sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

25 Aralık, 2007

Sakızlı muhallebili kadayıflı tatlı

Bu tatlı benim esasında sizlerle bayram tatlısı olarak paylaşmak istediğim bir tarifti ancak eşim bir sürpriz yapıp bayram tatilimizi bir gün önce başlatınca benim tarifi yazacak vaktim kalmadı ve tarifi ancak tatil dönüşü sizlerle paylaşabiliyorum. Sevgili arkadaşım Sevin verdi tarifi, çok lezzetli bir tatlı, ben bayıldım.
Geçmiş bayramınızı en içten dileklerimle kutluyorum...
Sakızlı muhallebili kadayıflı tatlı


Malzemeler

250 gr. tel kadayıf ( elle koparılacak)

3 yemek kaşığı tereyağı

1 su bardağı ceviz ( dövülmüş)

3 dolu yemek kaşığı toz şeker

muhallebisi için:

1 kilo süt

1 paket kremşantiy

5 yemek kaşığı un

6 adet damla sakız ( havanda dövülüp toz haline getirilecek)

1 1\2 su bardağı toz şeker

Yapılışı

Tel kadayıfı elle kopararak küçük parçalara ayırıyoruz. Büyük bir tefleon tavada tereyağını eritiyoruz ve kadayıfları ekleyerek iyice karıştırıyoruz ve kısık ateşte yaklaşık 30 dakika kadar, kadayıfların rengi dönüp, mis gibi kokana dek kavuruyoruz. Ateşin altını kapatıp 3 yemek kaşığı toz şekeri ve cevizi ekleyerek karıştırıyoruz.

Diğer tarafta 1 kg. sütten bir bardağını ayırıp, bir poşet kremşantiyi bu bir bardak sütle yapıyoruz. Kala sütü tencereye koyuyoruz ve 5 yemek kaşığı unu ekleyerek devamlı karıştırıp muhallebi kıvamına getiriyoruz. Şekeri ve damla sakızını ekleyerek iyice karıştırıyoruz. Ocağın altını kapatıp muhallebiyi soğutuyoruz. Yaptığımız kremşantiyi muhallebiye ekleyerek iyice karıştırıyoruz.

Kavurduğumuz kadayıfımızı ikiye bölüyoruz, bir bölümünü borcamın altına döşüyoruz ve iyice elimizle bastırarak şekillendiriyoruz. Üzerine muhallebiyi döküyoruz ve kalan kadayıfı da muhallebinin üzerine döküp elle yayıyoruz. Üzerini cevizlerle süslüyoruz.

10 Comments:

At 10:48 ÖS, Anonymous Adsız said...

yeni yılın kutlu olsun..değişik bir kadayıf tatlısı yapmışsın..denemek lazım..eline sağlık...
ipek
limonbahçesi

 
At 11:31 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Begümcüğüm bu tatlıyı bir türlü denemek kısmet olmadı bana, eminim nefistir tadı. Sütlü kadayıfa bayılırım zaten, muhallebilisini düşünemiyorum. Ama gel gör ki diyetteyim:) Yeni yıl kararları!!

Sana ve ailene mutlu, keyifli, sağlıklı bir yıl diliyorum canım.
Sevgilerimle..

 
At 5:21 ÖÖ, Blogger Unknown said...

Tatlı nefis görünüyor, ellerinize sağlık.
Sevgilerimle..

 
At 10:39 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhaba.bu tam bana göre bir tatlı diye düşündüm.yine de sormak istediğim bir nokta var.acaba teflon tava (malum teflon çok zararlı) yerine fırında kızartsak nasıl olur.teşekkürler

 
At 5:04 ÖS, Blogger bembi said...

bakınca içim eridi çok lezzetli görünüyor! elinize sağlık :)) bir gün cesaret edip deneyeceğim :)

 
At 4:34 ÖS, Blogger Tuğba said...

Merhaba,
Sakızlı muhallebinin girdiği her tatlının daha da lezzetli olduğunu düşünüyorum..
Ellerinize sağlık..
sevgiler..

 
At 11:02 ÖÖ, Blogger begüm said...

Limon bahçesi, Sibelcim ,Nazlı Arslan merhabalar...

Bende herkese harika bir yıl diliyorum, görüşmek üzere...

Hayzer merhabalar,

Kadayıfı yağda çevirerek kavuracağımız için fırında yapmak yerine çelik bir tavada da bu işlemi yapabilirsin aynı şekilde.

Bembi, Tuğba merhabalar,

Çok teşekkürler. Bende sakızla yapılan tatlara bayılıyorum...

 
At 6:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

Bu güzel tarife teşekkürler.Yarın hemen deneyeceğim.Elinize sağlık.
Hande

 
At 6:51 ÖS, Anonymous Adsız said...

şeker miktarı 5.5 su bardağımı

 
At 1:58 ÖÖ, Blogger queenbee said...

tarifi görünce hemen kadayıfı alıp bu gün denedim tadıda görüntüsüde nefisti. Geleneksel kadayıfın bu hale bürünmesi çok hoş.Herkesten müthiş yorumlar Ellerine sağlık...

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors