sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

30 Haziran, 2007

Şemsettin Usta, Big Chefs, Filiz Akın'ın Markizi ve More Dergisi...



Bu aralar blogu çok sık yenileyemedim ama sakın boş kaldığımı ve pasta dünyasından bir an olsun bile ayrı kaldığımı sanmayın sakın... Ankara'da yepyeni bir konseptle açılan Big Chefs'te nefis insan Şemsettin Usta ile birlikte nefis pastalar, tartlar yaratma şansım oldu ( resimleri görüldüğü üzere...) !
Ayrıca Ankara'da yayın hayatına başlayan More Dergisinin de yemek köşesini yazmaya başladım...




Şeker hamuru, pastacılık dendiğinde Ankara'da ilk Şemsettin Usta'nın adı geliverir aklımıza. Bu sıcak, tatlı Karadeniz insanı 1960 yılında 15 yaşında Rize'den çıkıp Ankara'ya nasıl gelmiş ve nasıl executive şef olmuş anlatıvereyim size ustanın ağzından. 1960 yılında Ankara'da 5 yıl boyunca çeşitli pastanelerde çalışarak başlamış meslek hayatına, Ankara Oteli'nde 5 yıl çalışıp başarılı olunca Brüksel'e gönderilmiş . Euro Hotel ve Sheraton'da çalışmış ve Sheraton Otelin pastane şefi olmuş. Bundan sonra ardarda başarılar gelmiş meslek hayatında, Kuveyt Mariott pasta şefi, Umman Sheraton, Le Meridien ve 15 yıl yurtdışı çalışmalarından sonra nihayet Türkiye'ye Devlet Konukevi'ne gelmiş. Çankaya Köşk'üne özel olarak çağrılmış ve Özal'ın vefatına dek orda kalmış. ABD Başkanı Clinton'ın Türkiye ziyaretinde verilecek yemekte nefis Türk lezzetlerini hazırlamak için akla gelen ilk isim Şemsettin Usta olmuş. Anlattığına göre hazırladığı pastalar Clinton'a o kadar lezzetli gelmiş ki, Clinton pastasının üzerindeki şeker hamurundan yapılan mini bayrakları bile yemek istemiş. Devlet adamlarına özel yemek ve pastalar hazırlamış. Başbakanlık Dışişleri konutunda Çiller, Karayalçın, Mümtaz Soysal ve Mesut Yılmaz birlikte çalıştığı siyasilerden... Bu çalışmaları sırasında aldığı birçok ödülleri var.





İşte Filiz Akın'ın Markizi Şemsettin Usta Dışişleri konutunda çalışırken Filiz Akın tarafından kendi elyazısı ile konuklara yapılmak üzere Şemsettin Usta'ya verilen nefis bir çikolatalı tatlı tarifi. Şemsettin Usta bana yazdırdı bende buradan sizlere veriyorum tarifi, çok nefis bir tat...

Filiz Akın'ın Markizi




Malzemeler

250 gr bitter çikolata


125 gr tereyağı


4 yumurta ( sarıları ve beyazları ayrılacak)


15 gr. kakao


5 gr neskafe


15 gr pudra şekeri


70 gr çırpılmış krem şantiy


2 adet yaprak jelatin ( buz gibi suda 10 dakika bekletilecek)


2 damla çikolata esansı ( elinizde varsa)
1 1/2 su bardağı bisküvi ( altınbaşak bisküvi rondodan çekilecek)
3 yemek kaşığı tereyağı ( eritilmiş)




Yapılışı
Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz. 21 cmlik kelepçeli kek kalıbımızı yağlıyoruz ve aynı cheesecake tabanı yaptığımız gibi ufalanmış bisküvileri ve tereyağını karıştırıp kek kabının altına döşüyoruz ve fırında 10 dakika pişirip soğutuyoruz.
Çikolatayı eritiyoruz. Yağımızı eritiyoruz. Çikolatamızı ve yağı karıştırıyoruz. Yumurta sarılarını yavaş yavaş yavaş bu karışıma ilave ediyoruz.
Yumurtanın beyazını pudra şekeri ile çırpıp katılaştırıyoruz ve çikolata karışımına yavaş yavaş karıştırrark ilave ediyoruz. Kremşantimizi de ilave ediyoruz.
Diğer tarafta soğuk suda beklettiğimiz jelatinleri benmari usulü eritiyoruz. Çikolatalı karışımdan jelatine bir kaşık koyup yavaşça karıştırıp alıştırıyoruz ve daha sonra jelatini çikolatalı karışıma ekliyoruz.
Daha önce hazırladığımız tabanın üzerine boşaltıp buzdolabında iyice soğutuyoruz. Katılaşınca servis yapıyoruz.
Afiyetler olsun !...


Sizlere buradan Big Chefs'i de anlatmak istiyorum. Ankara'da yine bir ilke imza atmış Gamze Üner Cizreli. 7 gün 24 saat açık bu kafenin Gamze Hanım'ın kendi anlatımıyla biraz Parisien biraz da New Yorker karışımı bir konsepti var. Big Chefs de neler neler var; pastalar, çörekler, doğal mayalarla hazırlanan ekmekler,tatlılar,bagellar, çeşit çeşit sandviçler, Edremit özel hasat zeytinyağları, taze meyve sebze suları ve daha neler neler yani gidip bir görmeniz ve de tatmanız lazım... En ufak ayrıntılar bile çok özenle düşünülmüş ve hazırlanmış, yemek sunumları çok şık, her detay çok özenli menüleri bile o kadar hoş ki resimleyip buraya koydum . Siyah beyaz bir gazete şekllinde Big Chefs'in menüsü çok hoş...

10 Comments:

At 4:51 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,
Öncelikle seni tebrik ederim canım.
Hem More dergisinde yazmana hemde Şemsettin bey gibi bir ustadan farklı tarfileri öğrenip, bizlerle paylaşacak olduğuna çok mutlu oldum.Tekrar tebrikler!!!Başarılarının devamını ve farklı tariflerini büyük bir heyecanla bekliyorum..

Sevgiyle kal daima..

 
At 11:45 ÖÖ, Blogger daimamutfak said...

Begüm çok sevindim senin adına.Başarılar....

 
At 1:30 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım Merhaba,

Enerjinizi ve yaptıklarınızı hayranlıkla izliyorum. Tariflerinizi çok kulanıyorum teşekkürler. Yalnız ben degiştirerek uygulamayı seviyorum umarım emek verenler kızmazlar. İyiki sizler varsınız. Başarılar... Fatoş

 
At 8:57 ÖÖ, Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Ellerine sağlık Begüm. Bütün tarifler ve fotoğraflar harika görünüyor. Daha sık takip edebilmek için linklerime ekliyorum hemen blogunu.
Sevgiler,

 
At 11:03 ÖÖ, Blogger begüm said...

Herkese merhabalar,
Gülcüm teşekkürler... Tariflerim umuyorum hız kazanır.

Sevgiler,

Neriman çok çok teşekkürler...Şemsettin usta'nın telefonunu mailine attım, umarım almışsındır.


Fatoş merhabalar,
Enerji filan kalmadı bu sene bende ama yinede sağolun, yapmak istediklerimi bir türlü yetiştiremiyorum. Hepimiz kendi damak tadımız ve zevklerimize göre tarifleri uyarlıyoruz, bu benimde çok sık yaptığım birşey. Tarifleri kullanmana çok sevindim, afiyetler olsun...
Sevgiler,

Burçin siteyi ve resimleri beğenmen harika teşekkürler...Bende en kısa zamanda seni ziyaret edeceğim hoşçakal...

Begüm

 
At 11:44 ÖS, Anonymous Adsız said...

begüm hanım uzun zamandır izliyorum sizi tarifleriniz çok güzel ben eskişehirde yaşıyorum çalışma hayatım bittiğinden beri mutfak beni çok mutlu ediyor pasta yapımında öğrenilecek ne çok şey var beni yönlendirirseniz çok sevinirim şemsettin beye ulaşmak mümkün olabilirmi şimdiden çok teşekkür ederim sevgiler

 
At 1:46 ÖS, Blogger daimamutfak said...

Begüm çok teşekkürler .Mailini aldım sağol.Buradaki yazınıda okudum.Kendisiyle irtibat kuracağım.Biğ chef e de gitmek isterim adresi edinince...sevgiler başarılar..umarım seninle görüşürüz..

 
At 9:15 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım,Merhaba
Öncelikle güzel tarifleriniz için teşekkürler.
Markiz'i denemek istiyorum ama şu gramla verilen ölçüleri kaşıkla bardakla verebilme imkanınız var mı ? 70 gram krem şanti çırpılmış haldemi yoksa çırpılmamış miktarı 70 grammı ? bilgi veririseniz çok sevinirim hemen denemek istiyorum.
iyi çalışmalar
Begüm Savcıoğlu

 
At 11:58 ÖS, Blogger FATOS said...

Merhabalar,
Aynı şehirde yaşamanın da ayrı bir keyfi oluyor bu güzel ve özel blogları gezerken...Hergün mutlaka baktığım bir sayfanız var..Yaptıklarınızın hepsi birbirinden güzel...Şu Markiz tarifinde sormak istediğim birşey var..? Pişirilmeyen bir tatlı oldugu için yumurtalarda çiğ kalıyor anladığım kadarıyla....Eğer öyleyse o muhteşem lezzetten vazgeçmek zorunda mı kalacağım...?Yumurta pişmiyorsa ben biraz kaçıyorum o tür tarfilerden...Yanılıyor muyum?? sevgiler...

 
At 12:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba begüm hanım sitenize ilk defa girdim buğün çok mutluyum dün şemsettin ustamla tanıştım çok tatlı bir insan Allah izin verirse ustamın bilgilerinden istifade edecem kursa gidecem.benim sitem http://boncuklar.blogcu.com/

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors