sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

25 Nisan, 2007

Ye # 21 Kajulu tavuk...



Bu ayki etkinlik konumuz tavuk ve evsahibimiz de Emel. Ben araya tatil girmesi ve şehir dışında olmam nedeniyle biraz geç yayınlayabildim etkinlik tarifimi. Etkinlik konusu ve güzel yorumları için Emel'e teşekkürler...
Rengarenk ve çok lezzetli bir yemek kajulu tavuk. Daha önce pek çok tavuk tarifi yayınlamıştım , daha önce yayınladığım tavuk tariflerine buradan bir göz atın derim...
Kajulu tavuk

Malzemeler
7-8 parça kemiksiz but ( dövülerek inceltilecek)
1 avuç kaju
5-6 sap yeşil taze soğan ( 3 parmak eninde kesilecek)
2 adet kırmızı biber ( kibrit çöpü gibi ince ince doğranacak 3 parmak eninde)
200 gr. soya filizi
3-4 yemek kaşığı soya sosu
tavukların marinesi için malzemeler
1 su bardağı süt
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çimdik toz kişniş
karabiber
5-6 diş dövülmüş sarımsak
tuz
Yapılışı
Dövüp incelttiğimiz tavukları ince şeritler halinde kesiyoruz. Tavukların marinesi için tüm malzemeleri karıştırıyoruz ve tavukları da ekleyerek bir gece sosta bekletiyoruz.
Tavuğu pişireceğimiz zaman sostan aldığımız tavukları mısır nişastasına buluyoruz ve wokta kızgın ateşte pişene dek çeviriyoruz.
Diğer bir tavaya çok az sıvıyağ ekliyoruz ve 2-3 diş dövülmüş sarımsağı bir iki kez çeviriyoruz. Taze soğanları, biberleri ve soya filizlerini ekleyerek kızgın ateşte çeviriyoruz. Kajuları da ayrı bir tavada kavuruyoruz.
Tavukların üzerine sebzeleri ve kajuları koyuyoruz, soya sosunu ekliyoruz ve hiç karıştırmadan wokun kapağını kapatıp 5-10 dakika pişiriyoruz.

5 Comments:

At 4:00 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Tavuk çok nefis gözüküyor Begüm'cüğüm.Senin bizlerle paylaşmış olduğun tüm tariflerinin hepsi birbirinden güzeller..Sayfana geldiğimde sanki çok şık bir restoranttayım da yemeklerin resimlerine bakıp beğenmeye çalışıyorum.
Ellerine ve gönlüne sağlık tatlım..

Harika bir hafta sonu diliyorum..

Sevgilerimle..Gül/d.tadı

 
At 9:13 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhabalar.Ben Merve.13 yaşındayım.Ve sizin blogunuzu gezerken ilk olarak bu tavuğu gördüm Begüm Hanım.Çok lezzetli görünüyor hemde çok.Sizinle ortak olabiliriz kanımca:D

 
At 11:36 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm Hanım,
Ellerinize saglık nefis gözüküyor. Bir kısa tarifte benden: Tavuk gögüs etlerini iyice inceltip akşamdan marine ediyorum daha sonra aralarına bolca düvülmüş antep fıstıgı ve kaşarla sarıyorum sonra fırınlıyorum çok güzel oluyor. Kocaman Sevgilerle FATOŞ

 
At 9:12 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Bu tarif cok hos gozukuyor ama kaju nedir acaba? Bir de eger biliyorsaniz ingilizcesini de yazar misiniz lutfen? Yurtdisinda yasiyorum, burada bulmama yardimci olur eger ingilizcesini bilirsem...
Cok tesekkurler.

Selda

 
At 5:06 ÖS, Blogger begüm said...

Selda merhabalar,

Bu tarif gerçekten çok lezzetli oluyor. Kaju fıstığı'nın ingilizcesi cashewnut. Kaju ağacının meyvelerinden üretilen bir fıstık çeşidi. Umarım yardımcı olur bu bilgiler...

Sevgilerimle
begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors