sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

29 Nisan, 2008

Yaşasın bahar geldi... Yeşil erik soslu zeytinyağlı enginar



Yaşasın bahar... diye aklımda yazacaklarımı planlarken bir baktım ki biraz daha yazmazsam yaz gelecek neredeyse(((: Ben bahar coşkusunu terasımdaki ağaçlarımın, çileklerimin çiçeklerini sevip, koklayıp, okşayarak yaşadım bu sene. O kadar güzellerki resimlerini çekmek ve o halleriyle saklayıp hatırlamak istedim.
Asmamın üstündeki toplu iğne büyüklüğündeki kırmızı üzümlerin bebekliklerini keyifle seyrediyorum hala... Büyüdüklerinde harika bir üzüm salkımı haline gelecekler...
Çileklerimin çiçekleri güzel havalarla birlikte coştular...
Ve işte bu güzellikler bana içimden hep yaşasıııııın bahar dedirtiyor...

Bahar aylarında bolca tüketmemiz gereken ve dört gözle çıkmasını beklediğim sebze enginardır. Bu faydaları saymakla bitmeyen ve müthiş tadıyla birçok lezzetli yemekler yapabileceğimiz bitkiyi zamanı geçmeden mümkün olduğunca çok tüketmekte fayda var.

Enginar “cynarin” içerdiği için karaciğer ve safra kesesinde biriken nikotin, alkol ve yağın vücuttan atılımını sağlar. Potasyum, kalsiyum, manganez ve A, B1, C vitaminleri içerir.
Kandaki üre ve kolestrolü düşürür. İdrar söktürür. Böbreklerdeki kumların dökülmesine yardım eder.

Bahar ayları için bende yeni yeni çıkan yeşil erik ve enginarın bir arada kullanıldığı sevgili dostum Duygu'nun mutlaka yapmalısın dediği zeytinyağlı bir tarif veriyorum. Gerçekten çok lezzetli oldu. Afiyetler olsun…

Yeşil erik soslu zeytinyağlı enginar

Malzemeler

4 adet enginar çanağı
150 gr. taze yeşil erik
2 adet kuru soğan ( yemeklik doğranmış)
2-3 diş taze sarımsak
6-7 yemek kaşığı zeytinyağı
1 dolu tatlı kaşığı şeker
1 çay bardağı su
tuz
dereotu

Yapılışı
Tencereye zeytinyağını koyuyoruz, soğanları , sarımsağı, tuz ve şekeri ekleyerek biraz çeviriyoruz. Soğanların üzerine erikleri diziyoruz, enginarları da eriklerin üzerine oyuk kısımları alt tarafa gelecek şekilde diziyoruz. Suyu ekleyerek kısık ateşte enginarlar yumuşayana dek pişiriyoruz. Gerekirse arada biraz daha su ekliyoruz. Enginarlar piştikten sonra bir tabağa alıyoruz enginarları. Tencerede pişmiş erik ve soğanları bir süzgece alıyoruz ve bir tahta kaşık yardımıyla eziyoruz, böylece erik kabukları ve çekirdekleri süzgeçte kalıyor. Elde edilen sosu tabaktaki enginarların üzerine döküyoruz ve ince kıyılmış dereotu ile süslüyoruz.





9 Comments:

At 11:43 ÖS, Blogger Neşeli Sesler said...

Begümcüğüm
Gerçekten yaz gelecekti. Artık tma umudu kesmişken senden baharla yeniden sayfan canlandı. Hem de harika resimlerle.....
Enginar çok lezzetli görünor
Ellerine sağlıkk

 
At 12:51 ÖS, Blogger Hülya said...

Begüm'cüğüm,
Harika resimlerinle ne güzel anlatmışsın baharı..
Okurken yaşadım...
Enginar da nefis görünüyor.
Sevgilerimle

 
At 11:20 ÖÖ, Blogger MMO said...

Begümcüğüm,
Teras dedin bitirdin beni! Hem terasın var, hem de orada meyveler yetiştiriyorsun, ne güzel! :)
O minik salkımlar ne güzel görünüyor.
Bu arada enginarın bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum bak. Öğrendiğim iyi oldu. Belki bundan sonra daha çok tüketmeye çalışırım.
Ellerine sağlık.
Terasında huzurlu günler dilerim..
Sevgiler :)

 
At 11:23 ÖS, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Harikaaa fotoğraflar... İnsanın kendin yetiştirdiği sebze meyvenin tadına doyum olmaz... Bende balkonumuzda biber yetiştiriyorum... Enginarlarda harika olmuş.

Ne zaman yeni tarif gelecek diye bekleyenlerdendim :)

Sıcacık sevgiler...

 
At 2:32 ÖÖ, Blogger NiNo said...

ellerine saglik canimcim

 
At 9:13 ÖS, Blogger Tijen said...

Tadı ne güzel olur şimdi o çileklerin! Ben de yesem keşke.

 
At 8:48 ÖÖ, Blogger banu kırmızıgül said...

nefis görunuyor erik sosuna bayıldım ellerine sağlık. sevgiler..

 
At 3:41 ÖS, Blogger Cafe Gusto said...

Buluşmanız ne güzel olmuş.Blog dostlukları çok farklı oluyor.Ben bu enginara bayıldım çok güzel olmuş ellerine sağlık..sevgiler...

 
At 5:40 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhabalar,
gecen yil google'dan creme brulee tarifi ararken keşfettim blogunuzu ve bir TED Ankara Koleji mezunu ve aynı zamanda sizin gibi bir ekonomist olarak tariflrinizi, yazılarınızı sürekli takip etmeye basladim. Bu ay Kolejliler dergisinde tarifinizi gormek cok hos bir surpriz oldu. Tariflerinizin devamını bekliyoruz. Sevgiler,
ISIL

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors