sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

16 Nisan, 2007

Hindistancevizi tabanlı minik pastalar

Geçen gün markette alışveriş yaparken Dr.Oetker'in ahududu-çilekli sosunu görüp denemeye karar verdim. Evde de bir paket çilek olunca, annemin en sevdiğim ve hemencecik yapılıveren kreması da aklıma gelince bu minik pastalar ortaya çıktı...

Hindistancevizi tabanlı minik pastalar


Malzemeler
( mini pastaların tabanları- 24 adet için)

1 1\2 su bardağı hindistancevizi

1\4 su bardağı inceltilmiş şeker

2 yumurtanın beyazı

3 yemek kaşığı dolusu eritilmiş tereyağı

pastanın kreması

1 1\2 su bardağı süt

1\4 su bardağı şeker

3 yemek kaığı mısırözü nişastası

1\2 paket mis krema

1 yemek kaşığı tereyağı

Üzeri için

1 paket Dr. Oetker ahududu-çilekli sos

çilek

Yapılışı

Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. Hindistancevizi, şeker,eritilmiş tereyağı ve yumurta aklarını iyice elimizle yoğurarak karıştırıyoruz ve tereyağı ile yağladığımız mini muffin kalıplarının içine döşüyoruz ve fırında 15 dakika pişiriyoruz.

Kremamızı hazırlamak için süt, şeker ve mısır nişastasını karıştırıp muhallebi gibi pişiriyoruz. Tereyağını ekliyoruz. Ocağın altını kapatıp kremamızı ekliyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.

Dr. Oetker meyveli sosu 1.5 çay bardağı su ile pişiriyoruz, kıvamı koyu oluyor.

Muffin kalıplarında pişirdiğimiz pasta tabanlarını soğutup içine kremamızı dolduruyoruz. Üzerine meyve sosumuzu sürüp çilekle süslüyoruz.

20 Comments:

At 4:29 ÖS, Anonymous Adsız said...

Muheteşem gözüküyorlar Begüm'cüğüm ellerine sağlık..
Bu minik pastaları Nişantaşın da küçük bir pastane vardır(çok eski),
tıpkı oradaki tartoletlere benzemişler..O güzel gönlüne sağlık canım,afiyetler olsun..

Güzel bir hafta diliyorum..

Gül/d.tadı

 
At 5:08 ÖS, Blogger Sibel said...

Aynı pastane vitrinlerindeki o bayıldığım mini minnacık tartlara benzemiş bunlar. Pastane tarifleri gelmeye devam etsin hep böyle Begüm:) mest oluyorum vallahi bakarken bile! Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..

 
At 1:51 ÖS, Blogger yemek said...

Bunlar harika olmuş Begüm, Yemeden olmaz.
Ellerine sağlık.
Allah'a emanet ol.

 
At 6:47 ÖÖ, Blogger Açalya said...

Kesinlikle cok profesyonel gorunuyorlar, ellerine saglik canim.

 
At 2:24 ÖS, Blogger BETUL said...

Begum, senin siten ama benim tarif defterim sekline donusmeye basladi :)
Tabana bayildim. Yalniz kremayi onceden koyunca taban yumusamiyor mu?

 
At 1:19 ÖÖ, Blogger kuzine said...

Yeni bir oyuna davet ediyorum, umarım katılırsınız.

 
At 12:45 ÖS, Blogger munevver said...

Begüm,en çok hindistan cevizli taban hoşuma gitti.Ne güzel olmuştur kim bilir?Mis gibi hindistan cevizi kokmuştur.Hemen not edip,denemeliyim.
Sevgiyle,Nane Limon

 
At 10:17 ÖS, Blogger Zeynep B. said...

Merhaba Begüm,

Çilekli tartoletler inanılmaz çekici. Hemen deneyeceğim ancak sormak istediğim bir konu var.
Tart hamurunu okuduğumda "un" kullanmadığını gördüm. Bu gerçekten doğru mu ?

 
At 5:30 ÖÖ, Blogger LaMa said...

Dun tam yorum yazarken birseyler oldu yarim kaldi, yarim kalan isimi bitirmek icin burdayim :)
Cok ozgun bir fikir ve cook guzel gorunuyorlar :)
Gorev tamam.

 
At 2:01 ÖS, Anonymous Adsız said...

SELAMMMM,

Tarifleriniz mükemmel gözüküyor.Mutlaka denemek istiyorum.Ölçüleriniz normal su bardağımı yoksa amerikan ölçüsü cup mu? Bazı yerlerde bardak olarak anlatılan ölçülerin cup olduğunu öğrendikten sonra başarısız olmamak için soruyorum.

 
At 5:02 ÖS, Blogger daimamutfak said...

Begüm merhabalar.
Tüm tarifleriniz hoşuma gidiyor.Sevgiler.Neriman..

 
At 11:23 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Uzun zamandır bu güzelliklere vakit ayıramadım, eşim çok rahatsızdı. Aman Allahım ne kadar güzel görünüyorlar ellerine saglık, 2 hafta sonra kızlar toplantısı bende bunları mutlaka deneyecegim umarım sizin ellerinizin becerisi kadar güzel olurlar SEVGİLER FATOŞ

 
At 1:57 ÖS, Blogger begüm said...

Gül merhabalar,

Ayyy ne mutlu bana... Teşekkürler beğendiğinize çok sevindim...

Görüşmek üzere, sevgilerimle

Begüm

Sibelcim,

Herşeyin küçüğü sevimli oluyor. Bu miniş taröletler de öyle oldu sanırım. Hem de bir tane yiyip daha az kalori almış oluyoruz (: Beğendiğine çok sevindim arkadaşım , çok çok teşekkürler

Sevgilerimle

Begüm

 
At 1:59 ÖS, Blogger begüm said...

Lavantin merhabalar,

Çok çok teşekkürler...

Görüşmek üzere, sevgilerimle,

Begüm

Açalya teşekkürler...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 4:10 ÖS, Blogger begüm said...

Betül bu işe çok sevindim ne diyeyim(:Tabanları yapıp soğutuyorsun, krema da soğutuluyor. Eğer tabanları yapıp bir gün sonra kullanacaksan kremayı ertesi gün içlerine doldurabilirsin.

Sevgiler
Begüm

 
At 4:12 ÖS, Blogger begüm said...

Kuzine bana yolladığın çiçekli pasta harika bayıldım, çok çok teşekkürler... En kısa zamanda oyuna dahil olacağım,

Sevgilerimle
Begüm

Münevvercim gerçekten mis kokular etrafı sarıyor. Umarım sende benim kadar beğenirsin...

Sevgiler

Begüm

 
At 4:15 ÖS, Blogger begüm said...

Mutfak robotu gerçekten görüntü çok şirin oluyor. Tarifte un yok tamamen hindistancevizi ile yapılıyor. Deneyince umarım beğenirsin...

Sevgiler

Begüm

Lama sağol çok çok teşekkürler.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 4:20 ÖS, Blogger begüm said...

Duygu merhabalar,

Çok çok teşekkürler... Ben hep amerikan cup ölçüsünü kullanıyorum bu da bizim evlerde kullanılan normal su bardakları kadar alıyor.Umarım deneyince beğenirsin,

Sevgilerimle

Begüm

Neriman Hanım merhabalar,

Tarifleri beğenmeniz beni çok mutlu etti...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 4:24 ÖS, Blogger begüm said...

Fatoş Hanım merhabalar,

Bende sizi artık merak etmeye başlamıştım ki yorumunuz geldi... Kızlar partisine kadar yeni yeni tarifler yapalım bari değil mi(:

Çok çok geçmişler olsun umarım eşinizin sağlığı iyidir şu anda.

Çok çok sevgiler,

Begüm

 
At 4:27 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba pastalar süper görünüyor denemek istiyorum ama inceltilmiş şeker ne oluyo anlamadım pudra şekerimi oluyor birde pişirme süresi bütün fırınlarda aynımı 15 dk. ka yeterli oluyormu veya piştiğini anlamak için ne yapmak gerek şimdiden teşekkürler

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors