sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

15 Haziran, 2007

Çay saatlerinize...

Sizlerle birlikte olamadığım zaman içindeki faaliyetlerimi sizlerle paylaşmaya can atıyorum aslında. Ama bugün daha önce yapıp bloga koyamadığım iki becerikli arkadaşımın iki harika tarifini vermek istiyorum. Yiyenler hep tarifleri aldılar denemek size düşüyor artık... Denendi ve tüm etrafım tarfaından da onaylandı bu harika tatlar. Patatesli kurabiyeler becerikli arkadaşım Merih ve tatlı annesinin. Selanik gevreği tarifi ise diyetisyenim ve sevgili dostum Duygu Hanım'ın. Diyet zamanı bu çok lezzetli gevrekten kahvenizle 2 adet yiyebilirsiniz harika değil mi?O kadar harika ve lezzetli bir tarif ki hemen denemenizi öneririm...

Patatesli kurabiyeler




Malzemeler
(Hamur için)( 15 adet kurabiye )

½ su bardağı zeytinyağı
½ su bardağı eritilmiş tereyağı
½ su bardağı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 yumurta ( sarısı hamurun içine, beyazı dışına kullanılacak)
Tuz
Alabildiği kadar un.( yaklaşık 3 su bardağı )
½ su bardağı galeta unu

İç malzemesi

3 adet haşlanmış patates ( püre haline getirilecek)
2-3 kaşık krema
Tuzot, karabiber

Yapılışı

Fırın 180 dereceye ayarlanır ve fırın tepsisi yağlı kağıtla kaplanır.
Tüm malzemeler karıştırılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir ve hamur yarım saat dinlendirilir.
Patatesler haşlanır ve ezilir, içine krema ve baharatlar eklenerek soğutulur.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır, elle yuvarlak açılır, ortalarına patates püreden konulur ve yuvarlanır. Önce yumurta beyazına daha sonra galetaya bulanır. Bıçakla ortalarına kesik atılır ve pul biber serpilir. 180 derece fırında 30-35 dakika pişirilir.

Selanik gevreği


Malzemeler

5 yumurta
1 su bardağı şeker
2 su bardağı un
1 portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
1 su bardağı kuru kayısı ( küçük küçük doğranacak)
1 su bardağı kuru üzüm
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
2 paket vanilya

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz ve fırın tepsisini yağlı kağıtla kaplıyoruz.
Yumurta ile şekeri çırpıyoruz, portakal suyunu, kabuğunu ve vanilyayı ekliyoruz. Unu, cevizi ve kuru meyveleri elle karıştırıp fırın tepsisine boşaltıyoruz ve 40-45 dakika pişiriyoruz.
Tepsiyi fırından çıkarıp hamurdan ince iki parmak eninde parçalar kesip tekrar yağlı kağıt kaplı fırın tepsisine dizip 15 dakika daha aynı ısıda kurutuyoruz.

9 Comments:

At 11:52 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Begümcüğüm, harika tarifler bunlar ama ben özellikle selanik gevreğine bayıldım.. tamamen yağsız üstelik, harika! Pandispanya tadında oluyor bazı pastanelerin selanik gevrekleri, sanırım tarif onlardan. İlk fırsatta denemek istiyorum. Ellerine sağlık canım.

 
At 3:00 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım Merhaba,

Döndügünüze çok sevindim.Selanik gevregini sulandırılmış limon suyu ve kabugunun rendesini koyarakta yapabilir denemek isteyenler.. Meyve sevmeyenler damla çikolata ve portakalla da yapabilirler.... Çok ukalaca olmadı umarım SEVGİLER Fatoş

 
At 2:22 ÖS, Blogger Bocuruk said...

Sevgili Begüm,
Selanik gevreğini hep dışardan alıp yeriz. Şu günlerde de iş yerindeki kahvaltı için sağlıklı birşeyler arayışı içindeydim ki tarifi gördüm çok iyi oldu. Mutlaka deneyeceğim. Ben içerisine kuru meyve karışımından da koymayı düşünüyorum bakalım nasıl olacak. Sonucu yazarım inşallah. Ellerine sağlık yapanların:)
Sevgilerimle...

 
At 11:59 ÖS, Blogger Hülya YILMAZ said...

Begüm'cüm yine baştan çıkartıyorsun beni. şimdi bu ikisi acilen yapılacaklar listesine alındı.
tarifleri çok beğendim, sunumları da çok başarılı. eline sağlık.

 
At 3:41 ÖS, Blogger daimamutfak said...

Begüm merhaba.Elinize sağlık.Gevrekler harika....sevgiler..neriman

 
At 4:41 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,
Her iki tarifde çok harika,fakat benim aklım patateslide kaldı desem..))Sanırım gevreğe gözümüz alışık olduğundan diğer kurabiye de şekil itibariyle çok değişik geldi bana..Ben her iki tarifinde çıktısını aldım..Teşekkürler canım,seni tekrardan görmek güzel bir duygu.

Sevgiler,
d.tadı

 
At 1:55 ÖS, Blogger Unknown said...

çok lezzetli görünüyor,sunumu da hoş.en yakın zamanda denemek isterim.

evvelzamanicinde.blogspot.com

 
At 10:25 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım,merhaba,
Selanik Gevreği harika oldu. Biraz önce yaptım.... Soğumasını beklemeden hemen yedim.... Harika oldular vallahiii.... Haa bu arada portakalım yoktu mandalina koydum.... Hiç fena olmadı....Tarifinize sağlık...
AYŞEGÜL(1989)

 
At 11:45 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm Hanım,

Hiç düşünmeden Selanik Geveğini dün yaptım. Bugün de yaklaşık 25 kişilik bir gruba ikram ettim, çok beğendiler ve tarif istediler. En önemlisi de kızım çok sevdi. Ayrıca yağsız olması da mükemmel. Her zamanki gibi sorunsuz bir tarif. Ellerinize sağlık.
Sevil

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors