sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

21 Ocak, 2007

Karadeniz mutfağından tatlar... Mıhlama ve mısır ekmeği ve mantarlı,patlıcanlı tavuk


Geçen hafta öğle yemeğinde, sevgili iş arkadaşım Erdinç'in annesi tatlı, hoşsohbetli , becerikli, tam bir Karadeniz kadını olan Pakize teyzem bizi ağırladı. Ben daha önce yaptığımız Karadeniz gezisinde bölgenin yemeklerine bayıldığımı, peynirinin, tereyağının tadını unutamadığımı Erdinç'e anlatmış ve özellikle çok sevdiğimiz biriki özel yemeğin tariflerini bana Pakize teyzeden almasını istemiştim. Pakize teyze de gelsin ben yanında yapayım öğrensin önerisinde bulununca hiç itirazsız koşarak gittik bu güzel yemekleri tatmaya... Yemekler harikaydı kendimizi kaybedip o kadar çok yemişiz ki akşam yemeği bile yiyemedik tokluktan.

Ben mıhlamayı, mısır ekmeğini ve mantarlı tavuk yemeğinin tariflerini çektiğim resimlerle burada veriyorum. Tabi bilirsiniz annelerimiz hep gözkararı yaparlar yemekleri. Özellikle mıhlama tarifini tutturmak için bence bir iki sefer deneme yapmak gerekli. Mıhlamanın tadı ve kıvamı mısır ununun niteliğine, kullandığınız peynire göre değişebiliyor dolayısıyla ben bolca resim koyma gereği duydum. Bu şekilde nasıl bir görünüm ve kıvam alacağı daha kolay anlaşılabilir diye düşündüm. Mıhlama yaparken biriki çeşit taze peynir kullanabilirsiniz. Örneğin taze kaşar ve dil peyniri gibi. Tabi eğer şarküterinizden mıhlamaya özel yöresel peynirlerden edinebilirseniz harika.

Mıhlama

Malzemeler

3 bardak küp küp kesilmiş iki değişik taze peynir

2 dolu yemek kaşığı un

1 dolu yemek kaşığı mısır unu

5-6 yemek kaşığı tereyağı ( yağ miktarı arzunuza göre azaltılabilir)

1 - 1 1/2 çay bardağı su

tuz

Yapılışı

Peynirleri küp küp doğrayıp tencere ya da tavamızın dibine koyuyoruz. Üzerine un, mısır unu ve tuzu serpiştiriyoruz.

Sonra tencereye suyumuzu ekliyoruz.

Tereyağını diğer bir kaba alıp altını kısık açıyoruz ve mıhlamayı pişirirken yağımızı da yavaş yavaş yakmadan iyice kızarık hale getiriyoruz. Mıhlamayı kaşıkla devamli karıştırıp yoğunluğunu kontrol ediyoruz ve peynirler eriyip karışım macun haline gelip kaynayınca altını kapatıyoruz ve tereyağını üzerine boşaltıyoruz.


Mısır ekmeği

Malzemeler

4 su bardağı mısır unu

1 su bardağı su ( su kaynara yakın sıcak olacak ve bu yaklaşık miktar hamurun kıvamı kek hamurundan biraz koyu bir kıvamda olacak)

2 yemek kaşığı tereyağı veya sıvıyağ ( Pakize teyze tereyağıyla yapmıştı harikaydı)

tuz

Bir kaba mısır ununu koyuyoruz ve ortasına havuz açıyoruz. Sıcak suyu ortasına boşaltıp içine tereyağını koyuyoruz ve suyun sıcağıyla tereyağını eritiyoruz. Tuzumuzu da dilediğimiz kadar , ben bir tatlı kaşığı koyuyorum, ekleyerek malzemeyi karıştırarak kekten biraz daha kıvamlıca bir hamur elde ediyoruz ve teflon sahanın içine boşaltıp kaşıkla üzerini düzlüyoruz ve kapağını kapatıp ocağı alevin yarı ayar kısmına getirip pişiriyoruz. Ekmeğin altını devamlı kontrol edip kızarınca bir tabak yardımıyla diğer tarafını çeviriyoruz ( pişen kısım alta gelecek şekilde tabağa aktarıyoruz). İki tarafta iyice kızarınca ekmeğimiz pişmiş oluyor, eğer yeterince kızarmadığını düşünüyorsanız tekrar tavaya koyup pişirebilirsiniz. Ekmek mıhlamanın içine batırılıp afiyetle yeniyor.

Mantarlı, patlıcanlı tavuk

Malzemeler

1 kg tavuk kuşbaşı ( küçük küçük doğranmış)

500 gr mantar

4 adet patlıcan

2 büyük patates

4-5 adet yeşil biber

6-7 diş sarımsak

1 dolu yemek kaşığı salça

kekik, pul biber, karabiber

Yapılışı

Patlıcanları ve patatesleri ve biberleri küp küp doğrayıp, hafif kızartıp kağıtla yağını alıyoruz.

Diğer bir tencerede 1-2 kaşık sıvıyağla tavuğu çeviriyoruz. Mantarları ve sarımsağı ekliyoruz

ve çeviriyoruz. Patatesleri ve patlıcanları ekliyoruz, salçamızı 1/2 çay bardağı suda eritip

ekliyoruz.Baharatlarımızı ekliyoruz ve tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz.

Yemeğin tadının güzelliği pişirirken çok az suyla pişirmemiz.

13 Comments:

At 12:16 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhabalar,
Pakize teyzenin ellerine saglik, size de afiyet olsun. Ben de Karadenizliyim, bunlarin ne kadar lezzetli oldugunu iyi bilirim :)

Sevgiler

 
At 3:42 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begümcüm, Pakize Teyzenin ve Yeliz'in güzel sohbetiyle süslenen o mükemmel yemeklerin tadı hala damağımızda değil mi? Pakize Teyzenin ellerine, kollarına sağlık. Çoooook teşekkürler.

 
At 4:40 ÖS, Blogger Pınarın Kulubesi said...

Muhlamayı kendim göz kararınca yapıyordum birde bu tarifi deneyeceğim. Mısır ekmeği de çook güzel görünüyor. Hemen yanına birde mısır ekmeği yapayım pazar kahvaltısına, ikisi olsa yeter zaten..
pakize teyze ye sevgiler

 
At 10:53 ÖS, Anonymous Adsız said...

vala hepsi şahane görünüyor....ellerinizw sağlık...mıhlamaya bittim ben.......

http://leziz.blogcu.com/

 
At 9:14 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Çok değişik tarifler, arkadaşının annesinin ellerine sağlık.

 
At 9:40 ÖÖ, Blogger begüm said...

Işıl merhabalar,

Karadeniz yemekleri geçekten leziz, gerçi Türkiye'min her yerinden ayrı lezzetler fışkırıyor ve ben bu zenginliğe hayranım...
Pakize Teyzayi bir görseniz müthiş bir Anadolu kadını, mutfakta da acayip yaratıcı ve çok leziz tatlar yaratıyor yöresel yemekler dışında da...

Sevgiler
Begüm

Meriçcim gerçekten harika sohbetler ve nefis yemekler insan daha ne isterki... Pakize teyze her zaman beklerim demişti bu demekki daha birçok seferler gideriz ne dersin (: Gerçekten Pakize Teyzeme teşekkürler herşey harikaydı...

Sevgiler

Begüm

 
At 11:37 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begum , siteni uzun zamandır yakından takıp edişyorum ve butun tariflerin için teşekkurler. Hepsi çok guzel ve yapımı bir okadar kolay. Son ekledişklerin ayrıca muhteşem görünüyo. enkısa zamanda denicem.

Emine/blogcu.com/emineninguncesi

 
At 11:54 ÖÖ, Blogger begüm said...

Pınar merhabalar,

Mıhlama yaparken yine de malzemelri biraz da kıvama bakarak eklemek gerekiyor. Çünkü kullanılan mısır unu, un ve peynir hepsi kıvamı etkiliyor ama duruma göre ayarlanabiliyorlar gerçekten muhteşem bir tat... Pakize teyzeme tüm yazılanları okutacağız sevgiler... Afiyet olsun.

Begüm

Leziz merhabalar,

Gerçekten yemekte herşey çok lezzetliydi bir de en önemlisi yanında Pakize teyzemin o müthiş misafirperverliği vardı...Mıhlama harika bir tat...

Sevgiler

Begüm

Pembeli merhabalar,

Hepsi de çok lezzetli , denemeni tavsiye ederim...

Sevgiler
Begüm

Emine merhabalar,

Sizlerden böyle güzel şeyler duymak ne hoş, teşekkürler...
Bende en kısa zamanda senin ziyaretine geleceğim hoşçakal...

Sevgiler
Begüm

 
At 10:55 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım
Sitenizi çok beğeniyorum.Alışılmadık ve lezzetli yemekler yapıyorsunuz.Sizden çok şeyler öğrendim.Teşekkürler.
Pelin

 
At 8:21 ÖS, Anonymous Adsız said...

selamlar
her yöremizin yemekleri muhteşem
herbirinde ayrı bir tad ve lezzet
anlatımında çok güzel
ellerine sağlık

http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

 
At 3:27 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,
Bizim yemeklerimizi sevmene inan çok memnun oldum.))
Mıhlama'yı (guymak)yiyen tüm arkadaşlarım her seferinde Gül ne zaman annen bize yapacak ne zaman size gelelim diye takılırlar bana.))

Pakize teyzemin ellerinden ve yanaklarından öperim.Ayrıca ellerine sağlık sizlerede afiyetler olsun.

 
At 11:41 ÖS, Blogger begüm said...

Herkesten geç cevap verebildiğim için özür diliyorum.

Pelin merhabalar,

Çok çok teşekkürler, tariflerimle mutfağında mutluluklar yarattımsa harika...

Sevgilerimle

Begüm

Esra merhabalar,

Anadolu kültürü o kadar zenginki bu da mutfağa haliyle yansıyor. Hangi yöreye el atsan harika tatlar var gerçekten...

Sevgiler

Begüm

Gülcüm merhaba,

Sizin yemeklere bayılıyoruuuummm...
Laz börekleri, hamsili pilavlar, mıhlamalar... Anneciğin de mıhlamayı nasıl yapıyor hayalimde canlandırabiliyorum(:

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:23 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ben yine merve.süper herşeyyyy

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors