sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

08 Ekim, 2007

Soslu mantarlı tavuk ve çikolatalı zebra kek

Okulların açılması ile birlikte evimizde çok hareketli günler yaşamaya başladık. Atacık bu sene ilkokul 1'e başladı ve Melisim de Lise 2.sınıfa ... Aynı evde, aynı anne ve babanın çocukları birbirinden öyle farklı ki. Sanki diğer çocuğumuz hiç okula başlamadı ve biz bu yollardan sanki hiç geçmedik , silbaştan yeni heyecanlar, endişeler ve bazı anlarda ne yapacağını bilememe durumları.

Anaokulundan gelen bu minicik bebeklerimiz bir anda sabahtan akşama kadar okul düzenine alışmak durumundalar, 40 dakika sınıfta derse dikkat vermek ve bunu yaparken de oyunda kalan akıllarını sınıfa yönlendirmek durumundalar, eşyalarına sahip çıkmak, yeni yeni arkadaşlarını ve öğretmenlerini tanıyıp uyum sağlamak, sabah erkenden uyanmak durumundalar, akşamları ufak tefek başlasada ödev sorumluluğunu edinmek durumundalar vs vs . Ahhh benim bebeğim nasıl olacak???? derken akıp geçen üç hafta sonunda bir anda sihirli değnek dokunmuş gibi herşey yerine oturuverdi, eski normal günlerimiz şükürler olsun geri geldi. Ben Ata uyuduktan sonra en ufak birşeyle ilgilenmeye taakatim kalmamış bir halde uyuyakalırken, bugün artık gördüğünüz gibi bloguma tarif ekleyecek vaktim ve zindeliğimle karşınızdayım (:

Bugün işyerinde arkadaşlarım bloga en son ne zaman yazdığımı ve son aylarda kaç kez yenilediğimi bana hatırlatınca vahim durum ortaya çıktı. Bir de tabii sizlerden gelen sağlığımı ve herşeyin yolunda gidip gitmediğini soran duyguyla, heyecanla okuduğum mesajlarınız var. Çok çok teşekkürler...

Bu tavuk yemeğini çok çok beğeneceğinizden hiç şüphem yok. Misafirlerinize de sunabileceğiniz çok zaman istemeyen ancak çok hoş sunumu ve mükemmel bir tada sahip bir tavuk yemeği.Zebra kek ise küçük büyük herkesin favorisi evde. Özellikle Ata okula beslenme saatine hep bu keki istemeye başladı umarım sizlerde seversiniz.


Soslu mantarlı tavuk










Malzemeler



500 gr. tavuk göğüs eti ( şeritler halinde kesilecek)


400 gr mantar ( hazır dilimlenmiş olanı kullanmak çok pratik oluyor)


5-6 yemek kaşığı sıvıyağ


taze kekik dalları


tuz, karabiber

sos için



1 su bardağı tavuk suyu


1 yemek kaşığı mısır nişastası


2-3 yemek kaşığı beyaz şarap


3 yemek kaşığı krema


çeşni tuz






Yapılışı





Tavukları 2 yemek kaşığı sıvıyağ, tuz, karabiber ve taze kekik dallarıyla güzelce ovduktan sonra en az bir saat dinlendiriyoruz.

Wok tavaya 2 kaşık sıvıyağ koyarak mantarları ve çeşni tuzu ekleyip harlı ateşte sularını çektirene kadar pişiriyoruz ve mantarları tavadan alıyoruz. Tavaya tavuklarımızı koyup yine harlı ateşte karıştırarak kızarmalarını sağlıyoruz.

Sosumuzu hazırlamak için tavuk suyunu, nişastayı , beyaz şarabı ve dilediğimiz miktarda tuzu koyup devamlı karıştırarak kaynatıyoruz ve kremayı ekliyoruz.

Servis tabağımıza önce tavukları, üzerine mantarı ve üzerine de sosu dökerek servise hazırlıyoruz.


Çikolatalı zebra kek

Malzemeler


2 yumurta
1\2 su bardağı sıvıyağ
2 portalakalın suyu+ üzerini 1\2 bardağa tamamlayacak süt
1 su bardağı toz şeker ( portakalın kabuklarını şekere rendeleyip iyice ovalayacağız)
1 3\4 su bardağı un
1\4 su bardağı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tuz

zebrası için

1 paket Pınar beyaz peynir
1 yumurta
1\4 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı un
1\2 paket vanilya

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz. 30 cmlik yuvarlak borcam ya da kek kalıbımızı yağlayıp unluyoruz.

Bir kaba un, kakao, kabartma tozunu ve tozu karıştırıp eliyoruz.

Yumurta ve şekeri yoğun krema haline gelene kadar 4-5 dakika çırpıyoruz. Vanilyayı ekliyoruz. Süt, portakal suyu ve yağı ekliyoruz ve en son katı malzemeleri ekleyerek kabımıza boşaltıyoruz.







Zebrayı hazırlamak için tüm malzemeleri çırpıp, kekimizn üzerine kaşıkla daireler halinde döküp bir bıçak yardımıyla karıştırıyoruz ve 30-35 dakika pişiriyoruz.




13 Comments:

At 9:20 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

OH BEE COK SUKUR NIHAYET YIYEMESEM BILE BU NEFIS GORUNTULERE BAKMAK YETIYOR. BAKARKEN BILE KILO YAPIYORLAR IKISIDE COK GUZEL GORUNUYORLAR SABAH SABAH KARNIM ACIKTI. EN KISA ZAMANDA SOSLU MANTARLI TAVUK DENEYECEGIME EMIN OLABILIRSIN.ARTIK CIKOLATALI ZEBRA PASTAYIDA SENDEN BEKLIYORUM.BILIYORSUN EVDE YAPINCA YEME ISIDE BANA KALIYOR. ELLERINE SAGLIK CANIM ARKADASIM.SELMOS

 
At 9:26 ÖÖ, Blogger Pembelinin Mutfağı said...

Merhaba yemek çok güzel görünüyor, kekin pişmiş ve dilimlenmiş hali var mı? Merak ettim de görüntüsünü.

 
At 9:33 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

ee peki bu kekin pismis hali nerde? ben onu merak ettim....

 
At 10:50 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhabalar
kekinizden yapmak istiyorum fakat birşeye takıldım. 2 portakalın suyu zaten 1/2 bardaktan fazla etmezmi? Bunu sütle 1/2 bardağa nasıl tamamlayacağımı anlayamadım. Şimdiden teşekkürler cevabınız için.

 
At 7:55 ÖS, Blogger begüm said...

Selmoşum çoook haklısın nihayet yeni tarif yazabildim. Siz yeterki yiyin ben ne isterseniz yaparım biliyorsun(:

Sevgiler

Pembeli ve Sevim merhabalar,

Ne kadar haklısınız... Kekin pişmiş halini en kısa zamanda ekleyeceğim, tarifleri bekletmemek için hemen yayınladım eksik resimler de olsa(: Telafisi çabuk olacak tamam mı????

Sevgiler

Şirin Hanım merhabalar,

Çok haklısınız portakallar sulu ve büyük olursa yarım berdağı geçer. Şöyle diyelim o zaman 1\4 su bardağı portakal suyu ve 1\4 su bardağı süt.

Kolay gelsin...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 8:24 ÖS, Anonymous Adsız said...

Neyse, hoşgeldiniz, bütün zorluklar böyle olsun. Tavuk ve kek harika görünüyor. Portakal tam çıksın hemen deneyeceğim.

Sevgiyle, sağlıkla
Sevil

 
At 11:05 ÖÖ, Blogger Çukulata said...

Sevgili Begüm,

İlk önce çok teşekkür ederim… Bende neredeyse usta bir aşçı oldum sayenizde….

Biliyor musunuz her gün ziyaret ediyorum sayfanızı bakalım bugün ne eklenmiş diye!!!

Çikolatalı Zebra Kek tarifinizi hemen yapmak istiyorum… Ama bir şeye takıldım…

1 Paket Pınar Beyaz Peynir kullanacağım ya, bu bildiğimiz kahvaltılık beyaz peynir değil mi? Krem veya Labne Peynir değil yani….

Birde Pınar’ın beyaz peyniri çeşitli oluyor bu hangi çeşidi ve kaç gramlık olanı?….

Müsait olduğunuzda cevaplandırabilirseniz çok sevineceğim…

Sevgiyle kalın….

 
At 11:34 ÖÖ, Blogger daimamutfak said...

Begümcüğüm ellerine sağlık.kek canavarı olarak değişik geldi bana.Mutlaka yapmam gerek..sevgilerle canım..neriman

 
At 1:35 ÖÖ, Blogger NiNo said...

cok nefis gorunuyooooo ellerinize sglik

 
At 12:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

Zebra keki yaptım.Oğlum çok beğendi. Peyniri iki katına çıkarsan daha da güzel olacak dedi:) Tarif için teşekkürler..Ayşen

 
At 9:51 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhabalar,Begüm Hanım,
Geçtiğimiz hafta sonu okul arkadaşlarım geleceği için onlara değişik şeyler ikram etmek istedim. Cuma günü internet’te şöyle bir dolaşırken( genelde portakal agacına bakarım ve tariflerini çok beğenirim) tesadüfen sizin bloğunuzu buldum. Sanki uzak bir ülkedeymisimde memleketlimi görmüş gibi sevindim. Bir kolejli olarak başka bir kolejliye rastlamak birden beni çok sevindirdi.( Ben 1989 mezunuyum...bazen kendimi mezun gibi hissetmiyorum çünkü hala oradayım.)pasta ve yemek tariflerini gördükçe blogun içinden çıkamaz oldum.. Tariflerin hepsi birbirinden güzel gözüküyorlardı.. Çikolatalı zebralı keki, üzümlü kakaolu kurabiyeleri, patatesli kurabiye yaptım.. Hepsi birbirinden güzel oldu... Kızlar hepsine bayıldı....Bu arada soslu mantarlı tavuk’ta denedim... gerçekten çok güzel oldu... Artık tavuk yemekten bıkmıştık... değişik bir tat çok hoşumuza gitti.....Tarifinize sağlık... İyiki sizi bulmuşum..Bundan sonra devamlı ziyaret ederim.....Görüşmek üzere... Hoşçakalın...
AYŞEGÜL YAZAN YEŞİL.( 1989)

 
At 1:59 ÖS, Blogger Çukulata said...

Sanırım ben Çikolatalı Zebra Kek'inizi ben hiç bir zaman yapamayacağım...Çünkü bana hala yanıt veremediniz..

Çok yoğun olduğunuzu tahmin ediyorum ama çok acemi bir aşçı olduğum için Beyaz Peynir ile Çikolatalı Kek'in nasıl bir uyum sağlayacağını tahmin edemiyorum...

Yani eğer kızmazsanız sorumu yineleyebilirmiyim:))...
Çikolatalı Zebra Kek'te kullanılan Beyaz Peynir, kahvaltıda yenilen peynir değil mi?
Birde ölçüsü nedir?

Bu sefer zaman bulupta yanıtlayabilirseniz gerçekten çok sevineceğim...
Sevgilerimle...

 
At 12:23 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevil merhabalar,

Çok çok teşekkürler, kolay gelsin...

Çukulata merhaba, çok çok öözür dilerim gerçekten cevap vermem uzun sürdü. Pınar beyaz taze peynir aynı labne gibi 200 grlık kutularda olandan.Kolay gelsin bana sonucu bildirirseniz çok sevinirim

Sevgiler

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors