sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

30 Kasım, 2006

Wokta mantarlı pilav ve elmalı pasta...

Üç gün önce bankadaki arkadaşlarla sıkı bir diyete girme kararı aldık!... Biraz strese girmiş olmalıyım ki diyetten önceki akşam bu çok sevdiğim mantarlı pilavın kokusu daha işteyken burnuma tütmeye başlamıştı bile... Pilav yenmeliydi yanında güzel bir beyaz şarap eşliğinde. Nasılsa ertesi gün diyete başlanacak !... Pilav yapıldı güzelce yendi ve artık diyet başladı bakalım bu bloga ne şekilde yansıyacak (:

İş arkadaşlarımdan sevgili Engin Bey'in canı elmalı bir tatlı çekince bana başvurdu. Acilen rica ettiği elmalı tatlıyı en kısa sürede yaptım ( 2 hafta sonra)... Bu pasta Gamzeciğimin apple pie'ından sonra en sevdiğim elmalı tariflerimden biri, bankada yiyen herkes tarafından da çok beğenildi öyle ki teşekkür için gelenlerden odamızın trafiği arttı .

Wokta mantarlı pilav

Bu rengarenk pilava bayılıyorum. Çok pratik hemen yapıp keyifle yiyebilirsiniz. Çin yemeği tariflerinden Türk damak tadına göre uyarladığım bir pilav. Ben diyetteyim sizler yapın da yiyin bari olur mu...

Malzemeler

2 su bardağı yasemin pirinci

4 yemek kaşığı sıvıyağ

3-4 diş sarımsak( rendelenmiş)

400 gr ince ince dilimlenmiş mantar ( ben hazır dilimlenmiş paketlerden kullanıyorum)

1 büyük kırmızı biber ( ortadan uzunlamasına ikiye kesilip çekirdekleri çıkartılacak, kibrit eninde ince uzun doğranacak)

1\2 demet taze yeşil soğan ( 3 parmak uzunluğunda doğranacak yeşil kısımlarıyla birlikte)

3-4 yemek kaşığı soya sosu

tuz, karabiber

Yapılışı

Bir tencereye 2 su bardağı su ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ koyup kaynatıyoruz ve pirinçleri atıp dirice pişiriyoruz ve kenara alıyoruz.

Wok tavaya 3 yemek kaşığı sıvıyağ koyup kızdırıyoruz sarımsakları ekleyip kokusu çıkana dek çeviriyoruz. Mantarları ekleyerek yüksek ateşte sularını çektirtiyoruz suyu tam bitmeden biberleri ve yeşil soğanları atıp çeviriyoruz. Pişirdiğimiz pirinci de ekleyerek sebzelerle birlikte çeviriyoruz ve soya sosusunu, tuz ve karabiber ekleyerek karıştırıyoruz ve afiyetle yiyoruz...

Elmalı pasta

3 yumurta

1 su bardağı şeker+ 1\2 su bardağı esmer şeker

1 su bardağı sıvıyağ

3 su bardağı un ( 1\2 bardağını mısır unu koydum)

1 su bardağı buttermilk

( buttermilk: 1 yemek kaşığı limon suyunu su bardağına koyup üzerini sıcağa yakın ılık sütle tamamlıyoruz ve sütü kestiriyoruz.)

1 tatlı kaşığı tarçın

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Kekin dolgusu

3 büyük elma ( ince dilimlenecek)

1 yemek kaşığı tereyağ

1\2 su bardağı iri çekilmiş ceviz

1 dolu tatlı kaşığı tarçın

3 yemek kaşığı esmer şeker

Kekin üzerine

1\2 su bardağı pudra şekeri

1\2 su bardağı esmer şeker

2 yemek kaşığı süt


Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz.

Teflon tavada tereyağını eritiyoruz ve ince dilimlediğimiz elmaların iki yüzünü pişiriyoruz ve bir tabağa soğumaya bırakıyoruz.

Yağ ile şekeri krema haline gelene dek çırpıyoruz. Yumurta sarılarını ekliyoruz. Vanilyayı ekliyoruz. Kabartma tozu katılmış unumuzu ve buttermilk'i bir un bir buttermilk şeklinde ekliyoruz. Yumurta beyazlarını ayrı bir kapta 30 saniye orta hızda çırpıp sonra katılaştırmak üzere yüksek hıza alıyoruz. Katılaştırıyoruz. Karışıma yumurta beyazlarını kaşıkla ekliyoruz yavaş yavaş.

Hamurun yarısını yağlayıp mısır unuyla unladığımız yuvarlak kalıbımıza döküyoruz, elmaları hamurun üzerine diziyoruz ve elmaların üzerine ceviz, tarçın ve şekeri karıştırıp döküyoruz. Hamurun kalan kısmını döküp hamurun üzerini düzeltip 180 derecede 40-45 dakika kürdan batırınca bulaşmayacak şekilde pişiriyoruz.

Pudra şekeri, esmer şeker ve sütü karıştırıp hazırladığımız kremamızı kek ılınınca üzerine sürüyoruz ve iri çekilmiş cevizlerle süslüyoruz.

10 Comments:

At 10:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm'cüm,
sayfandaki yemeklerde, pastalarda hep gözüm kalıyor. hemen yapma isteği uyandırıyor bende.
mantarlı pilavı deneyeceğim çok güzel görünüyor. bizim ailenindamağına da uygun bir tad gibi görünüyor.
eline sağlık.

Not: elmalı pastayı deneyeceğim tabiki, daha sonra...

 
At 1:23 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Elmalı pastayı denedim ama pişmanlıklar içerisindeyim inanın o kadar lezzetli olmuştu ki dayanamadım ve diyetimi bozdum. Begüm hanım bu kadar da lezzetli tarifler verilmez ki..:) Fatoş

 
At 3:08 ÖS, Blogger begüm said...

Hülya Hanımcım merhabalar,

Ne hoş şeyler yazmışsınız. Beğenmeniz beni çok mutlu etti... Ben size ne isterseniz pişiririm olur mu? Pilav hem çok pratik hemde çok lezzetli oluyor, kolay gelsin...

Sevgilerimle

Fatoş merhabalar,

Diyetin bozulduğuna üzüldüm doğrusu, bu elmalı pastatı yapan çok beğeniyor... Haftasonu benim de misafirlerim vardı ve diyetim bozuldu maalesef...Tarifler beğenildikçe ben de çok çok seviniyorum. Sağolun bana yazdığınız için.

Çok çok sevgiler

Begüm

 
At 2:26 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm'cüğüm,
arkadaşım bu kadar güzel tarifleri nereden buluyorsun.. hepsini denemek istiyorum. En son elmalı kekini yaptım sonuç bir harika.. hepimiz bayıldık. Haftasonu aile yemeğimizin ardından çay faslında kekini ikram ettim tabii çok sükse yarattı, çok beğenildi. Daha önce yaptığım elmelı keklerle hiç alakası yok. Bu tarif gerçekten çok lezzetli oluyor..

 
At 4:01 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,


Harika lezzetler için çok teşekkürler, elmalı pasta muhteşemdi."Wokta mantarlı pilav" fotografını dakikalarca izledim, ekrandan kokusunu hissettim umarım ki en yakın zamanda tatma imkanımız olur.Sevgiler Uğur.

 
At 4:11 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili arkadaşlarım,

Tarifleri yapıp beğenmeniz beni çok çok mutlu etti. Mutfak merakım yüzünden yurtdışından yurtiçinden kitaplarım, beğenip etraftan not aldığım onlarla tarif, internet yemek sitelerindeki tarifler, kafamın içinde dolanıp duruyor ve genelde ,örnek bu elmalı tatlıda olduğu üzere, birçok tariflerden
esinlenerek denemeler sonucunda ortaya bir yeni tarif çıkıyor.

Sizler ne isterseniz ben yaparım arkadaşlar, sadece söylemeniz yeterli...

Teşekkürler ve sevgiler,

Begüm

 
At 5:33 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begümcüm, sonunda mantarlı pilavından yaptım veee tabi ki sonuç harika. Ellerine kollarına saglık. Ama sen bu güzel tarifleri vermeye devam edersen sonumuz ne olur merak ediyorum. Sadece resimlere bakmak bile çok zararlı oluyor. Çok öptüm

 
At 10:56 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Meriçcim,

Pilavdan keyif aldıysanız ne mutlu bana... İflah olmayan yiyecek merakımız böyle devam ederse halimizin ne olacağını bende kestiremiyorum doğrusu(:

Afiyetler olsun arkadaşım, sevgilerimle

Begüm

 
At 4:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

Elmalı pastanızı dün gördüm akşam da yaptım. Çok çok çok lezzetli oldu. Evde esmer şeker yoktu beyaz toz şeker kullandım. Harika oldu. Ellerinize sağlık. Hafta sonu da lahmacun tarifinizi deneyeceğim.

Sağlıkla, sevgiyle

Sevil

 
At 10:42 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Sevil merhabalar,

Afiyet olsun... Elmalı pastayı beğenerek severek yemeniz beni çok mutlu etti. Lahmacunu da beğeneceğinizi düşünüyorum, bana haber vermeyi sakın unutmayın(:

Sevgiler

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors