sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

27 Mart, 2007

Üzümlü ve kuru meyveli kek...

Haftasonu annem tarif defterini getirdi bana... Maarif ajandası 1975 ... Tarifler babacığımın harika el yazısıyla bu ajandaya temize çekilmiş dolmakalemle. Kara kapaklı bir hatıra defteri bana göre... Her sayfasını yavaş yavaş araladıkça canlanan onlarla hatıralar... Nahide teyzenin pastası, Zehra ablanın un kurabiyesi, Özcan hanımın tartı, Şadan'ın elmalı pastası ... Tanrım ne çok yıllar geçmiş, bu çok sevdiğim dostlarımızın bazılarını kaybetmişiz bile... Her tarif ayrı hatıraları getiriyor gözümün önüne. Bizim küçüklüğümüzde, 40'lı yaşlarını yaşayanlar bilirler, günümüzdeki onlarla binlerle çeşit bisküviler, hazır kekler, binlerle çeşit hazır pasta ve çörekler yoktu. O yüzden annelerimizin yaptığı mis kokulu çörekler, börekler ve pastalar bizlere çok kıymetli gelirdi ve çok severek yerdik. Bugün bazen evde onca uğraşıyla iyi malzemeler kullanarak yaptığım kekler yerine Ata ben Eti brownie yiyeceğim diyerek açtığı paketi iştahla tüketiyor. Ben ise sayfaları araladıkça annemin güzel yemeklerinin, keklerinin kokusunu hala buram buram alıyorum... Sizlere yaptığım kek defterdeki keklerin en beğendiklerimden. Salata ve sebzelere devam edemedim ve hemen bu kek pişmeli diye düşündüm ve kahvemin yanında pişirdiğim bu kekle bir güzel keyif yapıp tarif defterinin yaprakları arasında gezime devam ettim...

Üzümlü ve kuru meyveli kek




Malzemeler


250 gr. un


1 paket kabartma tozu


1 su bardağı çekirdeksiz kuru üzüm


1 su bardağı karışık kuru meyve şekerlemesi


170 gr. şeker


170 gr. tereyağı


2 yumurta


1 1\4 su bardağı su


1 tatlı kaşığı tarçın


1\2 çay kaşığı yenibahar


1\2 su bardağı dövülmüş ceviz


1 limonun kabuğunun rendesi


Yapılışı

Fırın önceden 180 dereceye ayarlanır.


Şeker, yağ, su, kuru üzüm, meyve şekerlemeleri bir tencereye konur, altı hafifçe açılarak 15-20 dakika kaynatılır. Altı kapatılır ve ılınmaya bırakılır. İki yumurta mixerla 5 dakika kadar çırpılır. Bir kaşıkla tüm diğer malzeme ılınan şekerleme karışımına eklenir ve 29x12x7'lik dikdörtgen kalıba dökülür. 40 -45 dakika kürdan batırınca bulaşmayana dek pişirilir.


13 Comments:

At 8:57 ÖÖ, Blogger pecete said...

Bir de bu kekin kokusu... Çok güzeldir , yanında bir bardak çay... Muhteşem ikili. Ellerine sağlık.

 
At 10:26 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Begümcüğüm, içimden geçeni mi okudun? Son kullanma tarihi çok yaklaşan meyve şekerlemem var evde, bunlarla kek yapsam ama nasıl yapsam diyordum! Tarifi coşarsam hemen bu akşam, coşmazsam da haftasonu kesin yapacağım:) Bu arada tarif defterini öyle güzel anlatmışsın ki.. Bir fotoğrafını da koysana siteye o defterin? Bir sonraki tarifin yanına iliştirebilirsin mesela. Görmeyi çok isterdim!
Sevgiler...

 
At 10:31 ÖÖ, Blogger kuzine said...

Günaydın;
Yazını okurken neler hatırladım neler...
Annemlerin zmanında bu kadar kek ve kurabiye bilinmiyordu daha doğrusu bu kadar geniş tarif kaynağına sahip değillerde birbirlerinden öğrendikleri tarifler yapılırdı.
Annemin halâ kullandığı benimle yaşıt Ce-zi-ne markalı elektrikli pasta tenceresi sitede yalnız annemde vardı ve :) hemen hemen her gün bir komşu kek yapmak için isterdi.
O pasta tenceresinde yapılan keklerin tatları haâ farklıdır bizim için anne kekidir, o günlerin tadıdır.

 
At 11:11 ÖÖ, Blogger begüm said...

Ayşem merhabalar,

Gerçekten pişirirken harika kokular çıkıyor... Teşekkürler,

Sevgilerimle,

Begüm

Sibelcim,

Bizim senle böyle anlar sık oluyor. Bende birşeyler canım çekip yapmayı düşündüklerimi sende görüyordum, çok hoş gerçekten....Sibelcim keki yaparsan bana da haber ver tamam mı...

Defterin resmini bende koymayı düşündüm aynen dediğin gibi. Akşam blogerra resim yüklemekte o kadar zorlandım ki... Ama iyi fikir bir tarif daha deneyip resmi oraya yükleyeyim Sibelcim.Söz en kısa zamanda...

Sevgiler,

Begüm

 
At 11:24 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Kuzine,

Geçmişe dönmek, hatırlamak... Gerçekten bende sen yazınca hatırladım elektrikli cezineyi gerçekten... Bir de kocaman elektrikli yuvarlak fırınlar vardı. Anneannem börek çörek yapılacağı zaman çıkarırdı ortaya ... Gerçekten o keklerin, çöreklerin tadı hiç unutulmaaaaaz...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 12:03 ÖÖ, Blogger Açalya said...

Ne guzel birsey hatirlattin bizlere Begum. Ne kadar degerliydi bu tarif defterleri. Annemin tariflerini sakladigi not defterleri geldi aklima. Babalar da mutlaka el atardi buna, boyle senin baban gibi temize cekmek, yada tarif kagitlarini duzenli bir sekilde spiralleyip falan defter haline getirmek gibi. Demek ki ozen gosteriliyormus. Simdi oyle mi? Her an internette elimizin altinda tarifler. Google'a yaz, karsinda hemen. Bu da guzel elbette. O zamanlarin tadi, kokusu, duygusu bir baska. (Bu arada Kuzine annesinin elektrikli pasta tenceresinden bahsedince geldi aklima, eski firinlar daha mi guzel pisiriordu kekleri kurabiyelri ne?! Davul firin denirdi hani sanki aliminyumdan yapilmis gibi, yuvarlark, hafif ustten basik. Hersey guzel olurdu o firinda, emektardir o her Turk evinde) :)
Kekin cok guzel, kokusu burnuma geldi.

 
At 3:58 ÖS, Anonymous Adsız said...

Tatlı Begüm'cüğüm,
Yazını okurken nerelere gittim,hangi mutfaklara konuk oldum,hangi etkinliklere katıldım ve daha neler neler..))Belki inanmayacaksın ama gözlerim dolu dolu oldu..
Kuzine'nin bahsettiği kek tenceresinden bizde de vardı..O zamanlar onda pişen kekler ne kadar devasa gelirdi bana ve arkadaşlarıma..Ocakta devamlı üzerindeki penceresinden kekin kabarışını seyretmek veya okul dönüşü evde o gün o kekin yapılışını bilmek,muhteşem güzel anılardı benim için..
Tıpkı seninde belirttiğin gibi pasta defterinde tanıdık dostların adı ile birlikte tarifleri yer alırdı..Hatta daha önce tadılmış olduklarından özellikle yanlarına da dip not ile yazılan yorumları bile vardı..Şimdi o teyzelerden ve ablalardan hiç kalmadı ki.(( Allah aramızda olmayanların mekanlarını cennet etsin..
Kek'in çok nefis olmuş ellerine sağlık canım..Eski günlerin hatırına (yaşattığın için) da sonsuz teşekkürler..

Sevgiyle kal canııım..Gül

 
At 5:14 ÖS, Blogger daimamutfak said...

sevgili begüm merhabalar,cok hoş bir kek olmuş,fotograf harıka umarım bende basarırsam böyle senin gibi yayınlarım,bir gün ))..ELLERİNA SAĞLIK.ANKARADAN...Neriman

 
At 2:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

MEYVELİ KEKİ ÇOK SEVERİM .LİSE YILLARINDA ETİ NİN DİLİMLİ MEYVELİ KEKİNE UYAN BİR TARİF YAKALYAMAMIŞTIM.BUNU BU HAFTASONU DENEDİM VE O TADI YAKALADIM ÇOK BEĞENDİM . YAPIM AŞAMASINDA MEYVELERE UNU KOYUP SONRAMI YUMURTALARI EKLEDİNİZ . AYLA

 
At 2:22 ÖS, Anonymous Adsız said...

ÇOK LEZZETLİ BİR KEK . HEMEN DENEMDİM .BUNCA TARİFİ DENEDİM ENÇOK BEĞENDİĞİM TARİF BU OLDU BİDE KARIŞTIRMA AŞAMASINDA EN SON ÇIRPTIĞIMIZ YUMURTALARI MI İLAVE EDECEĞİZ UNU MEYVELİ KARIŞIMAMI İLEVEEDELİM GERÇİ BEN HEPSİNİ BİR KARIŞTIRDIM AYLA

 
At 2:39 ÖÖ, Blogger begüm said...

Açalya merhabalar,

Gerçekten o aleminyum kocaman yuvarlak fırınlarda pişen fırın yemeklerinin, keklerin ve böreklerin tadını unutamam ve bir daha da yakalayamadım. Belki kullanılan malzemeler çok doğal ve katıksızdı, havamız, suyumuz güzeldi... Keki beğenmene sevindim,

Sevgiler

Gülcüm arkadaşım,

Geçmişte güzel anılarımızı tekrar yaşatabildiysem ne mutlu...Teşekkürler...Gerçekten bahsattiğin dipnotlardan annemin defterinde de bol bol var...Buyur bize bir de güzel kahveyle yiyelim kekimizden...

Sevgiler,

Neriman merhabalar,

Tabii ki de başarılır herşey...Bir süre sonra tarifler gibi fotoğraf işine de merak sarıyor insan ve giderek daha özenli fotoğraflar ortaya çıkıyor. Keki beğenmene sevidim...

Sevgiler,

Ayla Hanım merhabalar,

Kekin lezzetini bende çok seviyorum. Yumurtaları çırptıktan sonra ılık karışıma karıştırıyorum tahta kaşıkla sonra da diğer tüm malzemeyi karıştırıp kalıba döküyorum. Afiyet olsun...


Sevgilerimle

Begüm

 
At 1:47 ÖS, Blogger seyabb said...

merhaba çok güzel bir kek olmuş

 
At 2:08 ÖS, Blogger begüm said...

Buğra ve Arda merhabalar,

Keki beğendiğinize sevindim ...

Sevgilerimle,

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors