sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

04 Şubat, 2007

İki pasta; ilk şeker hamuru denemem sünger bob ve tuzlu pasta

Canım oğlum 2 Şubatta 7 yaşına girdi !

Bu sene Ata'nın doğum günü pastasını şeker hamuru ile yapmaya karar vermiştim ve geçen hafta İnci ile gerekli malzemeleri tamamlamak üzere alışverişe çıktık. Bir çok kalıplar, şeker hamuru, boyalar, süsler aldım. Tabi malum önümüzde günlerde birde sevgililer günü için yapılacak hazırlıklar var...

Ata'ya hangi pastayı isterse ona yapacağımı söyledim. Tabi bu ilk denemem olacağı için pek çok kitap karıştırıp, internette gezinerek ve tabi pastacı Burcu'muzun sayfalarını inceleyerek ön hazırlıklarda bulandum. Bu arada yüreğim pırpır Ata zor bir karakter seçerse diye... Neyseki en sevdiği çizgi film kahramanı Sünger Bob karakterini seçti. Bende internetten bir büyük Sünger Bob resmi döktürerek inceledim ve sonuçta resmini gördüğünüz pasta ortaya çıktı, tabi acemilik izleri taşıyan bir pasta ama teknik yavaş yavaş gelişecek. Pekçok tariflerden sonra Good Housekeeping kitabımda bulduğum kekte ve buttercream tarifinde ve de pasta süsleme kursu aldığım sevgili Özge Hanım'ın pastacı kremasını kullanarak pastayı tamamladım. Pasta yapımı iki gününüzü alıyor.

Diğer yaptığım pasta ise tuzlu pasta... Nasıl yani dediğinizi duyar gibiyim. Şöyle ki bu pasta tost ekmeği , havuç, zeytin ezmesi, köz biber ve süzme yoğurtla yapılıyor. Çok hafif ve çok şık oluyor. Geçen gün kızlar günümüzde becerikli arkadaşım Zeynep yapmıştı bu pastayı, çok beğendim ve Zeynep'ten tarifi alıp hemen denedim.

Sünger Bob Pastam


Pastanın kekini bir gün önceden pişiriyoruz ve bir gün buzdolabında bekletiyoruz böylece kek sertleşiyor ve istediğimiz şekli verirken kolayca kesebiliyoruz. Benim istediğim ebatta keki yapabileceğim ayarlanabilen dikdörtgen kalıbım var. Sponge Bob'un aşağı doğru daralan dörtgen şeklini kabı o şekilde ayarlayarak yaptım. 35X22 cm'lik bir dikdörtgen kalıpla yaptım kekini, yaklaşık bu ebatlarda dikdörtgen kalıp kullanılabilir. Ayrıca internetten Melis Sünger Bob'un yüzünü büyüterek döküm aldı ve bende yüz ayrıntılarını ve renklendirmeleri bu resmi kullanarak yaptım.




Malzemeler

1 kg. şeker hamuru
çeşitli renkte jöle boyalar

Kek için

2 su bardağı un

1 su bardağı kakao

1 paket kabartma tozu

1 çay kaşığı karbonat

1 çay kaşığı tuz

1 1\3 su bardağı buttermilk

1 paket vanilya

2 su bardağı şeker

250 gr. tereyağı

4 yumurta

Yapılışı

Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. Kek kalıbımızı yağlayıp unlayarak ha

Un, kakao,kabartma tozu, ve tuzu karıştırıyoruz. Buttermilk ve vanilyamızı karıştırıyoruz.

Tereyağını ve şekeri mixerda önce karıştırıyoruz sonra yüksek devirde krema haline getiriyoruz, yaklaşık 2 dakika. Daha sonra teker teker yumurtaları ekliyoruz.

Düşük devirde un karışımı ile başlayarak ve bitirerek , bir un bir buttermilk hepsini çırpıyoruz.

Kek kabımıza boşaltıp 40- 45 dakika pişiriyoruz. Pişip lılndıktan sonra kalıptan çıkarıp buzdolabına koyuyoruz.

Malzemeler

İçinin kreması için

1\2 litre süt

150 gr şeker

80 gr un( kakaolu krema için 65 gr un+ 15 gr. kakao kullanıyoruz ve vanilya kullanmıyoruz)

2 yumurta sarısı

1 tam yumurta

1 paket vanilya

1 paket krema ( muhallebi kıvamı tutana kadar konuluyor hepsi olmayabilir)

Yapılışı

Süt ve vanilyayı birlikte kaynatıyoruz. Diğer bir tencerede 1 bütün yumurta, 1 yumurtanın sarısı ve şekeri karıştırıyoruz. Sütün 1\4'ünü azar azar yumurtalı karışıma yediriyoruz ve bu karışıma unu ilave ediyoruz. Kalan sütü de ekleyerek muhallebi kıvamına gelinceye dek pişirmeye devam ediyoruz. Piştikten sonra üzeri kaymak bağlamasın diye strech kağıtla kaplayıp soğutuyoruz. Soğuduktan sonra yavaş yavaş muhallebi kıvamına gelene dek kremayı ekliyoruz.

Malzeme

Buttercream için

125 gr. tereyağı

225 gr. pudra şekeri

2-3 kaşık süt

1 paket vanilya

Yapılışı

Oda sıcaklığında tereyağını mixerda krema haline getiriyoruz. Pudra şekeri, vanilya ve sütü ekleyerek pürüzsüz kıvama gelene dek çırpıyoruz.

Buttercreami bu tarifte fondan hamuru keke yapışsın diye kekin üzerini çok ince bir tabaka halinde kaplamak için ve de ara krema taşmasın diye ikiye böldüğümüz kekimizi çerçeve yapmak için kullandım.


Birgün dolapta beklettiğimiz keki ikiye kesiyoruz ve uçsuz sıkma torbasıyla bir çerçeve yapıyoruz ve içini krema ile dolduruyoruz. Diğer kek parçasını üstüne koyarak kekimizin üzerini tekrar çok ince bir tabaka buttercream ile kaplıyoruz. Fondan hamurunu iyice elimizde yoğurarak yumuşatıyoruz, istediğimiz rengi elde etmek için jöle boyamızdan krdanın ucuyla ekleyerek iyice yoğuruyoruz.Pudra şekeri serpttiğimiz tezgahta merdane ile ince bir hamur açıyoruz ve kekimizİn üzerini kaplayarak kenarlarını kesiyoruz.

Tuzlu pasta

Malzemeler

16 Uno tost ekmeği dilimi ( kenarlarındaki kabuk kısımları bıçakla kesilecek)

1 paket Sütaş süzme yoğurt ( 700 gr.)

1 adet orta boy havuç ( rendelenip, 1 yemek kaşığı sıvıyağda çevrilecek ve içine 1 avuç dövülmüş ceviz ve 1 yemek kaşığı süzme yoğurt konulacak ve karıştırılacak)

1 dolu yemek kaşığı zeytin ezmesi ( içine 1 yemek süzme yoğurt konup karıştırılacak)

1 bütün köz biber ( iyice kurulanıp bir kaşık süzme yoğurtla robotta çekilecek)

3-4 kaşık mayonez

Yapılışı

Dikdörtgen servis tabağımıza 4 dilim ekmeği yan taraflarına bıçakla biraz süzme yoğurt sürerek , yanyana ekmekleri birbirine yapıştırıp, pastanın ilk katını oluşturuyoruz. Ekmeklerin üzerine hazırladığımız havuç karışımını sürüyoruz ve diğer 4 dilim ekmeği bu sefer alt kısımlarını süzme yoğurtla kaplayarak havuçlu katın üzerine düzgünce yapıştırıyoruz .Diğer malzemelerle de aynı işlemi tekrarlıyoruz. Ekmek dilimleri tamamlanınca en üst katı, kalan yoğurdumuza 3-4 kaşık mayonezi katarak hazırladığımız karışımla düzgün bir şekilde kaplıyoruz ve baharatlarla renklendiriyoruz.

20 Comments:

At 9:46 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Günaydın,

Ata nın kutlu bir yaşam sürmesini diliyorum. Yazınızı okurken anne telaşı ne kadar içten seziliyor, hayatınınz hep keyifli heyecanlar la geçsin....FATOŞ...

 
At 9:58 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

CANIM ATA`CIGIM
DOGUM GUNUN KUTLU OLSUN.BU OZEL GUNDE ANNECIGINE VERDIGIN HARIKA FIKIRLE DUNYA TATLISI ANNEN MUHTESEM BIR PASTA YAPMIS SANA. ELLERINE SAGLIK BEGUM`CUGUM. HER IKI PASTADA HARIKA GORUNUYOR.SUNGER BOB PASTAN HICTE AMATORCE GORUNMUYOR.KENDINE HAKSIZLIK YAPMA. SIZLERI COK OPERIM. ATA`YI BENIM ICINDE OP.

 
At 12:02 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, ilk denemede bu kadar basarili sonuc aldigina gore ilerleyen gunlerde pratik yaptikca kimbilir nasil guzel pastalar yapacaksin. Pastan gercekten cok guzel olmus. Atacigin dogum gunu kutlu olsun, annesinin ellerine saglik. Cok opuyorum, sevgilerimle

 
At 1:50 ÖS, Blogger BaharYeli said...

elinize saglik. Benim yegenimde Spongbob´un fanatik hayrani :=)
Bu cok güzel bir pasta olmus.

 
At 2:30 ÖS, Anonymous Adsız said...

Herzamanki gibi yine süper tairfler var. linize sağlık

 
At 7:56 ÖS, Blogger kuzine said...

Sevgili Begüm'ün canısı oğlunun doğum günü kutlu olsun, nice nice yıllara.

Pasta çok sevimli olmuş. Şeker hamuru heyecanını ben de yaşıyorum. İlk kez pasta siparişi aldım. Bir doğum günü pastası hazırlamam istendi, yapamayacağım bir tema istenilirse diye, aklım çıkıyor :)

Ellerinize sağlık, sevgiler.

 
At 2:03 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhabalar. gerçekten çok güzel olmuşlar.
ankara'da yaşıyorsanız şeker hamurunu nereden aldığınızı sorabilir miyim?

 
At 10:23 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhabalar,
Ben sitenizin sessiz takipçilerinden biriyim. Ata'nın doğum gününü kutluyorum. Pastanız çok güzel olmuş, ilk deneme için bence çok başalısınız. Ankara'da oturan biri olarak, şeker hamuru ve diğer pastacılık malzemelerinizi nerden aldığınızı çok merak ettim. Ben de kızımın doğum günü için bir deneme yapmak istiyorum ama malzemeleri nereden bulacağımı bilemiyorum. Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. Ellerinize sağlık. Çalışmalarınızda başarılar.

 
At 2:04 ÖS, Blogger sevdamavisi said...

Selam,
Oğluna mutlu yıllar diliyorum. Ayrıca sitenizi ilk kez görüyorum çok güzel ve eğlenceli bir site... sevgiler

 
At 4:22 ÖS, Blogger begüm said...

Fatoşçum merhabalar,

Çok çok teşekkürler... Atacığa tüm yorumları okuyorum ve gözlerini kocaman açıp heyecanla dinliyor. Grçekten bir telaş yaşadım ama sonuç güzel olunca ferahladım. Doğumgünü sahibi pastayı çok beğendi ya en önemlisi... Ailenin bıcırlarından da siparişler alınca herşeyi unuttum...

Sevgilerimle

Begüm

Selmoşum,

Çok çok teşekkürler... Pastayı beğenmen beni çok mutlu etti arkadaşım... Atayı çok çok öptüm kokladım senin yerine ve kutlama mesajlarını da tek tek okudum.

Öpüyorum

Begüm

Nezaketcim canım arkadaşım pastayı beğenmene çok sevindim gerçekten. Önümüzdeki ay şeker hamuru kurslarına başlıyorum artık daha hoş işler çıkarırım inşallah...

Senin bıcırlarda iyidir umarım. Hepsine uzun ve sağlıklı ömürler olsun...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 4:25 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgi merhabalar,

Bende Ata sayesinde tanıştım Sponge bobla çok sevimli bir karakter. Kızım da bayılıyor. Pastayı beğenmeniz beni çok mutlu etti bu ilk denememde...

Sevgiler

Begüm

 
At 6:39 ÖS, Blogger begüm said...

Emine merhabalar,

Tarifleri beğendiğine sevindim. Teşekkürler, görüşmek üzere...

Sevgilerimle
Begüm

Kuzine selam,

Çok çok teşekkürler.
Sana kolay gelsin, heyecanı fazla oluyor bu işlerin ...Yapacağın pastanın çok güzel olacağından eminim(:

Sevgiler
Begüm

Özge selam,

Evet Ankara'da yaşıyorum. Gimatta pasta malzemeleri satan yerler var oradan edindim malzemeleri. Ancak toptan sattıkları için tek gidersen satmıyorlar, bir tanıdık bulmak gerekiyor. Kolay gelsin...

Sevgiler
Begüm









Sevgiler,

 
At 5:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ben de oradan gıda boyası almıştım ama oldukça uzak bir yer. perakende satışları da var.Gimat dediğiniz Öz Ankara toptancılar çarşısı sanırım. ulaşım zor oluyor o yüzden merak ettim başka bir yer var mı acaba diye.

 
At 9:45 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ben de senden cesaret alarak seneye oğlumun doğum gününe bu pastadan yapmayı kafaya koydum:) Ellerin sağlık. Oğlunla birlikte nice mutlu yıllara!
www.minimutfak.blogcu.com

 
At 3:26 ÖS, Blogger munevver said...

Sevgili Begüm,oğlunun yeni yaşı kutlu olsun.Nice sağlıklı,mutlu yaş günleri.....

Her iki pastan da çok güzel,ellerine sağlık.İlk denemen için çok çok başarılı.....Sevgiyle,Nanelimon

 
At 1:40 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ata'cığın yen yaşı hayırlı olsun..Nice güzel yaşlara siz sevdikleri ile birlikte..

Begüm'cüğüm, pastan ilk denemeye göre çok başarılı ve çok da zevkli olmuş..Tam doğum günü pastası,sünger bob şu günlerde çok revaçta olan bir karakter zaten..Kimbilir çocuklar ne heyecan yapmışlardır..Canlarım benim..

Canım seninde tatlı telaşanı görür gibi oldum birden.))Tekrar ellerine sağlık..Tuzlu pastanda çok güzel gözüküyor.ELLERİNE SAĞLIK,ELLERİNE SAĞLIK..

Sevgiyle kalın daima..

Gül/d.tadı

 
At 3:37 ÖS, Blogger begüm said...

Münevverciğim merhabalar,

Pastaları beğendiğine çok sevindim... Çok çok teşekkür ederiz...

Sevgiler

Begüm

Gülcüm canım arkadaşım,

Senin güzel yorumlarını nasıl özlemişim. Çok çok teşekkürler arkadaşım, Ata bu yorumları okudukça çok mutlu oluyor (:

Sevgilerimle,

Bu arada benden bir rica nefis tariflerine devam etmen Gülcüm, haberlerini bekliyorum...

Begüm

 
At 7:07 ÖS, Blogger Açalya said...

Ata'nin dogum gunu kutlu olsun, Begum 'cugum oglunla birlikte nice yillara.
Pasta hic de acemi isi gibi durmuyor, benim gibi susleme ozurlu birinin gozunde bu pasta pastaneden alinmis gibi :)
Tuzlu pasta da cok ilginc ve denenecekler listeme girdi bile. Ellerine saglik.

 
At 11:04 ÖS, Blogger cocuktancocuk said...

pastaya bayıldım sünger bob benim de en sevdiğim karakter cocuklarımın yaşgününde yapmalıyım:)))),sevgiler

 
At 7:40 ÖS, Blogger Unknown said...

merhaba ankara da şeker hamurunu nereden temin edebilirim yardımcı olursanız çok sevienirim
nurtenulusoy@yahoo.com

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors