sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

28 Kasım, 2006

Zeytinli ve sade açma...

Sizde benim gibi mayalı hamurla oynamaya bayılıyorsanız bu açmaları yapmalısınız derim. Mayalanma süresi biraz uzun olsa da elde edilen sonuç buna değiyor inanın. Mayalanmış pufidik hamur merdanenizin altında balonlar yaparken çocuklar gibi neşeleniyorum bu işten...

Mis gibi açmalar fırından çıkınca ev ahalisi sizin yaklaşık birbuçuk saat uğraşınızı biranda yiyip bitiriyor bu arada ...

Açmaları yaparken mayalanma sürelerine ne kadar uyarsanız sonuç da bir o kadar başarılı oluyor. Dolayısıyla yaklaşık birbuçuk saatlik mayalanma ve 10-15 dakikalık pişme süresini gözönüne alarak açma yapmayı planlamak gerekiyor ama sonucun çok tatmin edici olduğu konusunda emin olabilirsiniz. Ben bu hafta elmalı diğer tariflerimi yayınlamayı düşünürken Melis açma tarifinin öncelik alması konusunda beni ikna etti. Önümüzdeki günlerde elmalı tariflere devam edeceğim...

Zeytinli ve sade açma




Malzemeler

3.5 - 4 su bardağı un
1 paket instant maya ( 10 gr.)
3 dolu yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı tuz
1 yumurta
1.5 su bardağı ılık süt
70 gr. tereyağı ( oda sıcaklığında yumuşatılmış)
2 yumurta sarısı ve çörekotu ( üstüne sürmek için)
Çekirdeği çıkarılmış dilimlenmiş zeytin ( isteğe bağlı)



Yapılışı

Fırınımızı 200 dereceye ısıtıyoruz. Tereyağı dışında tüm malzemeleri karıştırıyoruz; unu kabımıza koyup ortasında havuz açıyoruz ve tereyağı dışında tüm malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz. Un miktarı, unun cinsine göre ciddi farklılıklar gösterebiliyor. Dolayısıyla verdiğim un ölçüsünün en az miktarıyla başlayıp hamuru yaptıktan sonra kıvamı cıvık olursa un eklemek daha kolay bir işlem. Hamuru ılık bir yerde 30 dakika mayalanmaya bırakıyoruz. Hamur yaklaşık iki katı kabarıyor. Tereyağımızın 1 -2 yemek kaşığını eritiyoruz. Hamurdan limon büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz ve tereyağına bulayıp tepsiye diziyoruz. Topların üzerini naylon örtüyle kapatıp 20-25 dakika daha mayalanmaya bırakıyoruz.



Topları unlu tezgahın üzerinde merdaneyle yaklaşık 20 cm. çapında açıyoruz ve her tarafına yumuşatılmış yereyağından sürüyoruz ve bohça gibi kapatıyoruz.



Bohça haline getirdiğimiz hamuru yine merdaneyle dikdörtgen şeklinde açıyoruz ve uzun kenarına çekirdeği çıkarılmış dlimli zeytinleri koyup hamuru yuvarlıyoruz.





Ruloyu iki tarafından ters taraflara büküyoruz ve yuvarlayarak tepsiye diziyoruz. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 30 dakika daha mayalanmaya bırakıyoruz.


Açmaları 200 derece fırında 15-20 dakika pişiriyoruz ve afiyetle yiyoruz.

11 Comments:

At 11:58 ÖÖ, Blogger Ayşenur said...

Acmalar citir citir ve kat kat olmus gibi gorunuyorlar, bana mi oyle geliyor yoksa:)
Fotograftan oyle bir izlenim edindigim icin en kisa zamanda deneyecegim. Ellerine saglik!

 
At 4:48 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Begüm'cüğüm,
Öncelikle ellerine sağlık nefis olmuşlar.Bende senin gibi mayalı hamurla oynamasını çok seviyorum..
Sanki o an başka bir dünyada oluyor insan..
Senin açmaların bilindik bir pastanenin açmalarına benzemiş tıpkı.İnan hiç farkı yok,ama ismini hatırlayamadım ki.))
Begüm,fırındayken etrafa dağıttıkları o mis kokulara bayılıyorum ben,mutlaka sende benim gibi seviyorsundur.Ben çok konuşmaya başladım canım zamanına engel olmadan hemen hoşçakal diyip ayrılayım..

Mutlu bir haftan olsun sevdiklerinel birlikte.Ellerine gönlüne sağlık..Sevgilerimle..Gül

 
At 7:44 ÖS, Blogger begüm said...

Ayşenur merhabalar,

Hamurişlerini böyle yağlayıp katlayınca kat kat görünüm oluyor. Deneyince haberlerini bekliyorum

Sevgilerimle,

Gülcüm merhaba arkadaşım,
Anlattıkların tam beni tarif ediyor. Mayalı hamurun pişerkenki mis kokusu (: Bayılıyorum keşke biraz daha vaktimiz olsa değil mi Gülcüm.

Bende sana harika bir hafta geçirmeni diliyorum...

Sevgiler

Begüm

 
At 11:05 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba,
İşlerimin en yogun oldugu zamanlardayım ama kısacık zamanlarda hemen sayfanızı açıyorum içim kıpır kıpır oluyor çok severek hazırlıyorsunuz galiba bu okuyuculara yansıyor. Sevgiler ☻

 
At 11:07 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Biraz önce gelen mail e yazmayı unuttum.. ben biraz obezim galiba agzım sulandı sizin açmaları görünce... Fatoş...☻

 
At 1:02 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba
Açmalar nefis görünüyor, genelde sadesini yapıyorduk, aldıklarımızda sade oluyordu. zeytinli olması da çok iyi fikir. elinize sağlık

Hesna
www.mordeniz.blogspot.com

 
At 1:58 ÖS, Blogger begüm said...

Merhaba siteme hoşgeldiniz,

Sizlerin bu güzel yorumları da benim içimi kıpır kıpır yapıyor... Ne kadar mutlu oluyorum bilemezsiniz. Olumlu, olumsuz her tür yorum beni çok mutlu ediyor her zaman sesinizi duymak isterim.
Mutfakta yaptığım her türlü şey bana keyif veriyor gerçekten bunu da sizlere yansıyabiliyorsam ne mutlu bana...

Sevgilerimle,

Begüm

 
At 2:01 ÖS, Blogger begüm said...

Hesna,

Kızım zeytin çok sevdiğinden hemen hemen tüm hamurişlerine koyuyorum, açmaya da çok güzel oldu. Beğendiğine sevindim.

Görüşmek üzere, sevgilerimle

Begüm

 
At 7:39 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begum ellerine saglik ben zeytinli acmayi cok seviyorum. Evde hic yapmadim acma belki onumuzdeki gunlerde bende evde yaparim. Tekrar ellerine saglik. Sevgilerimle

 
At 8:02 ÖS, Anonymous Adsız said...

Açmalar nefis olmuşlar ellerine sağlık , gerçekten birz zahmetli ama sonrasına değiyor bencede,
sevgiler kolaylıklar

 
At 10:05 ÖS, Blogger begüm said...

Nezaketcim,

Dışardan aldığımız açmalarla aynı tadı yakaladım... Yalnız tabii yapması biraz zaman alıyor(: Umarım iyisin arkadaşım doğuma çok az kaldı değil mi?

Sevgilerimle

Ebru merhabalar,

Gerçekten emeklere değiyorÇ Teşekkürler

Sevgilerimle

Görüşmek üzere

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors