sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

22 Kasım, 2007

mısırlı brüksel lahanası çorbası, antep fıstıklı yaban mersinli çikolata

En son güncelleme 1 Kasım 2007 !... Eyvahlar olsun... Günler bu kadar hızlı akıp gitmek zorunda mı 30 gün nasıl geçmiş ... Ben tabii evde boş durmuyorum yine yeni yeni tarifler denemeye devam ediyorum ama bir türlü resimlerle uğraşacak, yazılarımı yazacak bir vakit bulamıyorum. Birşeyler yapmayalım, vakit yaratmalıyım ... Benden yeni yazılar bekleyen, mail atan, sayfamı takip eden değerli dostlarıma mahçup olmamalıyım, Tanrım ne yapacağım ufffff... Cumartesi akşamı kafamdan akıp geçen ve beni müthiş huzursuz edip üzen bu düşüncelere bir son vermek için Pazar sabahı ev ahalisi uyanmadan ve biz deliler gibi koşuşturduğumuz ve akşamı ettiğimiz bir güne başlamadan erkenden kalkıp daha önce yaptığım ve çok sevdiğim iki tarifi eklemeye karar verdim. Tabii akşam bize balık ziyafeti çeken Zeynepçiğimin de dürtüğü !....etkili oldu sanırım, günlerden beri beni uyarıp duruyor dünde, " sayfayı açıyorum yine karşımda sütlü balık yeter artık "deyince zaten rahatsız durumda olan ben sabah erkenden faaliyete geçtim. Bu arada yazımın tarihi bir resmi 22 Kasımda yüklediğim için 2 Aralık yerine 22 Kasım olarak yayınlandı...



Kışın çorbalar sofraların vazgeçilmezi oluyor. Çeşit çeşit çorbayı yapıyoruz arada da tat değişikliğine ihtiyaç duyuyoruz , brüksel lahanası benim çok sevdiğim bir sebze, çorbalara da çok yakışıyor, mısırla birlikte olunca da mmmmm...


Antep fıstıklı ve yaban mersinli çikolata da çıtır çıtır ve nefis tadıyla çok güzel bir ikram ve kahvelerinizin çok güzel tamamlayıcısı olacak. Yapımı da bir o kadar basit ...



Mısırlı brüksel lahanası çorbası





Malzemeler

1 su bardağı ince doğranmış brüksel lahanası
1/2 su bardağı konserve mısır tanesi
1-2 yemek kaşığı tereyağı
4-5 dolu yemek kaşığı sıvıyağ
1 1\2 tepeleme yemek kaşığı un
1 diş dövülmüş sarımsak
5 su bardağı su veya tavuk suyu ya da ikisi karışık
1\2 su bardağı süt
1 çay kaşığı
tuz, beyaz biber

Yapılışı

1 yemek kaşığı tereyağını ( tercihinize göre bu sıvıyağ da olabilir) tavada eritiyoruz. Yıkadığımız ve sert diplerini kesip üst yapraklarını temizlediğimiz brüksel lahanasını ince ince doğruyoruz .Tavaya erittiğimiz yağın içine sarımsağı atıp çeviriyoruz ve lahanaları ekleyerek soteliyoruz, tavanın kapağını kapatıp 5-6 dakika kısık ateşte lahanaları yumuşatıyoruz ve ocağın altını kapatıp şekeri üzerlerine döküp bir kenara alıyoruz.

Çorbayı yayapacağımız tencereye tereyağı ve sıvıyağı koyuyoruz, unu ekleyerek devamlı karıştırıp kısık ateşte unun rengini değiştirmeden kavuruyoruz. Yavaş yavaş tavuksuyunu ekleyerek devamli karıştırıyoruz( mümkünse bir çırpıcı telle ), lahanaları ve mısırları ekleyerek bir taşım kaynatıyoruz. Mısırları ekliyoruz ve en son sütü, tuzu ve beyaz biberi ekleyip afiyetle yiyoruz.

Antep fıstıklı yaban mersinli çikolatalar




Malzemeler

3 kare paket bitter çikolata ( 240 gr)

2 paket beyaz çikolata ( 160 gr.)

1 su bardağı tuzsuz iç antep fıstığı

3\4 su bardağı kuru yaban mersini

Yapılışı

Fırını 180 dereceye ayarlıyoruz ve ısıtıyoruz. Pişirme kağıdı kapladığımız ısıya dayanıklı kaba tek sıra halinde fıstıklarımızı döşüyoruz ve 10-15 dakika kavuruyoruz, fırından alıp soğumaya bırakıyoruz.

Siyah ve beyaz çikolataları küçük parçalara ayırıyoruz, ayrı ayrı eritiyoruz. Eritme işlemi mikrodalga fırında çok pratik oluyor ancak zamanlamayı ayarlamak önemli. Mikrodalga fırın en yüksek devirde 1 dakikaya ayarlıyoruz ve bitince çikolatayı çıkarıp kontrol ediyoruz eğer eriyip yumuşamamışsa 10 ar saniyelik ayarlamalarla tekrar eritiyoruz ve bir telle iyice karıştırıyoruz. Eğer mikrodalga tercih edilmiyorsa benmari usulü, cam bir kabın içine koyduğumuz çikolataları dibi değmeyecek şekilde kaynar suyun içine batırıp eritiyoruz.

Erittiğimiz siyah çikolatanın içerisine , fıstıklardan üst süslemesi için bir avuç ayırıp, kalanını ekliyoruz , yabanmersinlerinin de tümünü ekleyerek karıştırıyoruz. Bir tepsiye yağlı kağıt serip bu siyah çikolata karışımını ince bir tabaka halinde bir spatülle yayıyoruz ve üzerine beyaz çikolatayı birer tatlı kaşığı dolusu ayrı ayrı döküp bıçakla karıştırıp zebra deseni yaratıyoruz ve kalan fıstığı üzerine serpiştiriyoruz. Buzdolabında katılaştırıyoruz yaklaşık yarım saat kadar. Sonra elimizle dilediğiniz büyüklükte parçalara ayırıp afiyetle yiyoruz.



10 Comments:

At 7:55 ÖS, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Çorba değişik ve lezzetli görünüyor. Bende geçenlerde bir kısmını sebzeli tavukda kullandığım brüksel lahanasından kalanları ne yapsam diyordum. Sanırım buldum. Elinize sağlık.

 
At 11:58 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begum, ben de guncelleyemiyorum blogumu bu siralar bir turlu yetisemiyorum :( Ozlemisim seni, eline saglik Cikolatalar bastan cikarici ama dayanmali :)

 
At 10:20 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm,
"Yine mi o balık gelecek acaba..." derken, yeni tariflerinle karşılaşınca çok sevindim! Merak etmeye başlamıştım. Hatta geçen hafta "acaba Begüm'ün güzel bir brokoli çorbası tarifi var mıdır?" diye düşünürken, bir başka çorba tarifi bulduğuma pek memnun oldum; ellerine sağlık, kolay gelsin.
İLKE

 
At 10:48 ÖÖ, Blogger begüm said...

Aysel merhabalar,

Umarım lahanaları çorba olarak değerlendirir ve memnun kalırsın, haberlerini bekliyorum(:

Sevgiler
Begüm

Nezaketcim merhabalar arkadaşım,

Bende sizleri çok özledim gerçekten... Hiçbirşeye yetişemeyip herşeyi oluruna bıraktığım bir dönemdeyim ve atlatmaya çabalıyorum(: Çok haklısın çikolatalara dayanmak şart ...

Sevgilerimle,

Begüm

İlkecim merhabalar,

Tüm gelen yorum ve arkadaşlarımdan algıladığım balığın herkesi bayılttığı yönünde(; neyse artık by yeni tarifler biraz durumu kurtarır umarım. Sevgiler,

Görüşmek üzere,

Begüm

 
At 4:05 ÖS, Blogger Sibel said...

Nefis tariflerle dönmüşsün Begümcüğüm! Çikolatalara bayıldım, ama çorba tabağı da yanındaki ekmeklerle nefis görünüyor..
Eline sağlık!

 
At 8:39 ÖS, Blogger Unknown said...

herzamanki gibi harika tarifler, siteyi güncellemenize çok seviniyorum çünkü tam bir görsel şölen... çikolatayı pakette değilde kuvertür kullanmanın bi sakıncası olurmu?

 
At 7:28 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, çikolatayı hazırlarken kurutulmuş yaban mersinlerini yumuşatmadan mı koyuyoruz? Bir de konumuzla ilgisi yok ama... Salatalara konan (bazı salata barlarda rastlıyorum) kuruton nedir? Nerede bulabilirim? Sevgiler, başarılar.Hülya

 
At 2:14 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm Hanım,
Bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum.Bayramdan sonra yeni tariflerinizi sabırsızlıkla bekliyorum.
Pelin

 
At 8:23 ÖÖ, Blogger busem said...

Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri, bir sıcak gülümseme, bir ufak hediye daha da yaklaştırır bizi birbirimize. Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kurban Bayramınız bereketli olsun!

 
At 11:16 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sibelcim canım arkadaşım,

Çikolataları ve çorbayı beğenmene çok sevindim(:

Sevgiler

Yeşil kivi merhabalar,

Çok geç cevaplıyorum çok çok özür dilerim. Kuvertür tabii ki olur harika olur hemde...

Sevgiler


Hülya merhabalar

Çikolataya yaban mersini kuru konuyor. Kruton salatalara ve çorbalara konan kıtır ekmeklere deniyor. Marketlerin ekmek reyonlarında bulunuyor paketler halinde ancak evde yapmak da oldukça basit. Dilim ekmekleri küçük kareler halinde kesip fırça yardımıyla eritilmiş tereyağını ve sıvıyağı üzerlerine sürüyoruz. Teflon tavaya koyup iki tarafını güzelce kızarıyoruz. İsterseniz üzerlerine sürülen yağa çeşitli baharatlar ekleyebilirsiniz.

Sevgiler

Pelin merhabalar

Umarım yeni yılda daha çok tarifler yayınlayabilirim, çok çok selamlar...


Busem senin de geçmiş bayramını kutluyorum...


Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors