sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

23 Aralık, 2006

Kalpli yılbaşı kurabiyeleri

myspace layout







Yılbaşı kurabiyeleri pişirmeye devam... Çocuklarla birlikte mutfağa girip kurabiye pişirme zevkinden mahrum etmeyin kendinizi, dünyanın en keyifli işi... Hamur yoğrulurken, kalıpla kesilirken yapılan sohbetler, açığa çıkan sırlar, anılar... Mutfağın, yemek pişirmenin keyifli tarafı da bu değil midir sizce?

Bugünkü kurabiyeler " The Complete Cookies Muffins and Cakes Cookbook" adlı çok sevdiğim kitabımdan. Baharatlı nefis kurabiyeler, hemde beyaz çikolataya batırılmış. Uzun süre kurabiye kavanozunuzda hiç bayatlamadan ve gün gün daha da lezzetlenerek duruyorlar. Kahveye uğrayanlara nefis ikram oluyorlar... Ben bu kurabiyeleri yaptıktan iki gün sonra yemeye ve ikrama başlıyorum, tatları çok daha güzelleşiyor aklınızda bulunsun diye benden bir tavsiye...

Kalpli yılbaşı kurabiyeleri



Malzemeler

2 1\3 su bardağı un

1\2 su bardağı mısır unu

2 tatlı kaşığı kakao

1 tatlı kaşığı karışık baharatlar ( anason, karanfil, yer hindistancevizi toz haline getirilecek, ben ahşap havanda anason ve karanfili dövüyorum, yer hindistancevizi ise rendeleniyor)

1 tatlı kaşığı tarçın

100 gr tereyağı

3\4 su bardağı bal

2 çorba kaşığı süt

150 gr. beyaz çikolata ( mikrodalgada eritilecek kurabiyeleri batırmak için)

Yapılışı

Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. Fırın tepsimizi yağlı kağıtla kaplıyoruz.

Unumuzu, mısır ununu, kakaoyu ve baharatları büyükçe geniş bir kaba eliyoruz ve ortasına bir çukur açıyoruz.

Bir kapta tereyağı, bal ve sütü düşük ateşte tereyağı eriyene kadar karıştırıyoruz. Ocaktan alıp kuru karışımın ortasına boşaltıp yumuşak bir hamur haline getiriyoruz.

Tezgaha serilen pişrme kağıdının üstüne koyuyoruz ve 7 mm kalınlığında hamurumuzu açıyoruz ve kalıplarla kesiyoruz. Arta kalan hamuru tekrar yoğurup açıp kalıplarla kesiyoruz ta ki hamurumuz bitene dek.

Kurabiyeleri fırında 15 dakika pişirip soğumaya bırakıyoruz.

Tamamen soğumuş kurabiyeleri, mikrodalgada erittiğimiz çikolataya batırıp yağlı kağıdın üzerine kurumaya bırakıyoruz. Üzerlerine tarçın eleyip süslüyoruz.

16 Comments:

At 12:04 ÖS, Anonymous Adsız said...

Yogun işler ama bir o kadar da güzel yılbaşı kurabiyeleri.....of offfff şu anda kahve içiyorum iş yerindeyim aklımı yemek üzereyim fakat kahvemin yanına elimi uzatıp kurabiyelerden almak istiyorum... buna bir çözüm bulun yada bu güzellikleri koymayınnn :) Fatoş

 
At 2:02 ÖS, Blogger begüm said...

Fatoş merhabalar,

Sana kolay gelsin...Bugün işte olmadığım için çok mutluyum gerçekten(: Keşke yakın olsak da sana ikram edebilsem kurabiyelerden...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 12:21 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

mikrodalgada hangi ayarda kaç dakika ve nasıl bir kapta eritiyorsun çikolatayı, bilgi verirsen çok sevinirim.

 
At 1:35 ÖS, Blogger elcinin_mutfagi said...

Canim kurabiyelerin ne kadar güzel görünüyor ellerine saglik:)

Cocuklarla gercekten birseyler yapmak büyük keyif ama biraz da oyalayici:) birde cevap olarak niye bu kadar uzun sürüyor pasta yapman demezlermi:)))
Yeni ekleyecegim pastada biraz yardim aldim onlardan süslemede de yardim ettiler ( yegenim ve arkadasi) ama malesef henüz tarifi ekleyemiyorum cünkü resimler yine yüklenmiyor:(
Cok öpüyorum.

 
At 2:15 ÖS, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,bunları da çok beğendim.Bayrama kadar çok yoğunum ama ilk fırsatta deniyeceğim Ellerine sağlık.
Sevgiyle,nanelimon.

 
At 3:39 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, Bugüne kadar 6- 7 tarifini deneme imkanı buldum. Hepsinde de tam isabet kaydettim. Hepsi çok tutarlı ve lezzetli. Bence diğer yemek bloklarından farkın tariflerinin klasik olmaması, pratik olması ve o güzel anlatımın. Sana yeni yılda da başarılar ve sağlık diliyorum. Hülya

 
At 10:22 ÖÖ, Blogger Pınarın Kulubesi said...

Kurabiyeler çok güzel olmuş, ellerinize sağlık
bende yapmak istiyorum, beyaz çikolatayı mikrodalgada nasıl eritiyorsunuz, kaç dakika, hangi derecede eriyor, süresini kaçırmaktan korkuyorum.. Eğer başarılı olursam artık çikolataları rahatlıkla eritip kullanabilirim böylece..

 
At 3:43 ÖS, Anonymous Adsız said...

Canım Arkadaşım,
Bütün yayınladığın tarifler şahane ama kalpli yılbaşı kurabiyelerin yani bana göre Lebkuchen'lar beni çok heyecanlandırdı.Yılbaşı yaklaşınca genelde ben de yaparım buna benzer kurabiyeler ama bu tarifi mutlaka deneyeceğim. Blogunu baştan beri heyecan ve gururla takip ediyorum gerçekten çoook başarılı.
Çok öpüyorum,sevgiler
Kıvılcım

 
At 8:11 ÖS, Blogger begüm said...

Fatma merhabalar,

Çikolatayı ( ben Bind'in tablet çikolata diye geçen çikolatalarından kullanıyorum, diğer markaların beyaz çikolataları ör. Nestle ya da Ülker beyaz eritilince istediğim gibi olmuyor ) kare kare küçük parçalara ayırıp mikrodalgaya dayanıklı cam kaseye dolduruyorum ve 9oo devirde 55-60 saniyeye ayarlıyorum ve çıkardıktan sonra kaşıkla karıştırdın mı çikolata hazır hale geliyor. Benmarilerle uğraşmaktansa mikrodalga çok daha pratik. Daha sonra aynı kabın içine kurabiyeleri batırabilirsin.

Sevgilerimle

 
At 8:16 ÖS, Blogger begüm said...

Elçincim merhabalar,

Teşekkürler kurabiyeleri beğendiğine çok sevindim. Resim konusunda blogger bazen insanı deli ediyor (:

Sevgilerimle


Münnevercim merhaba,

Çok çok teşekkürler... Kurabiyeleri deneme fursatın olur inşallah. Yılbaşı haftası gerçekten hepimiz için çok koşuşturmalı oluyor.KOLAY GELSİN

Sevgilerimle

Begüm

 
At 8:22 ÖS, Blogger begüm said...

Pınar merhabalar,

Fatmaya az önce anlattım 900 devir ve 55-60 saniyede 80- 100 grlık çikolata erimiş oluyor. Bir kere mikrodalga ayarını aldınmı çikolata eritmek çok kolay hale geliyor...

Sevgiler

Canım arkadaşım Kıvılcım,

Senin gibi harika yemekler, kekler, kurabiyeler yapan birinden bu sözleri duymak beni ne kadar mutlu etti bilemezsin... Bu kurabiyeler haklısın Lebkuchen. Senin lebkuchenlarını da ben her yılbaşı yapsa da yesek diye dört gözle beklerim...Onları da yapalım ne dersin? Çok çok teşekkürler ...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 2:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

Bayıldım kurabiyelerinize :) Ellerinize sağlık

 
At 12:00 ÖÖ, Blogger begüm said...

Tulosh merhabalar,

Kurabiyeleri beğenmene çok sevindim.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 11:12 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhaba,oradan hayranlikla izlediginiz Avrupanin
en elit kesimlerinden birinde yasiyorum.Yilbasi dedginiz sey burada genclerin kutladiklari alkol ve gece klüplerinde gecirilen okta önemiolmayan bir gecedir.bütün u yilbasi!!! kurabiyeleri ve cam agaclari tamamen Noel kutlamalari icin yapilir.Avrupa yi taklit ederken komik durumlara düsüyorsunuz.Insanlar cok egleniyorlar bununla.Ayrica Avrupada ki kokusmus insanlik degerlerine neden bukadar bayiliyorsunuz.Neden onlari mükemmel sanip komplekse giriyorsunuz.Biraz kendiniz olmayi denesenize.yorumumu onaylamanizi beklemiyorum. sadece yilbasi kurabiyesi bana komik geldi.öyle bisey yok cünkü.. noel kurabiyesi var.Ama güzelim kurabiyelere sözümüz yok tabi..

 
At 4:08 ÖS, Blogger begüm said...

Sayın blog okurum( eleştirinizin altına keşke isim soyadınızı bıraksaydınız size isminizle hitap edebilme şansım olurdu),

Biz burada çok şükür ki Türk elit kesimi içinde bulunmakta ve elit olabilmak için en önemli koşullardan biri olan Türklük ve dünya tarihini çok iyi özümseme ve anlayabilme amacıyla devamlı okumaktayız. Size aşağıda gönderdiğim yazıyı okuyarak, içinde bulunduğunuz Avrupalı elit kesimi farkında olmadıklarını sandığım bir tarihi gerçekle tanıştırabilirsiniz belki. Böylece bu ve bunun benzeri doğudan edindikleri ve kendilerine mal ettikleri birçok ögelerin kaynağının doğu kültürleri olduğunu öğrenirler, tabiki bunu önce Avrupadaki Türk elitleri bilecekve sahiplenecek ki onlara bunu anlatabilsin!!!!!!

Burada benim pişirdiğim kurabiyeler evlerde yaşanan yılbaşı coşkusuna katkıda bulunur bu basit ve keyif veren kurabiyelerin noelle ne ilgisi olabilir????

Size mutlu ve sağlıklı bir yeni yıl diliyorum,

Begüm Salırlı

ÇAM
SÜSLEME
GELENEĞİ

Hıristiyanları n İsa'nın
doğuşu olarak kutladığı Noel bayramı, çok eski
Türklerin yeniden
doğuş bayramıdır.

Türklerin, tek
Tanrılı dinlere girmesinden önceki inançlarına göre,
yeryüzünün tam ortasında bir akçam ağacı
bulunuyor.

Buna hayat
ağacı diyorlar. Bu ağacı, motif olarak bizim
bütün halı, kilim ve işlemelerimizde
görebiliriz.

Türklerde
güneş çok önemli. İnançlarına göre gecelerin
kısalıp gündüzlerin uzamaya başladığı 22
Aralık'ta gece gündüzle savaşıyor.

Uzun bir
savaştan sonra gün geceyi yenerek zafer kazanıyor.

İşte bu
güneşin zaferini, yeniden doğuşu, Türkler büyük
şenliklerle akçam ağacı altında
kutluyorlar.

Güneşin
yeniden doğuşu, bir yeni doğum olarak
algılanıyor.

Bayramın adı
NARDUGAN

(nar=güneş,
tugan, dugan=doğan) Doğan güneş.

Güneşi geri
verdi diye Tanrı Ülgen'e dualar ediyorlar.

Duaları
Tanrıya gitsin diye ağacın altına hediyeler koyuyorlar,
dallarına bantlar bağlayarak o yıl için dilekler
diliyorlar Tanrıdan.

Bu bayram için,
evler temizleniyor. Güzel giysiler giyiliyor. Ağacın
etrafında şarkılar söyleyip oyunlar oynuyorlar.

Yaşlılar,
büyük babalar, nineler ziyaret ediliyor, aileler bir araya
gelerek birlikte yiyip içiyorlar.

Yedikleri; yaş
ve kuru meyveler, özel yemek ve şekerleme. Bayram, aile ve
dostlar bir araya gelerek kutlanırsa ömür çoğalır,
uğur gelirmiş.

Akçam ağacı
yalnız Orta Asya'da yetişiyormuş.
Filistin'de bu ağacı bilmezlermiş.


bu yüzden
olayın Türklerden Hıristiyanlara geçtiği ve bunu
da Hunların Avrupa'ya gelişlerinden sonra onlardan
görerek aldıkları
söyleniyor.

İsa'nın
doğumu ile hiç ilgisi yok.


"Doğum,
güneşin yeniden
doğuşu"



Sümerolog
Muazzez İlmiye ÇIĞ

 
At 8:31 ÖS, Blogger MüzikSever said...

Merhaba
Her yıl kızımın sınıf arkadaşları için yılbaşı kurabiyesi yaparım.Her zaman ki tarifimi kaybedince net te tarif ararken siteniz ile tanıştım. tebriler çok hoş. Her iki yılbaşı kurabiyenizi de denedim. Her iki tarif de çok güzel oldu. Paylaşımınız için teşekkürler. Bu arada yorumlara göz atarken yılbaşı ağaçları ve kurabiyelerine ilişkin hoş olmayan imzasız yorumu da okudum. Çocukluğumdan beri şimdi de kendi evimde paylaşmak,bir aray gelmek için yılbaşı ağacım ve güzel kokulu kuabiyelerim hep oldu.Eklediğiniz bilgiyi ben de defalarca kullandım....Ne denirse desin yaşamın tüm güzelliklerini paylaşmak lazım....Teşekkürler..Size ve ailnize mutlu ve sağlıklı bir yıl dilerim...
Özlem PAMİR YURTSEVEN

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors