sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

05 Aralık, 2006

Fırında bademli elma...


Better Homes dergilerimin eski sayılarından birinde rastlamıştım bu tarife. O günden beridir en sevdiğim elmalı tariflerimden biri... Yerken tatların ve aromaların karışımı mükemmel. Elmalar tereyağı ve galeta ununa batırılıyor ortaları bademli karışımla dolduruluyor ve ılıkken pudra şekeriyle çırpılmış krema ile yeniyor. Ne dersiniz müthiş değil mi ...

Fırında bademli elma

Malzemeler

1\2 su bardağı toz badem*

1\4 su bardağı şeker

2 yemek kaşığı su

6 adet elma ( soyulacak ve ortaları oyulacak)

1\4 su bardağı eritilmiş tereyağı

1\2 su bardağı ince çekilmiş iyi kalite galeta unu

1\2 su bardağı krema

2 yemek kaşığı pudra şekeri

1\2 çay kaşığı vanilya

* toz bademiniz yoksa filet bademleri ya da ayıkladığınız tuzsuz bademleri robotta toz hale getirebilirsiniz.

Yapılışı

Toz bademi, şekeri ve suyu robotta iyice karıştıralım.

Elmaları soyalım altlarından düzgün durmaları için enlemesine ince bir parça keselim ve ortalarını oyalım.

Fırın kabımızı yağlı kağıtla kaplayalım, fırınımızı 180 dereceye ayarlayalım. Tereyağını fırçamızla elmaların her yerine bolca sürelim ve elmaların her tarafını bolca galeta ununa batıralım ve fırın kabına dizelim. Ortalarını hazırladığımız badem karışımıyla dolduralım ve 70-75 dakika fırınlayalım. Elmaların kenarına kürdan batırarak pişip pişmediğini kontrol edebiliriz.

Diğer tarafta kremayı, pudra şekeri ve vanilyayla çırpalım. Elmalar ılınınca kremayı üzerlerine dökerek servis yapalım.

4 Comments:

At 10:41 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sabahları resmi gazete, KİK, ve sweet kitchen üçlü halinde vazgeçilmezler arasında oldu benim için... FAKATTTT bu tarifleri uygulayıp sonra afiyetle yiyorum,yakmak için sürekli spor yapmaktan kaslı garip bir şey oldum...ama deger..SEVGİLER
Fatoş

 
At 11:34 ÖÖ, Blogger begüm said...

Fatoşçum günaydın,

Ayyy ne güzel böyle sabahları okunulduğumu bimek ve duymak... Spor yapmak da ayrı meziyet ben hem yiyorum hem de spor yapamıyorum ya buna ne demeli (: Kaslı olmak da harika bence...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 1:13 ÖS, Blogger elcinin_mutfagi said...

Gercekten müthis bir tatli mutlaka denenmeli..hele ki üstünde ki sosla ne güzel oluyordur.Vallahi hangi birini deneyecegimi sasiriyorum bazen hersey cok güzel canim ellerine saglik:)

 
At 11:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

Bence de nefisssssssss....

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors