sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

26 Ocak, 2007

Ceviz ve tarçın dolgulu ekmek

Ekmek yapmak mutfakta yaşanan en büyük keyiflerden biri bence. Ekmek makinaları işleri kolaylaştırıyor ve makinanıza alıştıkça binbir çeşit ekmek yaratmanız mümkün oluyor. Üstelik geceden malzemeleri ekmek makinasına koyup istediğiniz saate ayarlıyorsunuz ve sabah uyandığınızda evin her köşesini mis gibi ekmek kokusu sarmış. Ben bu keyifle yetinmeyip arada sırada hamurla oynamaya ve mayalandırmaya bayılıyorum. Hamur yoğuruken burnunuza gelen o ekşimtrak koku, yoğurdukça elinizi altında özlenen ve yumuşayan hamur da beni çok mutlu ediyor. İşte böyle hamurla oynamak istediğim günlerden birinde yaptım ceviz ve tarçın dolgulu ekmeğimi. Bu ekmek esasında kekimsi bir ekmek. Kahvenin yanında müthiş oluyor. Hamuru hazırlarken alınan keyif de cabası...

Ceviz ve tarçın dolgulu ekmek

Malzemeler

3 su bardağı un

1 yumurta

1/2 su bardağı patates püresi ( patatesi haşlayıp, eziyoruz. Tuz ve süt koymuyoruz)

1/2 su bardağı süt

2 yemek kaşığı tereyağı

1/2 yemek kaşığı tuz

2 tatlı kaşığı instant maya

3 çorba kaşığı sıcak su

1 tatlı kaşığı şeker

2 yemek kaşığı pekmez

İç dolgusu

1/3 su bardağı dövülmüş ceviz

1/3 su bardağı esmer şeker

1 yemek kaşığı tarçın

1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı

Mayayı, sıcak suyu ve şekeri karıştırıp bir kenarda kabartıyoruz. Sütü iyice ısıtıp, içine yağı

koyuyoruz ve eritiyoruz. Tuzu ve patates püremizi ekliyoruz ve iyice karıştırıyoruz ve ılınmaya

bırakıyoruz. Yumurtayı karıştırıyoruz. Pekmezimizi ekliyoruz. Sütlü patatesli karışımı, maya

karışımını ortasını havuz yapıp açtığımız unumuzun ortasına döküp yumuşak bir hamur haline

getirdikten sonra 6-10 dakika kadar hamur iyice yumuşayıp, özleşene dek yoğuruyoruz ve

tabanı yağlanmış bir kaba hamurumuzu koyup 1 saat bekletiyoruz ( hamur iki katına kadar

kabarmış olacak bu sürede )

Kabaran hamuru tezgaha alıp biraz daha yoğuruyoruz. 20x35 cm'lik bir dikdörtgen şeklinde

açıyoruz. Yumuşatılmış bir yemek kaşığı tereyağını hamurun üzerine sürüyoruz. Cevizi, tarçını

ve esmer şekeri karıştırıyoruz ve hamurun her tarafına döküyoruz. Dikdörtgenin dar

kenarlarında ortay doru kıvırıp yağladığımız ekmek kalıbımıza koyuyoruz ve önceden ısıtılmış

180 derece fırında 30-35 dakika pişiriyoruz.

8 Comments:

At 3:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Canım dolgulu ekmeğin muhteşem olmuş,kokusu buralara kadar yayıldı.)))

Hafta sonu artık haşhaşlısını yapmak farz oldu bana.))

Bizimle bu lezzetli ekmeği paylaştığın için gönülden teşekkürler,ellerine sağlık canım..

Sana ve ailene mutlu bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..

 
At 9:32 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm, dolgulu ekmek ne güzel olmuş böyle, pişmiş halide çok güzel gözüküyor, ellerine sağlık.

 
At 9:29 ÖS, Blogger begüm said...

Gülcüm merhaba,

Sesini duymak ne güzel... Ekmeği beğendiğine çok sevindim. Deneyince bana da haber ver arkadaşım.

Bende sana harika bir haftasonu diliyorum...

Sevgilerimle

Pembeli merhabalar,

Teşekkürler. Pufidik ve çok kabaran biir ekmek oldu gerçekten.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 2:13 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bir an korktum. gene makina ile yapılan yani benim yapamıyacağım bir ekmek zannettim. ve sonra mutlu oldum. pazar sabah kahvaltısına yapılacak derim. ellerinize sağlık. sevgiyle...ayşem

 
At 11:50 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhaba, Ben sabah kalktım sizin bu ekmeğin kokusunu takip ederek oralara kadar geldim :))

Şahane olmuş hele kesilmiş resimde tarçın sanki kalp şeklindeymiş gibi çıkmış çok hoşuma gitti :)

Ellerinize sağlık.

Ben de hamurla oynamaya, ekmek yapmaya bayılırım.

Kocaman sevgiler

 
At 12:45 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,taziye mesajın için teşekküre geldim sana.Sağol.

Ekmeğin de ne güzel,ellerine sağlık.
Sevgiyle,nanelimon

 
At 6:17 ÖS, Blogger Unknown said...

merhaba, ekmek harika olmuş, ellerinize sağlık. denediğim tariflerinizden hep iyi sonuç aldım, teşekkürler...bir de müsadeniz olursa mısır unlu ekmek tarifinizi bloğuma koymak istiyorum :-)

 
At 8:11 ÖS, Blogger begüm said...

Yeşil kivi merhabalar,

Tarifi bloguna tabii ki koyabilirsin çok da memnun olurum ... Tarifleri deneyip beğenmen beni çok mutlu etti.

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors