmamı engelledi. İçim aklımda olan pekçok tarifi yapmak istese de hastalık beni halsiz bıraktı... Amasra ve Safranbolu pazarlarından aldığımız baharatlarımız, pazarda teyzelerin elleriyle hazırladığı mısırunu vs. gibi malzemeler de mutfakta kullanılmayı beklerken hiçbirşey yapamamak benim en büyük rahatsızlığımdı bu hafta... Mısırunuyla en sonunda mis kokulu bir ekmek pişirdim. Bu kekimsi ekmek haftasonu kahvaltılarında tereyağı ve çilek reçeliyle harika oluyor. Çay saatinde pratik milföy hamuruyla birde elmalı tatlı yaptım. Hemen yapabileceğiniz hem kolay hem de lezzetli bir tarif...

Mısır ekmeği

Malzemeler

1 su bardağı un

1 su bardağı mısır unu

1\3 su bardağı sıvıyağ

( ben 1 yemek kaşığı tereyağı eritip kalan kısmını sıvıyağ olarak kullandım)

1 su bardağı buttermilk*

1\2 tatlı kaşığı tuz

1 paket kabartma tozu

2 yemek kaşığı bal

1 yumurta

*Buttermilk yapmak için 1 yemek kaşığı limon suyunu su bardağımızın dibine koyup üzerini sıcağa yakın ılık sütle bir bardağı tamamlayıp sütü kestiriyoruz.

Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz. 20-23 cmlik borcamı yağlıyoruz ve unluyoruz.

Unları, kabartma tozunu, tuzu ve kabartma tozunu karıştırıyoruz. Unun ortasını açıp yağı, buttermilki, yumurtayı, balı koyup tüm malzemeleri kaşıkla karıştırıyoruz. Çok karıştırmamaya dikkat ediyoruz. Fırın kabımıza boşaltıp 20-25 dakika ya da hamurun ortasına bıçak batırınca bulaşmayana dek pişiriyoruz.

Milföy hamurunda elmalı tatlı

Malzemeler

( 8 adet tatlı kurabiye için)

1 paket tatlı milföy hamuru ( 8 adet kare milföy)

2 elma ( küçük küp şeklinde doğranacak

1\2 su bardağı şeker

1 tatlı kaşığı mısır nişastası

1 yemek kaşığı un

üzeri için

1 yemek kaşığı tarçın

3 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz. Milföy hamurumuzu buzluktan çıkarıp yumuşatıyoruz. Fırın tepsimizi yağlı kağıtla kaplıyoruz.

Küp küp kestiğimiz elmaları un ve mısır nişastasıyla karıştırıp içi hazırlıyoruz. Tarçın ve şekeri de ayrı bir kapta karıştırıyoruz kurabiyelerin üzerini kaplamak için.

Unladığımız tezgahta bir kare parçayı merdaneyle hafifçe inceltiyoruz. Elmalı için sekizde birini hamurun ortasına koyuyoruz ve hamurun köşelerini ortada birleştiriyoruz ve elimizle ortadan uçları iyice birleştiriyoruz, hamura elimizle şekil veriyoruz. Ters tarafını çevirip tarçınlı karışıma iyice batırıp tepsiye koyuyoruz. Keskin bir bıçakla ortalarını yarıyoruz.

180 derecede kızarana kadar yaklaşık 20-25 dakika pişiriyoruz. Ilıkken yanında süt kreması ile birlikte servis yapıyoruz.

13 Comments:

At 9:03 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm ellerine sağlık. Enfes görünüyor. Sunumun çok güzel. Bıçakla yararız derken karnıyarık böreğindeki gibi çizik mi atıyoruz. Şimdiden teşekkürler.

 
At 12:12 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Çok çok teşekkürler... Beğenmenize çok sevindim. Evet milföy hamurunun üstünü bıçakla kesiyoruz.Karnıyarık böreği gibi evet doğru...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 1:33 ÖS, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Güzel bir Pazar Tatili diliyorum
Ye#Özel Yilbasi mönüsü etkinligine katilimini bekliyorum. Kodlar sayfamda linklerin alt bölümünde sevgiler...
Sonia

 
At 7:57 ÖS, Blogger begüm said...

Sonia merhaba,

Ben de güzel bir pazar diliyorum...
Etkinliğe tabi ki katılacağım (:
Kodları hemen sayfaya ekleyeceğim.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 10:06 ÖÖ, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,elmalı miföylerin şekli ne güzel olmuş.Eline sağlık.Mısır ekmeğini çok severim.Buttermilkli denemedim ama.
Sevgiyle,nanelimon.

 
At 10:15 ÖÖ, Blogger begüm said...

Münevvercim günaydın,

Elmalılar şirin oluyor gerçekten, beğendiğine sevindim.
Buttermilk çok puf puf yaptı ekmeği, denemeni tavsiye ederim.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 12:50 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ekmek ve milföy harika görünüyor , ellerine sağlık

 
At 1:51 ÖS, Blogger begüm said...

Ebru teşekkürler,

Beğenmene çok sevindim...

Sevgiler, görüşmek üzere

Begüm

 
At 5:21 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Mısır ekmeğin çok güzel olmuş ellerine sağlık.Kekimsi bir havası vardı doğrumuyum?? Bu tür ekmeği çok severim ben, hele de tereyağı ile güzel oluyor.Fakar kiloları sormamak kaydiyle.)) Milföyler ise çok şirinler ellerine sağlık.Begüm'cüm inan senin yapmış olduğun her tarife ben bayılıyorum.
Çok geçmiş olsun sana da,bende halen üzerimden atamadım gribi..Bu halinle bile bizleri düşünmen,inan çok incesin tatlım..Lütfen kendine çok iyi bak.
Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgilerimle..

 
At 8:36 ÖS, Anonymous Adsız said...

Canım arkadaşım,bugün akşam balığın yanına ne yapayım diye düşünürken aklıma beraber aldığımız mısır unlarımız ve mısır ekmeği geldi ve dedim ki Begüm kesin bununla ilgili bir tarif yayınlamıştır.Yanılmamışım,tam tarifi uyguladım ve uzun zamandan beri aradığım lezzeti yakaladım.Her yaptığın güzel şeyler gibi bu tarifin de nefis oldu.Ellerine sağlık canım arkadaşım. Sevin

 
At 8:45 ÖS, Blogger begüm said...

Sevincim,

Mısır ekmeğini, senin gibi harika mutfağı olan ve nefis yemekler pişiren birinin beğenmesi beni ne kadar mutlu etti bilemezsin. Afiyetler olsun sizlere. Ekmeği pişirirken hep Amasra anılarımız canlandı gözümde...

Sevgiler, öpüyorum canım arkadaşım

Begüm

 
At 4:08 ÖS, Anonymous Adsız said...

ACİL.......ACİL........


Sevgili Begüm,

Biliyorum ki wokta pilav hazırlaması biraz uzun sürer,işyerine de gelmeyebilir ama Milföy hamurunda elmalı tatlı çok rahat işyerine gelebilir.Anlıyorsun değil mi..?Yan oda olarak bizi sevdiğini düşünüyoruz.Bir Dost...

 
At 4:28 ÖS, Blogger begüm said...

Bir dost merhabalar,

Wokta pilav çok kolay yapılıyor ancak yapıp sıcak sıcak yemek gerekiyor işe gelebilecek bir yemek değil. Ben en iyisi size evde birgün yapayım pilavdan. Elmalıları da en kısa zamanda (: yapıp getirme sözü size...

Sevgiler
Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors