sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

08 Şubat, 2008

Böğürtlen reçelli kurabiyeler

Ortası reçel dolu, yanları fındık kaplı bu nefis kurabiyeleri yapar yapmaz nasıl kapışılacağını siz tahmin edin ...
Böğürtlen reçelli kurabiyeler


Malzemeler

1 su bardağı un
çay kaşığının ucuyla tuz
125 gr. tereyağı
1\4 su bardağı esmer şeker
1 yumurtanın sarısı
1\2 paket vanilya
1 yumurtanın beyazı ( hafifçe çırpılacak)
1\2 su bardağı iri çekilmiş fındık
böğürtlen reçeli

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz.Fırın tepsisini pişirme kağıdı ile kaplıyoruz.

Unu ve tuzu karıştırıyoruz. Tereyağı, esmer şeker, yumurta sarısı ve vanilyayı mixerla krema haline getiriyoruz. Çırparken unu yavaş yavaş ekliyoruz.

Hamurdan küçük toplar yapıp önce yumurta beyazına batırıyoruz ve sonra fındıkla kaplıyoruz. Parmağımızlakurabiyenin ortasına bastırıp çukur yapıyoruz. Kurabiyeleri fırında 5 dakika pişirdikten sonra çıkarıp ortalarındaki çukura parmağımızla tekrar bastırıp fırına geri koyuyoruz ve 10-15 dakika daha pişiriyoruz. Kurabiyeler soğuduktan sonra ortalarını dilediğiniz reçel ya da marmelatla dolduruyoruz.



19 Comments:

At 12:53 ÖÖ, Blogger Hülya said...

Benzer bir tarifi denemiştim ama pişme esnasında ortadaki çukur kaybolmuştu.Fırında 5 dk.piştikten sonra çıkarıp tekrar çukurlaştırmak güzel fikir.Bir de senin tarifinle denemeliyim.
Sevgiler...

 
At 12:12 ÖS, Anonymous Adsız said...

ellerine saglik canim
kurabiyeler nefis gorunuyor

www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 3:14 ÖS, Blogger NiNo said...

harika bunlarrrrrrrrr

 
At 11:38 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

bu kurabiyeyi çok gördüm yaptım yedim ama dışındaki fındık olayı harika olmuş
ellerine sağlık
sevgiler

 
At 1:21 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, cok istah acici kurabiyeler bunlar, benim icin cok tehlikeli yani :) Ama mutlaka denenmeli. Simdiye kadar blogundan deneyip de begenmedim bir tarifin olmadi hic. Cok opuyorum, sevgilerimle

 
At 11:05 ÖS, Anonymous Adsız said...

nefis...bende beklerim...
ipek
limonbahçesi

 
At 8:00 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm,
Harika tariflerinden daha kolay faydalanabilmek için arşiv kısmını konularına göre sınıflandırabilir misin? Çok şey mi istiyorum?:) Sevgiler ve Başarılar. Hülya Atila

 
At 1:43 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık kurabiyeler nefisss

 
At 8:59 ÖÖ, Blogger pelin said...

Harika bir tarif gerçekten. görüntü de müthiş. tadının ne kadar güzel olabileceğini tahmin edebiliyorum. ellerine sağlık. sevgiler

 
At 3:41 ÖS, Blogger sevdamavisi said...

Sevgili Begüm,
kurabiyeler çok hoş olmuş ellerine sağlık.
blogcular ankarada buluşacağız. katılırsan çok sevinirim. ayrıntılar sitemde. sevgiler

 
At 8:26 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, Beyaz çikolata dolgulu minik keklere yorum bıraktım. Okursan sevinirim.Sorum olacaktı. Sevgiler Hülya

 
At 4:25 ÖS, Blogger daimamutfak said...

SEvgili tatlı Begüm.
Seni tanımaktan dolayı çok mutlu olduğumu bilmeni isterim.Çok konuşamasakta o gün, hep aklım sendeydi.Tam düşündüğüm gibi içten ve naziksin.İyiki oraya gitmişim çok geç kaldığım için gitmekte tereddüt yaşamıştım.Ama senide çok merak ediyordum.Umarım bu devam eder.sevgilerimle tatlı komşum...

 
At 3:48 ÖS, Blogger bir demet feslegen said...

Begüm'cüm
Seni tanımak çok güzeldi, çok keyif aldım. Umarım tekrar görüşürüz.
Sevgiler

 
At 7:12 ÖS, Blogger Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal said...

Sevgili Begüm, kurabiyeler enfes gözüküyor, fındıklısını reçelsiz yapmıştım. bundan sonra bu tarz yapacağım. Ellerine sağlık.
Eğer müsade edersen takip etmek için arkadaş listeme eklemek istiyorum?
Sevgilerimle

 
At 11:42 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhaba,
kurabiyeler nefis görünüyor. Benim merak ettiğim kabartma tozu kullanılmıyor mu yoksa yazılması mı unutuldu?
Sevgiler..
Sevilsen

 
At 11:39 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

merhabalar zaman zaman sitenize giriyordum. şimdide ankaralı blogcular olarak buluştuğunuzu okuyunca ben de bir ankaralı olarak hepinizin sitesine girip not bırakmak istedim kolay gelsin sevgiler

 
At 12:28 ÖÖ, Blogger Ferhanca said...

Hemsehrim biz nirbirimize gider gelirdik simdi aAyselden ankara bulusmasina bakarken seni gordum ayri dusmusuz acep neden olaki??
Ben de birdaha sefere Sasunda yasan Ankarali olarak katilirim insallah...
sevgiler.

 
At 10:07 ÖS, Blogger Tijen said...

Kurabiye yok, tatlı yok.
Hafifleme zamanı.
Yani bu tarifi görmedim Begüm'cüğüm!

 
At 9:46 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, Bu kadar mola yeter sanırım. Seni ve tariflerini özledik. Ha gayret :))
Hülya

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors