sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

16 Aralık, 2006

Ye # 17 Balkabaklı leziz kek


Bu ayın etkinlik konusu kabakgiller evsahibimiz Marifet Teyze. Böyle güzel ve seçme alanı geniş bir etkinlik konusu için Marifet teyzeye teşekkürler...

Ben tam zamanı olduğu için kabakgillerden " balkabağını "seçtim çünkü epey zamandır balkabaklı keki denemek istiyordum. French Country Cooking kitabındaki bir tariften esinlenerek yaptım mısırunu da içeren bu lezzetli keki. Tarifini kendime göre değiştirdim ve üzerini krema ile kapladım. Sadece çikolatalı kek yiyen ev ahalisi bile çok severek yedi bu hafif ve lezzetli keki...

Balkabaklı kek



Malzemeler

375 gr. balkabağı
1\2 su bardağı inceltilmiş şeker ( normal şekeri robottan geçiriyoruz 1 dakika kadar)
1\4 su bardağı tereyağı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı kanyak
1\2 su bardağı buttermilk ( 1 tatlı kaşığı limon suyunu bir bardağa koyup üzerine iyice ısıtılmış yarım bardak sütü ekleyerek sütü kestiriyoruz ve 1\2 bardak buttermilk elde ediyoruz)
2 yumurta ( sarıları ve beyazları ayrılmış)
1 su bardağı un
3\4 su bardağı mısırunu

kreması için ( frosting)

2 su bardağı pudra şekeri
1 dolu çay kaşığı vanilya
2-4 yemek kaşığı dolusu süt

Yapılışı

Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz. ve 20 cm'lik yuvarlak kek kalıbımızı yağlayıp mısır unu ile unluyoruz ve üzerine elimizle biraz da şeker gezdiriyoruz.

Kabağı 2 parmak boyunda küçük küpler şeklinde doğruyoruz ve azıcık tuz da eklenmiş kaynar suyun içinde 10 dakika pişirip süzüyoruz ve iyice suyunu alıp bir tabakta soğutuyoruz. Soğuduktan sonra robottan geçirip püre haline getiriyoruz.

Tereyağı ve şekeri krema haline gelene dek çırpıyoruz vanilya , yumurta sarılarını daha sonra buttermilki ekliyoruz. Püre haline getirip soğuttuğumuz balkabağımızı ekliyoruz ve çırpıyoruz.

Yumurta aklarını iyice katılaşana dek çırpıyoruz. Akları karışıma elle yavaş yavaş çok karıştırmadan ekliyoruz. Diğer tarafta un, mısırunu ve kabartma tozunu yavaş yavaş elekten geçirerek balkabaklı karışımımıza elle yavaş yavaş ekliyoruz. Normal kek kıvamından biraz daha yoğun bir hamur elde ediyoruz. Kek kalıbına koyup,üzerini spatulla düzeltiyoruz ve 200 derece fırında 35-40 dakika pişiriyoruz.

2 bardak pudra şekerine vanilyayı ekliyoruz ve 2 yemek kaşığı süt ekleyerek iyice karıştırıyoruz . Pudra şekerinin cinsine göre süt az gelirseyavaş yavaş 1-2 kaşık daha ekleyerek koyu macun kıvamında kremayı hazırlıyoruz ve soğuyan kekimizin üzerine spatul yardımıyla sürüyoruz.








10 Comments:

At 1:01 ÖS, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,ben çok mutluyum.Bu etkinlik sayesinde çok sevdiğim balkabağının bir çok tarifini öğrendim.Senin kekin de çok güzel.Not aldım.Eline sağlık.

 
At 1:28 ÖS, Blogger begüm said...

Münevvercim merhaba,

Çok çok haklısın, etkinlikler harika geçiyor. Bende birçok yeni tarifler ediniyorum... Senin de sufle harikaydı(:

Teşekkürler

Görüşmek üzere

Begüm

 
At 8:46 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm,Bu pasta cok güzel olmus.Bilhassa rengini cok begendim ne güzelde bir sarisi var.Ellerine saglik.Iyiki bu etkinlikler varda farkli lezzetlerle bulusuyoruz.
Sevgiler

 
At 9:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

slm,kekiniz harika görünüyor ellerinize sağlık,bu etkinlik sadece çikolatalı kek yapan benim için hoş tariflerle dolu artık birini denemem lazım ve bu sizinki olabilir,selamlar..

 
At 9:55 ÖÖ, Blogger Açalya said...

Sevgili Begum, bu kek kendi fotografinda bile bu kadar mi hafif durur! ellerine saglik.

 
At 12:49 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

:) Etkinlik oncesinde balkabakli kek yapmaya karar vermistim, hatta uzerini de boyle krema ile kaplayayim demistim, ama zaman bulamadim malesef. Olsun, kalp kalbe karsiymis. Gorunce cok sevindim, ellerinize saglik. Ben de pazar gunu aklimda olan balkabakli keki yaptim :)Meger ne kadar cok sey yapilabilirmis balkabagi ile, oyle degil mi?
Sevgiler,

 
At 2:14 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

selammm
yemeklerinizi çok beğendim en kısa zamanda denyeceğim.

sevgilerimle..

 
At 2:16 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

demin yorum yazdım ama gelip gelmediğinden emin olamadım yine yazayoım dedim. yemekleriniz harika olmuş. en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. sevgilerimle ..

www.blogcu.com/halenze/ beklerim:)

 
At 10:01 ÖÖ, Blogger begüm said...

Herkese merhabalar,

Bir tatlı serap gerçekten turuncu renkli bir kek çok hoş oluyor, tadı da çok güzel...

Sevgiler,

Süheyla teşekkürler,gerçekten bizim evde de en çok çikolatalı kek seviliyor, ama bu kekin tadını çok sevdiler. Senin de denemeni tavsiye ederim...

Sevgiler

Açalya merhaba,

Hafif ve lezzetli bir kek teşekkürler selamlar...

Işıl selam,

Gerçekten bu frosting balkabaklı keki çok lezzetlendirdi. Ye etkinlikleri gerçekten yeni yeni tatları ortaya çıkarması açısından çok faydalı oluyor.

Sevgiler

Halenze merhaba,

Tarifleri beğendiğine çok sevindim... Denediklerini bana da haber ver olur mu?

Sevgilerimle

Anonymous merhabalar,

Tarifleri beğendiğinize çok sevindim... Teşekkürler ve sevgiler,


Begüm

 
At 12:58 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begümcüğüm..
kabaklı kek muhteşem..kabak ve kek dayanamadığım iki şey .bir arada muhteşem..eline sağlık kesin deneyeceğim.
sevgiler
ipek
limonbahçesi

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors