sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

06 Mart, 2007

Kokoreeeççç...

Akşam yemeğinde keyifli keyifli tavuk kokoreçimi yerken bu harika tadı bloga koymam lazım herkes tatsın fikri aklıma düştü. Işıklar ayarlandı, fotoğraf makinası hemen getirildi ve bu güzel tat sizlere sunmak üzere hazırlandı. Benim gibi kokoreçsever biriyseniz ama yine de her seferinde kokoreçin neyle yapıldığı aklınıza gelip kendinizi kötü hissediyor ama düşünmemek için çabalıyorsanız evinizde mis gibi üstelik de tavukla yapılan bu harika tarifi deneyin derim... Sevgili arkadaşım Jale bizi yemeğe çağırdığı birgün yapmıştı tavuk kokoreçi ve ben dönüp dolaşıp kaç sefer tabağıma aldım sayamadım, o gün bugündür ne zaman haşladığım tavuk artsa ya da hemen iki parça tavuk göğüs haşlayıp yapıveriyorum kokoreçimi. En kısa zamanda balıkla da deneyeceğim... Geçenlerde bir balıkçıda yediğim balık kokoreç de aklımda kaldı çünkü...







Tavuk kokoreç


Malzemeler


2 adet tavuk göğüs ( haşlanıp küçük parçalar halinde doğranacak)
6 yemek kaşığı sıvıyağ
5-6 tane yeşil sivri biber ( ince ince doğranacak)
5-6 büyük diş sarımsak ( ince ince doğranacak)
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı kimyon*
2 dolu yemek kaşığı kekik*
3 adet domates ( küçük küpler halinde doğranacak)

* Baharat miktarı benim damak tadıma en uygun ölçü, istenildiği şekilde ayarlanabilir.




Yapılışı


Bir tavaya sıvıyağımızı koyup biberlerimizi kavuruyoruz, sonra sarımsakları ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz. Biber salçası, normal salça, kimyon, kekik ekleyerek hepsini birden kavuruyoruz. Bu aşamada biraz daha sıvıyağ eklenebilir tavaya. Tüm malzemeler iyice kavrulunca küçük parçalar halinde doğradığımız tavukları da tavaya koyup kavuruyoruz. En son domatesleri ekleyip kavuruyoruz.

6 Comments:

At 8:49 ÖS, Blogger Açalya said...

Ben de malzemeler icinde tavuk bagirsagi falan ariyorum, iyi mi? Cok guzel bir tarif bu, paylastigin icin tesekkurler.

 
At 9:36 ÖÖ, Blogger begüm said...

Açalya günaydın,

Kokoreç deyince ilk akla gelen şeyi sen de tarifte aramışsın haklı olarak. Denemen tavsiye olunur eğer seviyorsan kokoreç yemeyi gerçekten, lezzetli bir yemek ...

Sevgilerimle,

Begüm

 
At 1:22 ÖS, Blogger pecete said...

Tavuğu çıkartıp balıkla yapsak olur mu???

 
At 3:01 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm'üğüm,
Bende ne yalan söyliyim kokoreç arar oldum sayfanda..))
Acaba Tavuk midesi ile mi yaptın diye düşündüm birden, ama okuyunca çok farklı olduğunu gördüm..

Ellerine sağlık canım,afiyetler olsun sizlere..Lezzetli bir yemek olduğu kesin görüntüsünden dolayı..
Ne de olsa sen yaptın canım..Senin elinden çıkan tüm lezzetler bence enfes oluyor diye düşünüyorum..

Sevgilerimle,

Gül/d.tadı

 
At 7:43 ÖS, Blogger begüm said...

Peçete merhabalar,

Balık kokoreci balıkçıda yedim ben evde yapmadım ama harikaydı. Bu tarifin balıkla yapılınca da harika olacağını düşünüyorum. Bende en kısa zamanda yapacağım...

Afiyetler olsun, görüşmek üzere...

Sevgiler

Gülcüm sevgili arkadaşım merhabalar,

Sende kokoreç sever misin bilmiyorum da ben çok seviyorum ve de tavukla ya da balıkla olunca iç rahatlığıyla yiyorum...

Çok çok teşekkürler arkadaşım, görüşmek üzere,

Sevgilerimle

Begüm

 
At 2:55 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begümcüm kokoreç tarifini görünce tam bize göre bir tarif olduğunu düşünmüştüm ve hafta sonu hemen denedim. Yalnız beyaz et yerine but kullandım. Mükemmel oldu. Büyük keyifle ve iştahla hemen tükettik.
Çok çok öpüyorum.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors