sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

13 Haziran, 2007

Deniz ürünleri risotto




Çok uzun zamandır güncelleyemedim blogumu ve sizlerden uzak kaldım. Yine de beni o içten yorumlarınızla ve maillerinizle arayıp sordunuz, çok çok teşekkürler... Sizlerle birlikte olamadığım bu sürede yurtiçi ve yurtdışı seyahatler yaptım, bir aylık çok keyif aldığım bir pasta kursunu bitirdim, Ankara'da yayın hayatına atılan yepyeni bir dergi More'da yemek köşesinin yazılarını yazmaya başladım vs vs. Bunca telaş arasında zamanın nasıl akıp gittiğini de anlayamadım.Sizlerle paylaşacaklarım biriktikçe birikti...



Bugün sizlere ilk olarak geçen gün akşam yemeğinde yaptığım ve bu son haliyle çok beğendiğimiz risotto tarifini vereceğim. Bu yemeği pişirip, güzel bir şarap eşliğinde çok büyük bir keyifle yiyeceğinizden eminim, kolay gelsin. Hem yapımı kolay hemde sonuç sevdiğimiz restoranlarda yediklerimizle aynı. Pınar marka kokteyl deniz ürünleri işimizi kolaylaştırıyor. Dondurulmuş gıda reyonunda bulabileceğimiz bu ürün yarı pişmiş ve midye, kalamar, karides, ahtapot içeriyor bilgilerinize.


Deniz ürünleri risotto

Malzemeler

1 paket Pınar kokteyl deniz ürünleri ( bulamazsanız 300-400 gr kadar hafif haşlanmış deniz mahsulü)
4 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
3-4 diş sarımsak ( dövülmüş)
4-5 su bardağı tavuk suyu ( bunun yarısını su yarısını ttavuk suyu olarak kullanabilirsiniz)
1 orta boy soğan ( ince çintilmiş)( kışın 1 büyük pırasa da kullanılabilir)
1 su bardağı beyaz şarap
2 su bardağı baldo pirinç ( ya da bulabilirseniz risotto pirinci veya arborio pirinci- Migroslarda var ama bizim baldo da aynı tadı veriyor)
1 büyük domates küp küp doğranmış
incecik kıyılmış bir avuç dolusu maydanoz ve dereotu karışımı)
1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
3-4 dolu yemek kaşığı süt kreması
Yapılışı

Wok tavaya 2 kaşık zeytinyağını ve sarımsağı koyup çeviriyoruz. Yarı pişmiş deniz ürünlerini de koyup renkleri dönene kadar tavada çeviriyoruz ve bir tabağa alıyoruz.

Tavuk suyumuzu bir tencerede kaynatıp çok kısık ateşte ocağın üzerine koyuyoruz.

Soğanı tencereye kalan zeytinyağı ile koyup iyice yumuşayıncaya dek kavuruyoruz.Ocağın altını kısıyoruz ve pirincimizi soğana ekleyerek çeviriyoruz. Ocağın altını açıp 1 su bardağı şarabımızı ekliyoruz ve pirinç şarabı iyice çekene dek pişiriyoruz.

Yanıbaşımzda kaynamakta olan tavuk suyundan bir kepçe dolusu pirince ekleyerek devamlı karıştırarak suyu çektirtiyoruz ve bu işleme pirinçler iyice pişene dek kepçe kepçe eklemelerle 15-20 dakika devam ediyoruz. Pirinç pişince domates ve baharatlarımızı ve deniz ürünlerimizi ekliyoruz ve yavaşça karıştırıyoruz.

Krema ile limon kabuğunu karıştırıp risottomuzun üzerine döküyoruz ve yeşillklerimizi de ekleyerek afiyetle yiyoruz.

2 Comments:

At 9:16 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

CANIM ARKADASIM
BEN SENIN NE KADAR YOGUN BIR TEMPON OLDUGUNU BILIYORUM AMA YINE DE MERAKLA SENDEN YENI TARIFLER BEKLIYORUZ. BENIM DAMAK TADIMA UYMASA BILE BEN TARIFLERIN RESIMLERINE BAKMAKTAN VE ONLARI OKUMAKTAN ZEVK ALIYORUM. BU ARADA SENIN ARACILIGINLA TUM BABALARIN VE SUNU'NUN BABALAR GUNUNU KUTLARIM. SELMOS

 
At 3:48 ÖS, Anonymous Adsız said...

canım,yine tarifin her zamanki gibi muhteşem .Denedim harika oldu.Yapılışı gerçekten çok kolay tavsiye ederim.Ellerine sağlık güzel ve lezzetli tariflerinin devamını bekliyorum MERİH

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors