sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

19 Aralık, 2006

Kiraz şekerlemeli ve dereotlu kurabiyeler

Uzun süredir kurabiye yapmak ve tarifleri yayınlamak istiyordum. Yılbaşına çok yaklaştığımız bu günlerde kurabiye yapmanın tam zamanı ne dersiniz... Bu hafta değişik kurabiye tarifleri yayınlamayı planlıyorum. İlk tarifim Good Housekkeping dergilerimin eski sayılarından birindeki yılbaşı tariflerinden çok sevdiğim kiraz şekerlemeli kurabiye, diğeri annemin en sevdiğim tuzlu kurabiye tariflerinden...

Kiraz şekerlemeli kurabiye

Malzemeler

( 15 adet kurabiye )

125 gr.tereyağı ( oda sıcaklığında yumuşatılmış)

1\4 su bardağı pudra şekeri

1 su bardağı un

1\2 su bardağı yulaf

1 paket vanilya

tuz (çay kaşığının ucuyla )

1 kare paket bitter çikolata ( 80 gr.)

3 yemek kaşığı damla çikolata

1/2 su bardağı çekilmiş ceviz

15 adet kiraz şekerlemesi

Yapılışı

Fırınımızı 160 dereceye ayarlıyoruz. Tepsimizi pişirme kağıdı ile kaplıyoruz. Kiraz şekerlemelerinin suyunu alıp içlerini damla çikolatalarla dolduruyoruz.

Yağımızı ve pudra şekerini mixerda 3 dakika kadar krema haline gelene dek çırpıyoruz. Düşük hızda un, yulaf, vanilya ve tuzu karıştırıyoruz. Bir kaba alıp elimizle yoğuruyoruz ve hamuru şekillendiriyoruz.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elimizle bastırıp yuvarlak şekil verip ortalarına kiraz şekerlemelerini koyup kapatıyoruz ve yuvarlıyoruz. Tepsiye diziyoruz. 160 derecede 20-25 dakika hafif kızarana dek pişiriyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Bitter çikolatamızı mikrodalgada eritiyoruz. Soğuyan kurabiyeleri önce çikolataya sonra cevize batırıyoruz.

Dereotlu kurabiye

Malzemeler

( 18 adet kurabiye)

125 gr. tereyağı ( oda sıcaklığında yumuşatılmış)

1 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir

1 küçük yumurta ( beyazını hamurun içine koyup sarısını üstüne sürmak üzere ayırıyoruz)

1 yemek kaşığı yoğurt

1- 1 1\2 su bardağı un

1 dolu yemek kaşığı kurutulmuş dereotu ( taze kullanılırsa çok ince ince doğranacak)

1\2 paket kabartma tozu

tuz, karabiber, çörekotu

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz. Tepsimizi pişirme kağıdı ile kaplıyoruz. Kabartma tozunu unumuza karıştırıyoruz.

Tereyağı ile peyniri elle yoğuruyoruz. Yumurta ve yoğurdu ekliyoruz. Unu, tuzu , karabiberi ve dereotunu ekliyoruz. (Unu önce 1 su bardağı koyup kalan yarım bardağı yumuşak bir hamur elde edene kadar ekliyoruz.) Tavsiyem eğer peyniriniz tuzluysa ayrıca tuz hiç kullanmamanız.

Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz, yumurta sarısına ve çörekotuna batırıp 180 derece fırında 20 dakika pişiriyoruz.

14 Comments:

At 2:18 ÖS, Blogger renkler said...

Bu dereotlu kurabiyelerin aynısının birazcık büyüğü bizim iş merkezinin altındaki bir cafede tanesi 1.5 YTL ye satılıyor, haberin olsun. Üstelik çörekotu bile yok üstünde. Haftasonu yapacağım. Bu arada daha lahmacununu deneyemedim, malum rejim durumları, ona dayanamam...

 
At 3:11 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm'cüğüm;
birbirinden güzel tarifler veriyorsun.
Kiraz şekerlemeli kurabiyelerin görüntüsü bu kadar güzelken lezzetinden yenmiyordur sanırım.
Ellerine sağlık.

 
At 3:15 ÖS, Anonymous Adsız said...

MERHABA :)
bu içinden birşey çıkan SÜPRİZ KURABİYELERE BAYILIYORUM VE ÇOK GÜZEL OLMUŞ..ELLERİNİZE SAĞLIK.BİR ŞEY SORMAK İSTİYORUM BU KİRAZ ŞEKERLEMELERİNİ NERDEN BULUYORSUNUZ?

 
At 8:50 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

GÜNAYDIN,

Sabah sabah gözüm gönlüm açıldı.... ne mutlu bize ki sizin gibi çalışkan insanlar var da bu güzellikleri hem görüyor hemde deneyebiliyoruz....ne kadar güzel tariflerrrrrr sevgiler fatoş

 
At 9:08 ÖÖ, Blogger begüm said...

Renkler merhabalar,

Aslında lahmacun çok diyet bozan bir gıda değil. Bunu kafadan değil diyetisyenimin bana liste verirken söylediklerinden aktarıyorum. Lahmacun yediğin gün diğer öğünlerde salata sebze ağırlıklı yersen evde yaptığın bir adet lahmacunu ve bir bardak ayranını rahatça yiyebilirsin aklında bulunsun...

Dereotlu kurabiyeleri beğenirsin umarım.

Sevgiler,

Kuzine merhaba,

Çok çok teşekkürler...Kurabiyelerin tadı çok hoş gerçekten... Yanında mis gibi bir kahveyle diyete rağmen keyif yaptım dün...

Sevgiler,

Selen merhabalar,

Teşekkürler. Bu kurabiyeler hem görüntü hem de tat olarak çok hoş gerçekten. Hangi şehirdesin bilmiyorum ama ben Ankara'da Erzincanlılar marketten aldım ayrıca büyük marketlerde örneğin Metro gibi bulunuyor.

Sevgiler

Fatoş günaydın,

Nasılsın keyifler, oğlun iyi mi? Kurabiyeleri beğendiğine sevindim. Bu hafta çocuklarla hababam kurabiye yapıyoruz çok keyifli... Resimlerle uğraşamadığımdan inşallah bu hafta içi onları da bloga koyacağım.

Çok çok selamlar ve sevgiler,

begüm

 
At 2:59 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begümcüğüm,
tarifler çok güzel. İkisine de bayıldım ama kiraz şekerlemeli kurabiyeler favorim, olsa da yesem dedirtti bana burada :). Ellerine sağlık.

 
At 3:11 ÖS, Blogger begüm said...

Defnecim selam,

Teşekkürler.Kahveye beklerim...

Çok çok sevgiler,

Begüm

 
At 2:55 ÖS, Blogger munevver said...

Begümcüğm,bayıldım,kiraz şekerli kurabiyelere .Hele içinin çikolata ile doldurulmasına.Bir de çik.ve cevize batırmışsın.Hemen yapmak istedim.
Dereotluların da hakkını yemiyeyim bu arada..Ellerine sağlık.
Sevgiyle,nanelimon.

 
At 4:17 ÖS, Blogger tugce:-) said...

kirazlı kurabiylerin muhteşem görünüyor :) tatlarının da aynı güzellikte olduğu da belli. çok hoş bir tarif, ellerine sağlık :)
bakarsın yakında benim fırında da pişerler...
belki oldukça yakın bir zamanda ;)

 
At 6:16 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba ben de kirazşekerlemeli kurabiyeyi görünce bayıldım denedim ve yiyen herkes bayıldı bir de evdeki kiraz şekerlemelerim tükenince kuru üzüm ve parça çikolatalı yaptı çok güzel oldu kaynanam gününde bu kurabiyelerden yapmamı istiyor bakalım oradaki tepkiler ne olacak sağol tarifi paylaştığın için

 
At 7:03 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begün kiraz kurabiyelerini denedim ve çok beğendim ayrıca beğenildi de tarif dağıtmaktan bir hal oldum artık soranlara bloğunun adresini veriyorum diğer tariflerini de denedeikçe yorumlarımı yazarım
sevgiler nursen

 
At 8:54 ÖÖ, Blogger begüm said...

Nursen merhabalar,

Kurabiyelerin beğenildiğine çok sevindim, afiyetler olsun. Böyle yorumlar gelince bende gerçekten çok mutlu oluyorum...

Sesinizi her zaman duymak isterim...

Sevgilerimle,

Begüm

Begüm

 
At 1:09 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhabalar dereotlu kurabiyeleri denedim süper oldular.ellerine sağlık sevgiler..

 
At 4:45 ÖS, Anonymous Adsız said...

kiraz şekerlemeli olanı mutlaka denemek isterim güzel olacağından eminim nefis bir kurabiye tarifi:D

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors