sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

04 Şubat, 2008

Ayva tatlısı

Hem yapımı kolay olsun hemde lezzeti ... Pazar günü gideceğimiz arkadaşlara ne yapsam diye düşünürken ayva tatlısı yapmaya karar verdim. Bu şifalı ve bol vitaminli Bu meyve bizim evimizde bolca tüketiliyor. Dolayısıyla evde ayva bulmak her zaman mümkün.

Ayva tatlısında başarı sağlamanın en önemli unsuru güzel ayva seçmek. Gerisi tarifi adım adım izleyerek tatlıyı yapmaya kalıyor. Ayva çekirdekleri tatlınıza o doğa mucizesi müthiş rengi vermeye yetiyor en başta rengi açık görünse de pişirme süresinin sonuna doğru renk müthiş bir tona dönüşüyor, sabırlı olmakta fayda var.

Birde eğer ayva seviyorsanız iş arkadaşım sevgili Şükrancığımın bana öğrettiği şekilde ayvayı yemek (((: harikaa oluyor. Ayvaları incecik dilimleyerek üzerini tuzluyor ve bol limon suyu döküyorsunuz. Ayyy demeyin deneyin harika oluyor, deneyenlerin yüzündeki tebessümü görür gibi oluyorum...

Afiyet olsun...

Ayva tatlısı




Malzemeler

4 adet ayva
24 tepeleme yemek kaşığı toz şeker ( herbir ayva yarısı için 3 yemek kaşığı olmak üzere)
7-8 adet karanfil
4 adet ayvanın çekirdekleri
1 küçük çay bardağı su
8 yemek kaşığı kaymak
1\2 adet limon

Yapılışı

Ayvaları ayıklayarak ortadan ikiye bölüyoruz, ortalarında çekirdekli ve sert kısmı ayıklıyoruz. Limonla ayvaların her tarafını güzelce ovalayoruz ki kararmasınlar. Çekirdeklerin hepsini tatlıya renk vermesi için tencereye karanfillerle birlikte koyuyoruz.

Tencereye yarıya böldüğümüz ayvaları diziyoruz, karanfilleri ve ayva çekirdeklerini serpiştiriyoruz. Her bir ayvanın ortasına, oyup çekirdeklerini çıkardığımız boşluklarına 3 er tepeleme yemek kaşığı toz şekeri koyuyoruz. Bir küçük çay bardağı suyu da tencereye ekliyoruz, tencerenin kapağını kapatıp yüksek ateşte suyun kaynamasını bekliyoruz ve ateşi en kısığa getirip 1- 1.5 saat kadar pişiriyoruz. Bu sırada ayvaların suyunu kontrol ediyoruz, eğer ayvalar yeterince sulu değilse suyunu salmaz ve tencerede yeterli su kalmaz ise, 1\2 çay bardağı daha su ekliyoruz. Ayvalar çatal batırdığımızda iyice yumuşamış haldeyse pişmiş demektir.

Soğuduktan sonra ortalarına kaymak koyup servis yapıyoruz.


6 Comments:

At 11:50 ÖÖ, Blogger DANIEL EFE'nin annesi Nagehan said...

Elinize saglik, cok guzel gorunuyor da, ben ayvayi marmelat disinda yemem, yani illa rendelenmis olacak. Cunku ayva sertligini sevmiyorum, bu tatlida ayva yumusayabilmis mi acaba ? Oyle ise deneyecegim de. Kaymak bulamazsak alternatifi krem santi mi ?

 
At 3:48 ÖS, Blogger Hülya said...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
Eskiden ayva tatlısı yaptığımda gıda boyası kullanırdım ama artık ben de gıda boyası kullanmadan ayva tatlısı yapıyorum.
Fotoğrafların da çok güzel...

 
At 5:07 ÖS, Blogger Unknown said...

Ayva tatlısına bayılırım ama bu rengi gıda boyası kullanmadan yakalamış olmanız çok güzel ellerinize sağlk...


www.hayatintatlari.com/forum

 
At 7:20 ÖS, Anonymous Adsız said...

Cok lezzetli görünüyorlar,ellerinize saglik.

 
At 10:42 ÖS, Anonymous Adsız said...

Ellerinize sağlık.Gıda boyasız daha doğal duruyorlar.

 
At 4:35 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,
Ayva tatlınızı denedim.Rengi ve tadı çok güzel oldu.Eşim zaten bu tatlıyı çok sever.Ben de ilk defa cesaret edip yaptım tariflerinize çok güveniyorum çünkü.Teşekkür ederim.Sevgiler
Pelin

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors