sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

11 Aralık, 2006

Pirinç salatası dolgulu salamlar ve tortellinili brokoli salatası

Geçen haftasonu kızlar toplantısı bendeydi. Yaptığım iki salata ilgi çekti ve çok beğenildi. İkisi de benim favori salatalarımdan. Aslında pirinç salatası hepimizin yaptığı salatalardan, ben salam dilimleri arasına koyup bohçaladım ve yeşil soğanların sapıyla bağladım . Tortellini salatasını bir yabancı tarifte görüp not almışım, better homes'ın tariflerinden . Tortellini bulmak şimdi çok kolay, bu salata içi peynir dolgulu tortellini ile yapılıyor, sosu muhteşem lezzetli , brokoli ve havuç ile birlikte rengarenk bir salata...


Pirinç salatası dolgulu salamlar

1 su bardağı haşlanmış pirinç ( 1 su bardağı pirinci 1 su bardağı su, dilediğiniz miktar tuz ve 2-3 kaşık sıvıyağla dirice pişiriyoruz)
1\2 demet taze soğan ( ince ince doğranacak)
1\2 demet dereotu ( ince ince doğranacak)
1\2 demet maydanoz ( ince ince doğranacak)
1\2 demet taze nane ( ince ince doğranacak)
2 domates ( çok küçük küpler halinde doğranacak)
3-4 yemek kaşığı küp doğranmış salatalık turşusu (doğranmış olarak hazır bulabilirsiniz)
3-4 yemek kaşığı kapari
3-4 yemek kaşığı konserve mısır taneleri
3 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
tuz, karabiber
8-10 büyük dilim salam
taze yeşil soğanın yeşil kısımları

Yapılışı

Malzemeleri karıştırıp salatamızı hazırlıyoruz. Salam dlimlerinin ortasına salatadan kaşıkla koyup bohça haline getirip taze soğanın yeşil kısımları ile bağlıyoruz.

Tortellinili brokoli salatası

1 paket peynir dolgulu tortellini ( çiğ halde yaklaşık 2 su bardağı kadar, ben barilla marka kullanıyorum)
2 su bardağı brokolli ( küçük küçük ayrılmış)
1 büyük havuç ( yuvarlak dilimlenmiş)

Salatanın sosu

1\4 su bardağı beyaz üzüm sirkesi
3-4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
1 tatlı kaşığı hardal
2-3 diş sarımsak ( dövülmüş)
karabiber ve italyan baharatı*
süslemek için kırmızı ve sarı biber

* İtalyan baharatını pek çok soslarda kullanıyoruz. Şu şekilde hazırlanıyor:
1\4 tatlı kaşığı kekik
1\4 tatlı kaşığı mercanköşk
1\4 tatlı kaşığı fesleğen
1\8 tatlı kaşığı adaçayı karıştırılarak elde ediliyor.

Yapılışı

Büyük bir tencerede tortelliniyi bol suyla paketi üzerindeki ölçülere göre dirice haşlıyoruz, ateşten indirmeden 2-3 dakika önce brokoli ve havucu ekliyoruz. Suyunu süzüp soğuk suyla yıkıyoruz ve salata tabağımıza alıyoruz.

Küçük bir kavanozda salata sosunun malzemelerini iyice karıştırıyoruz.
Sosu salatamızın üzerine döküp karıştırıyoruz.

3 Comments:

At 3:31 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Ne kadar şık bir sunum olmuş Pirinç salatası basit gibi görünüyor ama lezzeti muhteşemdir. Çok az bir balsamik sirke ile karıştırınca hoş oluyor..(kişisel zevkler de çok önemli tabii) Sevgiler fatoş

 
At 7:17 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba sayfan çok iştah açıcı biraz banada göndeer ,bende eskiden çok değşik tarifler yapmaya bayılıyordum evdekiler bayram ederdi taa ki evlenene kadar.Maalesef eşimin kalbine giden yol yemekler değilmiş çoook yemek seçer .Bende kendimi goblen sanatına verdim yılardın bu sanatla uğraşıyorum banada beklerim http://meeluu.blogcu.com/

 
At 3:07 ÖS, Blogger begüm said...

Fatoş merhabalar,

Beğendiğine sevindim (: Balzamik de çok güzel olur ...

Güzel bir hafta diliyorum, görüşmek üzere,

Sevgiler
Begüm

Merhabalar,

Tabii ne istersen söyle...Seçici olmak kilo açısından iyidir eminim (: Kiloları korumak kolay olur bu sayede, benim eşim de yemeklere meraklı kilolar açısından durum hiç hoş olmuyor inan. Siteni en kısa zamanda ziyaret edeceğim...

Sevgilerimle,

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors