sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

27 Aralık, 2006

Yılbaşı kurabiyelerine devam...Gingerbread men



2006 yılının bu son haftası çok keyifli geçiyor. Evin her tarafı darmadağınık bir halde olsa da kimin umurunda... Ata arkadaşlarına kart hazırlama telaşında kesiyor biçiyor yapıştırıyor her yer kağıt kırpıkları ama inanılmaz eğleniyor. Ben devamlı kurabiye yaptığımdan mutfak ayakta... Artık dün eşimi bile dahil ettim bu kurabiye çılgınlığına icing sıkmak için kullandığım konileri eşim hazırladı. Kurabiye tarifim Good Housekeeping kitabımdan ve icing tarifi de " The Complete cookies, muffins and cakes Cookbook'tan". Kurabiyeler normal tarifte çok daha fazla baharatlıydı ancak o halleriyle çocuklar yemiyorlar dolayısıyla ben kendi damak tadımıza göre ayarladım. Hamuru naylona koyup dolapta saklayabilir ve yiyeceğiniz zaman taze taze hazırlayabilirsiniz. Hem yapımı kolay hem de çabuk pişiyorlar, zaman alan kısım süslemeleri. Gingerbread men deyip adam şeklinde kurabiyeler yapamadım artık kusura bakmayın, Ata adam kurabiye kalıplarımı ortadan yokettiği için diğer kalıplarla kestik hamuru.

Bu kurabiyeleri ailecek cümbür cemaat hazırlamanızı tavsiye ederim herkes çok büyük keyif alıyor. Günlük koşuşturma içinde aile içinde hep birlikte yapılan faaliyetler giderek azalıyor. İşte size bir fırsat doğruca ailecek mutfağa ne dersiniz !...

Bu hafta birde Ata'nın yuvadaki arkadaşları için chocolate chip cookie'ler ( çikolata parçalı kurabiyeler) yapacağım ve tarifi de burada vereceğim. Bu güzel kurabiyeleri güzel sepetlere koyup hediye olarak da verebilirsiniz, kendi el emeğinizle yarattığınız için çok da ilgi görüyorlar.

" Kurabiyeler bahane birlikte geçen hoş vakitler şahane"



Gingerbread men- zencefilli yılbaşı kurabiyeleri



Malzemeler

1/2 su bardağı şeker
1/2 su bardağı bal
1 çay kaşığı zencefil
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay kaşığı karanfil ve yer hindistancevizi
1 paket kabartma tozu
125 gr. tereyağı
1 yumurta
3 1/2 su bardağı un

Yapılışı


Fırınımızı 160 dereceye ayarlıyoruz.

Bir kaba şekeri, balı, baharatları koyup kaynatıyoruz karıştırarak. Kabımızı ateşten alıp kabartma tozunu karıştırıyoruz. Tereyağını da ekleyerek eriyeyene dek karıştırıyoruz. Çatalla hafif karıştırdığımız yumurtayı da karışıma ekliyoruz ve unumuzu yavaş yavaş ekliyoruz.

Hafifçe unladığımız tezgahta hamuru yoğuruyoruz ve ikiye ayırıyoruz. Hamuru merdaneyle yarım santim kalınlığında açıyoruz ve kalıplarla kesiyoruz. Yağlı kağıt kaplı tepsiye dizip 12 dakika pişiriyoruz ve soğutuyoruz.

Kurabiyelerin üzerini icing'le süslüyoruz. Hazırladığımız icingin içine çeşitli renkte gıda boyaları karıştırıp süslüyoruz. Royal icingi kurabiyelere sıkmak için yağlı kağıttan küçük huniler yapıyoruz. Bu hunilerin yapılışını resimledim ancak resimleri tüm çabalarıma rağmen yükleyemedim en kısa zamanda onları da yükleyeceğim.

Icing

Malzemeler

1 adet yumurtanın beyazı

1/2 tatlı kaşığı limon suyu

1 1/4 su bardağı pudra şekeri ( 155 gr.)*

Değişik renkte gıda boyaları

* Tartma şansınız varsa tam ölçüyü yapmak çok daha iyi sonuçlar veriyor her zaman. Pudra şekeri bulabildiğiniz en ince pudra şekeri olmalı. Kenton büyük naylon poşetlerde " pudra şekeri profesyonel" diye çıkarmış. Ayrıca Metro Grosmarketlerde de bu cins pudra şekeri bulunabiliyor.

Yapılışı

Yumurta beyazını mixerla sertleşene ve köpük haline gelene dek çırpıyoruz. Daha sonra limon suyu ve pudra şekerini yavaş yavaş ekleyerek çırpıyoruz. Icingi küçük kaplara ayırıp değişik renklerde hazırlıyoruz ve icing torbalarına doldurup kurabiyelerin üzerine sıkıyoruz. İcing torbası hazırlama şeklini en kısa zamanda bloga yüklemeyi umuyorum. Ne kadar çabalasam da resimleri yüklemede başarılı olamadım.






14 Comments:

At 12:32 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm'cüğüm döktürmüşsün yine.
İnsan, bırak bunları yemeyi bakmaya doyamıyor. Cıvıl cıvıl, tam bir kurabiye festivali. Ellerine ve bu güzellikleri bizimle böyle şık bir şekilde paylaşan gönlüne sağlık.
Çok Öpüyorum.
Kıvılcım

 
At 3:16 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Bugün dogumgünüm, mesai arkadaşlarım bana sizin kalpli kurabiyelerinizden yapmışlar ne kadar mutlu oldum...tarifler için kocaman teşekkürler....Fatoş

 
At 3:51 ÖS, Blogger begüm said...

Canım arkadaşım,

Teşekkür ederim. Beğendiğine nasıl sevindim bilemezsin. Kurabiyeleri yaparken çok keyifliydi sonrasında da sizlerden böyle güzel sözler duyunca keyfim iyice katlanıyor(:

Öpüyorum arkadaşım,

Begüm


Fatoşçum,

NİCE MUTLU YILLAR !...

Beni ne kadar mutlu ettiniz. Arkadaşlarına da en iyi dileklerimi iletirsen çok mutlu olurum.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 8:10 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhabalar. Yılbaşı için süsleyeceğim kurabiyeler yapacağım ama her sitede bir tarif hangisini yapsam bilemedim. Sizin tarifte ek olarak bal var gördüğüm kadarıyla. Nasıl bi tad veriyor?

 
At 9:02 ÖS, Blogger begüm said...

Özge merhabalar,

Ne kadar haklısın tüm blogger arkadaşlarım harika tarifler veriyor, hepsi de birbirinden güzel...
Bal hamurişlerine ayrı bir yumuşaklık ve doğal bir tat katıyor. Ben artık çoğu hamurişinde, ekmeklerde ve keklerde bal kullanmaya başladım. Örneğin geçenlerde tarifini verdiğim mısır ekmeğinde de kullandım tüm yapanların çok hoşuna gitti. Şeker miktarını azaltıp onun yerine bal gibi doğal ve mucizevi faydaları olan bir materyal kullanmak hem tat hem sağlık açısından çifte yarar sağlıyor.

Size kolay gelsin diyor ve mutlu bir yıl diliyorum.

Sevgiler

Begüm

 
At 10:39 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ben de severim balın tadını. Çok kek gibi kurabiyelerim olsun istemiyorum. Kurabiyeye benzesin. Sanırım ne demek istediğimi anlatabildim. Diğer bloglarda pekmezli tarifler var ama baharatların kokusunu kapatsın istemiyorum. Ya da limon aromalılar var. Ve ben her zamanki gibi karasızım. ama sanırım sizinkini yapacağım. Bir TED mezunu olarak yakınlık hissettim tabi bir de. :)

 
At 2:11 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,


Sitenizi yeni keşfettim. Kurabiye çılgınlığına yakalanmış biri olarak tarifinizi ve yaptıklarınızı çok beğendim. Ellerinize sağlık.Sadece bir noktaya takıldım. Balı kaynattıktan sonra soğutup mu diğer malzemeleri ekliyoruz.Tekrar ellerinize sağlık.

Hoşçakalın....:)

 
At 4:34 ÖS, Blogger begüm said...

Elif Hanım merhabalar,

Sweet kitchen'a hoşgeldiniz... Balı kaynayınca, çok çabuk gerçekleşiyor, hemen altını kapatıp ocaktan alıyoruz ve soğutmadan anlattığım sırada malzemeleri karıştırıyoruz. Soğutmadan hemen yapıyoruz. Size kolay gelsin. Kurabiye kokuları evi sarınca yılbaşı eve tam anlamıyla gelmiş oluyor (:

Sevgilerimle, iyi yıllar diliyorum..

Begüm

 
At 12:35 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begumcugum,

Kurabiyeler cok lezzetli ve şık gorunuyorlar. Ellerine saglik. Yeni yilin ve bayramin kutlu olsun. Nice senelere ve bayramlara saglik, mutluluk ve huzurlu ulasmaniz dilegiyle,

Optum.

Isil

 
At 8:48 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ıcing torbalarını yapımını biraz anlatırmısınız cumartesi yapıcam fotoraflasanız daha iyi olur ama benim aclem var lütfen anlatın

 
At 10:58 ÖÖ, Blogger begüm said...

Işılcım selam,

Çok çok teşekkürler, kurabiyeleri beğenmene çok sevindim...

Ben de sana sağlık, mutluluk, bereket dolu bir yıl diliyorum sevdiklerinle birlikte...

Sevgiler

Begüm

Merhabalar,

Gerçekten sizin hatırınıza sabahtan uğraşarak resimleri yüklemeyi becerdim, kolay gelsin...

İyi seneler diliyorum...

Begüm

 
At 7:00 ÖS, Anonymous Adsız said...

Dün denedim ben de. Ek olarak biraz mısır nişastası kattım. Tarifinizle ilgili tek bir şey söyleyebilirim: MÜKEMMEL!!!

 
At 11:42 ÖS, Blogger begüm said...

Özge merhabalar,

kurabiyelerin güzel olmasına ve senin beğenmene çok sevindim.

Mutlu, sağlıklı, güzel bir yıl diliyorum...

Sevgiler

Begüm

 
At 7:22 ÖS, Anonymous Adsız said...

çokk müthiş şu an yiyorum harika ötesiiii

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors