sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

01 Kasım, 2007

Fırında sütlü levrek ve hurmalı dilimler

Epeydir bu sütlü balık tarifini vermek istiyordum. Geçen akşam yapıp resmini yemek telaşı arasında çekebilmeyi başardım sonunda... Balık resimleri çok içime sinmesede tarifi vermek daha öncelikliydi benim için. Çalışan anneler bilir akşam iş sonrası eve tüm aile efradı birlikte dalarsınız herkes açlıktan kırılmakta ve siz telaş içinde balık hazırlıklarını tamamlayarak aç ahaliyi biran önce yatıştırma durumundasınızdır. İşte bu aç ahaliyi bekleterek uzun uzadıya artistik resimler yakalamak oldukça zor bizim evde. Çok lezzetli ve pratik yapılan bu balık yemeğinin suyu dahil bir anda tükendiğini göreceksiniz.
Hurmalı tarifi ise Melis'le Sweet food adlı kitabı karıştırırken değişik bulduğumuz için denemeye karar verdik. Herkes çok beğendi.
Fırında sütlü levrek


Malzemeler


5oo gr. fileto beyaz etli balık
1 çay bardağı süt
3 yemek kaşığı krema
3 yemek kaşığı limon suyu
1 limon kabuğu rendesi
3-4 diş dövülmüş sarımsak
7-8 adet tane karabiber
dilediğiniz miktarda karides
tuz, karabiber
Yapılışı
Balıkları yıkayıp kuruladıktan sonra tuz ve karabiberle ovalayarak bir fırın kabına diziyoruz ve oda sıcaklığında 15 dakika tatlanması için bekletiyoruz. Fırınımızı 220 dereceye ayarlayıp fırını önceden iyice ısıtıyoruz.
Süt, krema, limon suyu, sarımsak, limon kabuğunu bir kapta karıştırıp balıkların üzerine döküyoruz. Tane karabiberleri üzerine koyuyoruz ve balıkların aralarına dilediğimiz miktarda karides serpiştiriyoruz( ben dondurulmuş karidesten bir iki avuç koyuyorum).
Sıcak fırında 15-20 dakika pişiriyoruz.
Hurmalı dilimler


Malzemeler
125 gr. tereyağı, oda sıcaklığında yumuşatılmış
1\2 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 yumurta
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı küçük doğranmış hurma
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı esmer şeker
2 tatlı kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tereyağı
Yapılışı
Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz. Derin olmayan 18X27 cmlik fırın kabına yağlı kağıt kaplıyoruz.
Tereyağı, şeker ve vanilyayı çırpıyoruz. Yumurtayı da ekleyerek tekrar çırpıyoruz. Elekten geçirdiğimiz kabartma tozu ve unu ekelyerek yumuşak bir hamur oluşturuyoruz.
Hamuru ikiye bölüp yarısını fırın kabının tabanına döşüyoruz ve diğer yarısını buzdolabına koyup yarım saat kadar sertleştiriyoruz ( vaktiniz yoksa benim gibi derin dondurucuyu da kullanabilirsiniz).
Bir kaba hurmaları,suyu, kakaoyu, tereyağını koyup kaynatıyoruz ve ocağı kısıp hurmalar yumuşayana ve suyunu çekene kadar pişiriyoruz ve soğutuyoruz.
Soğuyan hurmalı dolguyu hamurun üzerine kaşıkla yayıyoruz ve diğer sertleşmiş hamuru rendenin kalın tarafından rendeleyerek karışımın üzerini kaplıyoruz. 35 dakika pişiriyoruz. Ilınınca kare dilimleyip üzerini pudra şekeri ile kaplayıp servis yapıyoruz.

12 Comments:

At 12:09 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

slm
canım ellerine sağlık...nefis....

 
At 12:07 ÖS, Anonymous Adsız said...

selam sütlü balığın yanına neler yapabilirim davet menusü olabilmesi için?misafirlerim için hazırlamak istiyorum ama karar veremedim.çook teşekkürler

 
At 10:58 ÖS, Blogger ~Semra Mutfakta~ said...

Begüm'cüm siteni sık sık takip ediyorum.listemdesin yani:) ama bu aralar çok fazla uğrayamıyorsun sanırım.ama ugradığında da böyle harika tatlar bırkıyorsun bizlereçözellikle hurmalı tarifine bayıldım.ellerine sağlık cnm.

 
At 10:08 ÖÖ, Blogger daimamutfak said...

Beğümcüğüm ellerinize sağlık.Yine değişik bir tarifle buradasınız..sevgiler

 
At 12:58 ÖÖ, Blogger Ilker Erdem said...

Sutlu balik tarifini ilk defa goruyorum. Nefis gorunuyor.

 
At 12:16 ÖÖ, Blogger begüm said...

Herkese merhabalar,

Leziz çok teşekkürler...

Hatice arşive bakarak değişik salata ve patates seçenekleri ile sunabilirsin. Arkadan güzel bir tatlı eşliğinde tabii...

Semra çok haklısın siteyi çok fazla update edemiyorum. Çok çok teşekkürler

 
At 10:20 ÖÖ, Blogger Bocuruk said...

Sevgili Begüm,
Aynen haftaiçi akşamları bizim evin mutfağındaki telaş da böyle. Balığı çok sevmeme rağmen dışarıda yediklerim haricinde sütlü balık denemedim hiç. Bu tarif benim için çok iyi oldu. Pınar Mezgit Fileto alıyorum pakette sanırım onunla da olur. Diğer tarifin de çok güzele benziyor. Eline sağlık:)
Sevgilerimle...

 
At 4:30 ÖS, Blogger Sibel said...

Benim de Ramazan'dan kalan bolca hurmam vardı Begümüğüm.. Bir kek yapayım, ekmek yapayım derken ne yaptım? Tatlı krizine girdiğim günlerde yiyip bitiriverdim. İyi yapmış mıyım:)

Özlemişim sevimli mutfağını!
Sevgiler..

 
At 1:40 ÖÖ, Blogger Melek* said...

selamlar sitenizi yeni gördüm çok hoşuma gitti ellerinize sağlık döktürmüşsünüz
sevgilerimle banada beklerim

 
At 8:33 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, Seni ilk günden beri takip eden biriyim. Bencillik yaptığımı da biliyorum, ancak uzun süre bloğunu güncellememen (ki her gün bir umutla açıp bakıyorum)hayal kırıklığı yaratıyor. Umarım hayatın yolunda gidiyordur ve sadece yoğunluktan zaman ayıramıyorsundur. Sevgiler ve başarılar.

 
At 11:25 ÖS, Blogger Ferkay said...

selam canım sütlü balık harika olmuş ellerine sağlık

 
At 11:26 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm, balkabaklı bir tarif ararken siteni keşfettim. O gün bu gündür yeni neler yapmışsın diye sık sık ziyaret ediyorum. Hatta birkaç tarifini denedim. Hepsi çok başarılı oldu. Güzel tariflerin için sağol. En son Hurmalı Dilimler'i denedim. Çok hafif çayın yanında harika giden bir tatlı oldu. Herkes çok beğendi. Yeni tariflerini merakla bekliyorum. Sevgiler

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors