sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

29 Ocak, 2008

Aşure



Aşure benim en sevdiğim tatlardan bir tanesi. Bu kadar değişik malzemenin biraraya gelerek bu harika lezzeti ortaya çıkarması bana hep ilginç gelmiştir. Bir inanışa göre kız çocuğu olan anneler aşure ayında aşure pişirip dağıtırlarsa çok uğurlu gelirmiş (((: Bende aşuremi geçen hafta yaptım ancak tarifi yeni ekliyorum. Aşure aslında çok zor pişirimi olan bir tatlı, kıvamını tutturmak, ne çok katı olacak bulamaç gibi ne de çok sulu olacak, oldukça tecrübe istiyor. Ayrıca renginin beyaz olması da çok önemli, bu beyaz rengi sağlayabilmek için birtakım ekstra işlemler yapmak gerekiyor. Bu beyazlığı sağlamak amacıyla annemin yemek defterinde özellikle belirtilen bazı ayrıntılar var. Benim şimdiye kadar okuduğum az tarifte, incirin süt ve nişasta ile kaynatılıp beyazlatılması, kuru üzüm ve kuş üzümlerinin ayrıca haşlanarak aşureye katılması ayrıntılarına rastladım. Dolayısıyla pek çok yerden aşure tarifi edinilebilmesine karşın bende aşure tarifimi bloga eklemeye karar verdim. Püf noktalarına dikkat edildiği sürece lezzzetli ve bembeyaz bir aşure pişirebilirsiniz. Hazırlıkları önceden yaparsanız, ben bu sene hepsini bir gecede yapmaya kalkıştım, telaşeli ve yorucu oldu, örneğin nohutu ve fasulyeyi önceden haşlayıp hazırlamak, kayısı ve incirleri doğrayıp hazır etmak gibi pişirme daha kolay hale geliyor.


Aşure




Malzemeler

2 su bardağı aşurelik buğday

3 1\2 litre su ( aşureyi pişirdikten sonra kıvam koyu gelirse sıcak su eklenebilir akıcı bir kıvama gelebilmesi için )

2 çorba kaşığı sıvıyağ

1 çay kaşığı tuz

1\2 su bardağı kuru fasulye ( haşlanacak)

1\2 su bardağı nohut ( haşlanacak ve kabukları ayıklanacak)

9-10 adet kuru incir ( küçük doğranacak ve üstünü bir parmak geçecek süt ve 1 çay kaşığı nişasta ile kaynatılıp beyazlatılacak ve süzgeçle alınıp aşureye bu haliyle eklenecek)

9-10 adet kuru kayısı ( küçük doğranacak)

1\2 su bardağı kuru üzüm

2 çorba kaşığı kuş üzümü ( kuş üzümü ve kuru üzümler ayrı bir kapta üzerlerini bir parmak geçecek şekilde su ile bir taşım kaynatılacak ve kara suyu dökülecek aşureye öyle eklenecek)

1 adet elma ( küçük küçük doğranıp suyla bir taşım kaynatılıp pişirilecek)

1 adet portakalın kabuğu ( beyaz kısmı iyice alınıp ince ince doğranacak)

1 su bardağı süt ( aşurenin tadını arttırması ve rengini beyazlatması için)

1 tatlı kaşığı mısır nişastası ( sütün içinde eritilerek aşureye katılacak)

1 çay kaşığı vanilya

3- 4 dolu su bardağı şeker ( ben 4 su bardağı koyuyorum, ancak daha az tatlı sevenler şekeri azaltabilir)

Üzerini süslemek için

fındık, ceviz, susam, kuş üzümü, nar taneleri, dolmalık fıstık, badem, tarçın

Yapılışı

Buğdayı ve fasulyeyi suya , nohutu ılık ve tuzlu suya koyuyoruz geceden. Ertesi gün nohut ve fasulyeleri ayrı kapta haşlıyoruz ve nohutun kabuklarını ayıklıyoruz.

Buğdayı, suyu, tuzu ve sıvıyağı aşureyi yapacağımız büyük bir tencereye koyup kısık ateşte iyice yumuşayıp özleşene kadar 1.5 saat kapağı aralık şekilde arada karıştırarak pişiriyoruz. Buğday iyice özleşince ve buğdaylar çatlayarak irileşince tencereden 2 kepçe karışımdan alıp robotta bulamaç haline getirip tekrar tencereye ekleyerek karıştırıyoruz.

Şekeri ve baklagilleri tencereye ekleyerek karıştırıyoruz. 5-10 dakika pişiriyoruz.

Kuru üzüm ve kuş üzümlerini, kayısıyı, haşlanmış elmaları, portakal kabuklarını tencerye ekleyerek 5-10 dakika daha pişiriyoruz.

1 su bardağı süte nişastayı karıştırıyoruz ve vanilyayla birlikte en son tencereye bunu da ekliyoruz ve bir taşım kaynatıyoruz.

Aşureyi tencerede kapağı kapalı yarım saat dinlendirdikten sonra kaselere boşaltıp soğutuyoruz. İyice soğuduktan sonra üzreini süslüyoruz.

3 Comments:

At 1:25 ÖS, Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Harika görünüyor. Ellerine sağlık !

 
At 11:14 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Allah kabul etsin
bereketi bol olsun
sevgilerr

 
At 1:54 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm,
Bu harika tarif için çok çok teşekkürler! Rahmetli Anneciğimin en sevdiği tatlılardan olan aşureyi O'nun anısına doğum gününde (4 Şubat)yapmaya niyetlenmiştim. Bulduğum tarifler bir türlü içime sinmiyordu. Ama seninki, ailemizde alıştığımız lezzete en yakını gibi geldi. Cuma akşamından hazırlıklarımı yapmaya başladım ve Cumartesi günü saat 13:00'de dağıtılmak üzere kase kase aşurelerim hazırdı! Gerçekten Anneciğiminkine çok çok benzedi. Sadece nişasta konusunda küçük (!)bir okuma hatası yapmışım: 1 ÇORBA kaşığı koydum! Ama olsun, bu ilk aşure denememdi ve katı-matı, pek lezzetliydi valla! Tekrar teşekkürler ve ellerine sağlık,
İlke

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors