sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

18 Şubat, 2007

Ye #19 Kek ye elmalı mini kekler ...

Pazar sabahı telaş içinde uyandım. Daha önceki iki etkinliğe katılamamıştım ve bu sefer mutfakta yapmayı en çok sevdiğim kek etkinlik konusuydu. Pazar günü ev telaşı malum, kimseler uyanmadan kekimi yapmalı, resimlemeli ve tarifleri yazmalıydım ve bu arada becermem gereken bir iş daha vardı, kek yaptıktan sonra yememek !... Bu kadar zorlayıcı bir durumda başarılı olabildim mi ? Maalesef elmalı keklerimin mis kokuları etrafa yayılmaya başladığı andan itibaren biliyordum ki en az bir kek kahve yanında mideme iniverecek... Ve sonuç nefis elmalı kek ve yanında kahvem, pazar gazetelerimle müthiş bir keyif... Pazartesiler rejime başlamak için en uygun günlerdir (: Yarın ilk iş sebze ve meyvelerime geri dönmek...

Etkinliğimizin ev sahibi Ayşenur. Evsahibimize teşekkürler böyle güzel bir etkinlik konusu için. Tüm blogger arkadaşlarımdan yeni yeni nefis kekler öğreneceğim için 19 Şubat Pazartesi gününü sabırsızlıkla bekliyorum ... Daha önce baktım da blogda 31 adet kek tarifi vermişim. Tarifler burada eğer bakmak isterseniz...

Bu nefis minik keklerin tarifi Gourmet dergisi Ekim sayısından. Muffin kalıplarının altına tereyağında esmer şekerle karamelize olmuş ve cevizle karıştırılmış elmalar konuyor ve üzerine mısırunu da içeren bir hamur dökülüyor ve pişince kekler ters çevrilip krema ile servis yapılıyor. Şiddetle tavsiye ederim...


Elmalı mini kekler


Malzemeler

95 gr. tereyağı ( 6 yemek kaşığı ya da 125 gr.lık tereyağı paketinin 3\4'ü kullanılacak)

3 orta boy elma ( küçük küpler şeklinde doğranacak)

1\3 su bardağı esmer şeker

1 tatlı kaşığı limon suyu

1\2 su bardağı iri çekilmiş ceviz

3\4 su bardağı un

1\2 su bardağı mısır unu

1\3 su bardağı toz şeker

1 paket kabartma tozu

1\4 tatlı kaşığı tuz

1 büyük yumurta

3\4 su bardağı süt

Üzeri için

1\2 kutu krema ( 200 gr.lık paketin yarısı)

1 yemek kaşığı pudra şekeri

Yapılışı

Fırınımızı 220 dereceye ayarlıyoruz. 12'li muffin kalıplarımızı tereyağıyla yağlıyoruz.

Elmaları küçük küpler halinde doğradıktan sonra bir kapta tereyağının 2 yemek kaşığını eritiyoruz ve elmaları, esmer şekeri , limon suyunu birlikte arada karıştırarak elmanın suyu azalıp karamelize hale gelene kadar 5 dakika pişiriyoruz ve ocağı kapatıp cevizleri ekliyoruz. Elma karışımını muffin kalıplarına eşit şekilde paylaştırıyoruz.

Robotta un, mısırunu, toz şeker, kabartma tozu ve tuzu iyice karıştırıyoruz ve kalan 4 yemek kaşığı tereyağını ekleyerek robotta pütürüklü bir karışım haline gelene dek çırpıyoruz.

Yumurta ve sütü diğer bir kapta karıştırıyoruz ve süt karışımına katı karışımı ekleyip yalnızca sıvılar ve katılar karışana dek çok az karıştırıyoruz kaşıkla. Hamuru elmaların üzerine muffin kaplarına bölüştürüyoruz ve 13-15 dakika pişiriyoruz. Kekler fırından çıkar çıkmaz bıçakla kenarlarını kek kalıbından ayırıyoruz ve istediğiniz kaba ters çeviriyoruz. Ilıkken krema ile birlikte sunuyoruz.


13 Comments:

At 12:41 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Etkinliğin hayırlı olsun canım..
Elmalı mini keklerinin çok güzel göründüğünü biliyormuydun??
Ellerine sağlık,bayılıyorum senin yapmış olduğun herşeye..
Yaptığın kurabiyeler,pastalar ve diğer yiyecekler o kadar güzel ve sevgi dolu gözküyorlarki canım..
Belliki sevgin her bir lokmasına kadar hissediliyordur.
Tekrar ellerine sağlık..Sana ve güzel ailene harika bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın daima..
Gül/d.tadı

 
At 1:18 ÖS, Blogger Tijen said...

Bir mini kekçiden öbür mini kekçiye selam olsun.
(Ben de muzlu ballı mini kek yapmıştım Begüm'cüğüm. Ellerine sağlık.)

 
At 1:37 ÖS, Anonymous Adsız said...

selam
walla diyet dayanmaz bu harika bir lokmalik keklere ellerine saglik cok guzel olmus..

asli

 
At 6:55 ÖÖ, Blogger Açalya said...

Elma girdigi herseye ne kadar da yakisiyor degil mi? Sevgili Begum, ellerine saglik.

 
At 9:02 ÖÖ, Blogger begüm said...

Gülcüm merhabalar,

Teşkkür ederim sevgili arkadaşım çok zarifsin. Gerçekten keyifle ve zevk alarak yapıyorum herşeyi ah birde biraz daha vaktim olsa Gülcüm... Daha yapmak istediğim çok şeyler var ancak vakit bulamıyorum desem. Blogu haftada bir iki zor yenilyebiliyorum. Neyse senin güzel sesini duymak harika...

Sevgilerimle

Begüm

Tijencim merhabalar,

Selam olsun, sesini duymak harika... Senin de ellerine sağlık, en kısa zamanda görüşmek üzere...

Sevgiler

Begüm

 
At 4:22 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanımcıgım Merhaba,

İnanın masa örtüsünün yeşili,kahve fincanı ve servis tabagınız o kadar uyum içerisinde görünüyor ki tarife bakamadım bile....(en sevdigim renktir yeşil) Umarım kızmazsınız...:)) tarifi denemedim ama siz yaptıgınıza göre muhteşemdir.. FATOŞ....

 
At 10:00 ÖÖ, Blogger Betül said...

Begüm hanım resimler harika.renk uyumları falan çok güzel.eminim tadlarıda öyledir.elinize saglık

 
At 3:56 ÖS, Blogger begüm said...

Yumurta sepeti selamlar,

Teşekkürler , kekleri beğendiğine çok sevindim. Tatları çok güzel (: dayanamadı diyet gitti hakikaten,

Sevgilerimle
Begüm

Açalya merhabalar,

Gerçekten elmalı her tatlı benim kabulum. Teşekkürler... Görüşmek üzere...

Sevgiler
Begüm

 
At 10:51 ÖÖ, Blogger sevdamavisi said...

Sevgili Begüm,
kekler çok güzel ve farklı olmuş. ellerine sağlık. siten de çok güzel

 
At 11:49 ÖÖ, Blogger begüm said...

Fatoş Hanım merhabalar,

Çok çok teşekkürler, beğendiğine gerçekten çok sevindim... Böyle kekler pastalar yapıp, sofralar kurmak ve arkadaşlarımı ağırlamaya bayılıyorum...

Keklerin tadı gerçekten başarılı ılık ılık yenmeleri gerekiyor.

Sevgiler

Begüm

Betül merhabalar,

Çok çok teşekkürler, beğendiğine çok sevindim....

Sevgiler
Begüm

Sevdamavisi merhaba,

Çok teşekkür ederim, bu yorumlar gerçekten çok motive edici oluyor...
Herzaman beklerim,

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:15 ÖS, Anonymous Adsız said...

hımmmm, ağzım sulandı.

Hele hele gazete, kahve çay, kek üçlemesi şahane..

ellerinize sağlık..

Kekin resimleri daha da bir güzel..

ilk etkinliğiniz hayırlı olsun...

 
At 1:51 ÖS, Anonymous Adsız said...

Harika gözüküyor elmalı tarifleri çok severim değişik bir tarif denenecekler arasına alındı bile ellerine sağlık

 
At 8:04 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm, Yeni tarifleri bekliyoruz. Sevgiler....

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors