sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

29 Aralık, 2006

Yine kurabiye....Chocolate chips-çikolata parçalı kurabiyeler...

Çikolata parçalı kurabiyeler bizim evin favori kurabiyesi... Bu kurabiyeler fırından çıkar çıkmaz ev ahalisi başına üşüşüp bir bardak süt eşliğinde mideye indiriveriyor bu kurabiyeleri... Ilık ılık harika tatları var. Soğusa da yerken mikrodalgada çok az ısıtıverin ilk pişmiş halleri gibi oluyorlar. Birçok yerli ve yabancı tariflerden sonra ulaştığım bir tarif, bakalım sizler de beğenecek misiniz ????

Bu kurabiyeler çocukların da favorisi. Ata'nın sınıfına da hazırladım yılbaşı hediyesi olarak. Kızlara pembe, erkeklere mavi tül kullandım, hepsini kocaman bir sepete doldurdum, Ata Noel Baba peluş maskesini takıp bugün sınıfta dağıtacak arkadaşlarına. Bende arkadaşlarıma aynı paketlerden hazırlayıp içine birer Milli Piyango bileti koydum (: Hediye önerisi olarak aklınızda bulunsun ...




Daha önce yayınladığım yılbaşı kurabiyelerini süslemek için icing torbalarının nasıl yapılacağını da resimlerle anlatıyorum daha önce fotoğrafları yükleyememiştim bloggera.

Hepinize kolay gelsin, keyifli ve bol kurabiyeli güzel bir haftasonu diliyorum...

Chocolate chip cookies

Malzemeler

125 gr. tereyağı
1 su bardağı esmer şeker
2 yemek kaşığı süt
1 paket vanilya
1 yumurta
1 3\4 su bardağı un
1\2 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı damla çikolata

Yapılışı

Fırınımızı önceden 190 dereceye ayarlıyoruz. Fırın tepsimizi yağlı kağıtla kaplıyoruz.

Tereyağı, şeker, süt ve vanilyayı mixerda orta hızda krema haline gelene dek çırpıyoruz.

Yumurtamızı ekliyoruz.

Sadece karışana kadar un, tuz, kabartma tozu karışımını ekliyoruz kremaya. Çikolata parçalarını ekliyoruz.

Elle hamur haline getiriyoruz. Hamur cıvık ve ele yapışan bir hamur merak etmeyin, yapmaya devam edin...Fırın tepsisine ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yassılaştırarak aralıklı diziyoruz. Büyüklüğü istediğiniz ölçüde, kurabiyelerin kabarıp,yayıldığını gözönünde bulundurarak, ayarlayabilirsiniz. Kurabiyeler kabarıyor ve yassılaşıyor dolayısıyla aralık bırakmazsanız birbirlerine yapışırlar. 190 derecede yumuşak seviyorsanız 8-10 dakika , çıtır seviyorsanız 13 dakika pişiriyorsunuz. Kurabiyeler yumuşak ve hassas olduğunda biraz ılınmadan yerlerinden oynatmıyorsunuz yoksa parçalanırlar...

Icing torbası hazırlama


30x30 luk kareyi ortadan iki üçgen oluşturacak şekilde kesiyoruz. Bir üçgenin en uzun köşesinin orta noktasını işaretliyoruz. Bu nokta koninin uç noktası olacak şekilde katlıyoruz. Dışarda kalan sivri uçları koniyi sağlamlaştıracak şekilde içine katlıyoruz ve koninin içine icing doldurup üst kısmını katlıyoruz ve icingi aşağıya uca doğru itiyoruz. Koninin ucunu makasla çok küçük kesip süslememize başlıyoruz.

16 Comments:

At 1:35 ÖS, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Yeni yilinizi ve Bayraminizi kutlar, tüm dileklerinizin gerceklesmesini dilerim. Sevgiler Sonia...

 
At 2:03 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba,

Kurabiyeleriniz çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Hediye paketlerinize de bayıldım.Paketlerin üzerindeki süsleri nereden bulabilirim?Çok beğendim.Yeni yıl kurabiyeleriniz de bir harika. Dünden beri yorum eklemeye uğraşıyorum ama başarılı olamadım. Umarım bu ulaşır.

Tekrar ellerinize sağlık.

Yeni yıl size ve sevdiklerinize güzellikler getirsin.
Hayırlı bayramlar....:)

 
At 2:07 ÖS, Anonymous Adsız said...

Tekrar merhaba,

Cevabınızı şimdi gördüm. İlginiz için çok teşekkür ederim.


Hoşçakalın.....:)

 
At 3:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

MERHABA,
Benim sevgili asistanım bu yıl kutlama mesajını çok klasik ama bir o kadar da renkli hazırlamış.BÜTÜN YEMEK DOSTLARININ 2007 YILI BOL RENKLİ GEÇSİN DİLERİM. OGLUM VE YURT ARKADAŞLARI SİZİN KURABİYELERİ ÇOK BEGENMİŞLER VE SEVGİLERİNİ İLETTİLER.......

 
At 4:11 ÖS, Anonymous Adsız said...

ıcing torbalarının yapımı için teşekkürler bu iyiliğinizi unutmayacağım melike

 
At 4:44 ÖS, Anonymous Adsız said...

ne zevkli şeyler üretmişsin böyle Begüm'cüm.
Ata bize de uğramaz mı???

sevdiklerinle birlikte huzurlu, mutlu, sağlıklı nice güzel yıllar ve iyi bayramlar dilerim.

 
At 5:52 ÖS, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,ellerine sağlık.Mutlu yıllar,iyi bayramlar.
Sevgiyle,nanelimon

 
At 8:55 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sonia merhabalar,

Yeni yılın sağlık, mutluluk ve tüm güzellikleri beraberinde getirmesi dileğiyle... İyi bayramalar dilerim...

Sevgiler

Begüm


Elif merhaba,

Süsleri Paşabahçe mağazalarından alıyorum. Kurabiyeleri beğendiğine sevindim.
Sana da kurabiye yapımında kolay gelsin...

Yeni yılda sağlı ve mutluluklar dilerim, bayramın kkutlu olsun...

Sevgiler

Begüm

Asistan ne güzel demiş yemekdostları diye. Hepimizin yeni yılı mut,sağlıklı, umutlu ve renkli geçer inşallah...

Oğlunuza ve arkadaşlarına çok çok selamlar...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:00 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hülya Hanımcım merhabalar,

Ata size de seve seve getirir kukilerden, dağıtmaya bayılıyor zaten...

Bende size mutlu, sağlıklı ve sevdiklerinzle beraber geçireceğiniz harika bir yıl diliyorum... Bayramınızı da kutluyorum.

Sevgilerimle

Begüm

Münevvercim,

Bende sana sevdiklerinle birlikte harika bir yıl diliyorum... Bayramın da kutlu olsun...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:02 ÖÖ, Blogger begüm said...

Melike merhabalar,

Rica ederim, umarım kukilerin güzel olur... Sana kolay gelsin.

Mutlu yıllar...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 11:09 ÖÖ, Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba mutlu bir bayram ve yeni yıl dilerim sana va ailene.
Hoşça kal.

 
At 10:57 ÖS, Blogger begüm said...

Tabakta merhabalar,

Bende sana sevdiklerinle birlikte sağlıklı, mutlu bir yıl dilerim. Bayramın da kutlu olsun.

Sevgiler

Begüm

 
At 12:32 ÖÖ, Blogger Hanife said...

Begum'cugum,
Bayraminizi kutluyor ve yeni yilda tum guzelliklerin sizinle olmasini diliyorum.

 
At 4:50 ÖS, Blogger Seda said...

merhaba cookies lere bayıldım denemek istiyorum fakat tarifte eksiklik olduğunu düşünüyorum.daha doğrusu malzeme listesinde kabartma tozu yok ama yapılışında var.ne kadar kullanıcaz acaba?
bloğuma beklerim.
http://morpatlican.blogspot.com

 
At 7:46 ÖS, Blogger begüm said...

Seda merhabalar,

Öncelikle bu kadar geç cevapladığım için çok özür diliyorum. Çok haklısın kabartma tozu miktarı eksik tarifte, 2\3 çay kaşığı kabartma tozu kullanılacak.

En kısa zamanda blogunu ziyarete geleceğim.

Sevgiler

Begüm

 
At 5:33 ÖS, Blogger DAMAK TADI said...

merhaba sanırım ankarada yaşıyorsunuz ben aksarayda oturuyorum ama ankarada Big Chefs cafede şemsettin ustamın kursuna gidiyorum pasta malzemeleri almam için gimatı tavsiye ettiler ama oraya gidince nasıl bulabilirim hiç bilemiyorum beni bilgilendirirseniz sevinirim.sağlıcakla kalın

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors