sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

07 Mart, 2007

Ispanak Borani


Bu aralar bende kilolar aldı başını gidiyor... Bahar geliyor, vitrinler yenilendi. Acil önlem lazim yoksa biliyorum ki tiril tiril kıyafetlere hüzün dolu gözlerle bakacağım, giydiklerimin hiçbiri yakışmayacak ... Korkunç... Bu durumda bir süreliğine tatlılar yerine, sebze yemekleri ve salata tariflerimi yazayım diyorum ne dersiniz ???? Ispanak boraniyi Jalecim yapmıştı yine...


Ispanak borani




Malzemeler
( 4 kişilik)


700 gr. ıspanak ( ince ince doğanacak)*
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek*
4-5 kaşık sıvıyağ
2 su bardağı süzme yoğurt
sarımsak
kırmızı pul biber


* Boraniyi yapmak için, mercimeği bir gün önceden haşlar ve de yıkanmış doğranmış hazır paket ıspanak kullanırsanız çok kısa sürede hazırlayabilirsiniz.


Yapılışı


Bir tencereye 3 su bardağı kaynamış su ve tuz koyup ıspanakları haşlıyoruz. Sonra elimizle sıkarak suyunu iyice süzüyoruz. Bir kapta yağı kızdırıyoruz ve önce ıspanakları çevirip sonra mercimeği ekleyerek kavuruyoruz.

Sarımsakları havanda dövüp yoğurdumuzu hazırlıyoruz. Bir sos kasesinde pul biberli yağ hazırlıyoruz. Ispanağın üzerine yoğurdu daha sonra yağı gezdirip servis yapıyoruz. Kavurma işlemini tereyağı ile yaparsak kat be kat lezzet oluyor. Bilgilerinize...




4 Comments:

At 5:06 ÖS, Blogger Sibel said...

Lezzetli olmaz mı hiç? Ot olacak, yoğurtlu olacak, tereyağlı olacak.. off! Ne güzel bir tarif bu, ıspanağı hiç mercimekli denememiştim. Leziz görünüyor. Kış mevsimi hepimizi ağırlaştırdı galiba Begümcüğüm, kesinlikle yalnız değilsin:) Ama baharla birlikte daha çok ot, salata ve taze meyve yiyeceğiz, hafifleyeceğiz, bozma moralini. Sevgilerimle..

 
At 7:58 ÖS, Blogger Açalya said...

mmmm, bu benim tarzimda bir yemek...ispanak aldim dun, bu aksam yapayim bunu ;)
Eline saglik canim.

 
At 10:47 ÖS, Blogger begüm said...

Sibelcim canım arkadaşım merhabalar,

Evet çok haklısın... Zaten otlar, sebzeler ve meyvelerle aram çok iyi de tatlılar ve kurabiyelerle de öyle maalesef ki...

Sevgiler, en kısa zamanda kahveye geleceğim sana...

Begüm

Açalya merhabalar,

Umarım beğenirsin, ben çok sevdim. Afiyetler olsun...

Sevgiler
Begüm

 
At 9:38 ÖS, Blogger Açalya said...

Cok guzel oldu gercekten de...tesekkurler.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors