sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

15 Mayıs, 2008

Ankara buluşmaları ve marmeladlı kurabiyeler...

Sevgili Sevda'nın seferberliğinde bir ay önce Ankara'da bloggerlar buluştuk. Herkes sanki uzun süredir tanışıyormuş gibi çok sıcak ve hoş sohbetler yaşandı. Katılan arkadaşlarım sevgili Elif, Pınar, Betül, Hülya , Eda, Aysel, Mine, Hülya Yılmaz, Sibel, Neriman , Yeşim öyle sıcak, öyle tatlılardı ki iyi ki bir blog kurdum diye geçirdim içimden. Tüm kazanımları bir yana birçok yeni arkadaşlar edindim. O kadar güzel vakit geçirdik ki tadı damağımızda kaldı ve en kısa zamanda tekrar buluşmak üzere ayrıldık. İşte 17 Mayıs Cumartesi günü, yeni katılımlarla, 2. buluşmamızı gerçekleştiriyoruz.

Bu ara sık sık kurabiyeler pişiriyorum, işte sizlere marmaladlı bir başka kurabiye tarifim bu da annemin defterinden...





Marmeladlı kurabiyeler

Malzemeler

125 gr.tereyağı

1 yumurta

1 su bardağı toz şeker

1/2 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2 su bardağı un ( 1 3/4 su bardağı un+ 1/4 su bardağı badem tozu kullanıyorum)

2-3 yemek kaşığı dilediğiniz bir marmelad

Yapılışı

Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz.

Tereyağı ile şekeri krema haline getiriyoruz. Yumurta ve vanilyayı ekliyoruz karıştırıyoruz. Un ve kabartma tozunu ekleyerek hamurumuzu hazırlıyoruz. Hamuru 1 saat buzdolabında bekletiyoruz.

Disk şeklindeki hamurumuzu iki büyük yağlı kağıt arasına koyup 1/2 cm kalınlığında açıyoruz . Bir yuvarlak kalıp ve ortadaki yuvarlağı oluşturmak üzere küçük bir kurabiye kalıbıyla hamuru kesiyoruz. Kurabiyeleri 8 dakika pişiriyoruz.

Bir yuvarlak kurabiyenin ortasına marmelad sürüp ortası yuvarlaklı diğer kurabieyi üzerine yapıştırıyoruz.

Afiyet olsun...

11 Comments:

At 3:22 ÖS, Blogger Hülya said...

Begüm'cüğüm,
Çok istememe rağmen sanıyorum bu buluşmaya gelemeyeceğim.
Belki kısa süre kaçabilir miyim bilmiyorum
Kurabiyeler de enfes görünüyor.
Sevgilerimle

 
At 12:09 ÖÖ, Blogger bir demet feslegen said...

Begüm'cüm..
Ne güzel vakit geçirdik, çok hoş bir gündü..
Bu kurabişler tam benlik, bayıldım ellerine sağlık..
Kocaman sevgiler

 
At 5:09 ÖS, Anonymous Adsız said...

neler yaptınız dün gelemedim ben arkadaşımın düğün telaşı vardı
bu kurbişler enfess

ellerine sağlık canımm
kocaman kocaman öptümmm

 
At 3:12 ÖS, Blogger Pelin said...

Merhaba Begümcüğüm,
Herzaman sana isimsiz olarak yorum yazıyordum.Artık benim de bir blogum var.Beklerim.
Sevgiler

 
At 6:57 ÖS, Anonymous Adsız said...

Cok sahane olmuslar, ellerinize saglik. Sevgiler

 
At 11:26 ÖS, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Yaaa bende o buluşmaya çok isteyipde gelemeyenler arasındayım... Keşke aranızda olabilseydim... Ben bu yazıya yorum yazdım sanıyordum ama baktım yazmamışım...

Kurabiyeler harika görünüyor... Ellerine sağlık sevgiyle...

 
At 12:37 ÖÖ, Blogger Damak Tadı said...

Begüm'cüğüm,
Uzun zaman oldu sana yazmayalı..Şimdi seni bu şık kurabiye ile burada görmek büyük mutluluk ve keyif verdi bana..)

Senin anneciğinin ellerine sağlık..))


Sevgilerle..

Not:Blogcu arkadaşlarla buluşmak,tanışmak ne kadar hoş değil mi??

 
At 2:29 ÖS, Blogger daimamutfak said...

Beğümcüğüm hala 2. buluşmada kalımışsın..Bu kadarda ihmal etme bizi..tatlım inşallah iyisindir..

 
At 12:58 ÖS, Blogger Cafe Gusto said...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık..sevgiler...

 
At 4:32 ÖS, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm, denediğim ve isabet ettiremediğim hiç bir tarifine rastlamadım. Harikasın. Hazırladıkların hem göze hem de damağa hitab ediyor. Dön artık nerelerdesin? Hülya

 
At 2:52 ÖÖ, Blogger ~Semra Mutfakta~ said...

begüm'cüm nefis görünüyorlar,çok şirin.ellerine sağlık.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors