sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

03 Aralık, 2008

Bayram tatları; ilk tarif kaymaklı ekmek kadayıfı ve sweet kitchen arife günü TRT-INT' de...



Bayram yaklaşıyor ve hepimiz bu uzun tatili dört gözle bekliyoruz... Bayram deyince aklımıza akraba ziyaretleri, tatlı sohbetler, bayram için hazırlanan özel sofralar ve tabii ki bayram tatlıları geliyor. Ben bayrama özel yemek tarifleri de yazacağım ama tatlıyla başlamayı tercih ettim (((: Bu sefer bayram için çok çok sevdiğim , kalorisi nedeniyle ancak bayramlarda ya da yılbaşında yediğimiz ekmek kadayıfını seçtim. Adım adım tarif ediyorum yapmak isteyenlere...

Bu arada geçenlerde TRT İzmir Televizyonundan aldığım bir haber beni çok çok sevindirdi. Programın yapımcısı Nükhet Yılmaz her pazar TRT-INT kanalında saat 12:05-13:00 saatleri arasında canlı olarak yayınlanan TURKSITE Programının 7 Aralık 2008'de yayınlanacak olan bölümünde sweet kitchen'ın tanıtılacağını haber verdi ve benden de o tarihte canlı yayına bağlanarak site ile ilgili bilgi vermemi istedi. Keyifle yaptığımız şeylerin karşılığında böyle geri dönüşler bana kuvvetli bir motivasyon sağlıyor. Sevgili Nükhet Hanıma ve tüm TURKSITE programında emeği geçen herkese bana ulaştıkları için çok çok sevgiler...

7 Aralık pazar günü saat 12:05'te TRT-INT'de beni seyretmeyi unutmayın olur mu ((((:


Kaymaklı ekmek kadayıfı
Malzemeler
1 adet ekmek kadayıfı
4-5 su bardağı ılık su ( kadayıfı ıslatmak için)
1 kg şeker ( şerbet için)+ 1 su bardağı şeker ( karamel yapmak için)
4 su bardağı su ( şerbeti için )
5-6 adet karanfil
1/2 limonun suyu
Yapılışı
Ekmek kadayıfı yaparken dikkat edilecek en önemli nokta verilen su ve şerbet miktarının bir anda değilde, yavaş yavaş eklenmesi ve kadayıfın her seferinde kontrol edilmesi olmalıdır. Çünkü kadayıfın cinsine göre işlem yapmak gerekebilir. Kadayıfın da iyisini bulmak sonucun başarısı için çok önemli bu arada...
Kadayıfımızı kendinden büyük bir tepsinin içine koyuyoruz, kadayıf şiştikçe yer gerekiyor. 4-5 bardak ılık suyu yavaş yavaş kadayıfın üzerine gezdiriyoruz ve üzerini bir havluyla örtüp yarım saat bekletiyoruz.
1 kg şekerimizi 4 su bardağı su, 5-6 adet karanfil ve yarım limonun suyunu tencereye koyup şerbet yapıyoruz.
1 su bardağı şekeri teflon tavaya koyuyoruz ve çok kısık ateşte devamlı karıştırıyoruz ve köpüklenip karamelize olunca kaynayan şerbetten az alıp şekere ekleyerek karıştırıyoruz ve sonra hepsini şerbete ekliyoruz.
Kadayıf şişince ben kürdanı her tarafına özellikle kenarlarına batırarak sert kalan kısımlarını kontrol ediyorum. Eğer böyle terler varsa biraz daha su ekleyerek yumuşamasını bekliyorum . Kadayıfın çevresindeki sert kısmını bıçakla keserek çıkarıyorum.
Daha sonra bir mutfak havlusuyla kadayıfımızı iyice kuruluyoruz.
Tepsiyi ocağın üzerine alıp yavaş yavaş şerbeti ekliyoruz kepçeyle kadayıfımızın üzerine . Ocağın altını iyice açıp, fokurdayınca altını kısıyoruz ve şerbetin kalanını yavaş yavaş ekleyerek ve tepsiyi devamlı ocağın üzerinde çevirerek kadayıfın pişmesini sağlıyoruz. Bu pişirme sırasında tepsinin yanından şerbetleri alarak devamlı kadayıfın üzerine döküyoruz ve bir yandan da tepsiyi çeviriyoruz.
Bu işlem yaklaşık olarak 30-35 dakika kadar ta ki tepsinin dibinde şerbet iyice emilene kadar sürüyor.
Kadayıf ılınınca kaymakla afiyetle yiyoruz ...




5 Comments:

At 1:40 ÖS, Blogger Sibel said...

Begümcüğüm bu harika bir haber! Senin adına çok sevindim canım.

Tatlın da enfes görünüyor, en sevdiğim şerbetli tatlıdır bu. Annem de harika yapar. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle...

 
At 2:18 ÖS, Anonymous Adsız said...

tatli harika görünüyor ellerine saglik.. ayrica hayirli olsun simdiden program :) ben malesef o saatlerde calisiyor olacagim icin kaciracagim :(

 
At 7:21 ÖS, Anonymous Adsız said...

canim senin adina cok sevindim hayirli olsun tv ...
insallah tv de takip ederim:))

tatlinda nefis gorunuyor ellerine saglik
sevgiler...

www.yenitadlar.blogcu.com

 
At 9:10 ÖS, Anonymous Adsız said...

tebrik edrim mutlaka izliycem sizi,tatlınızda harika

 
At 3:02 ÖS, Blogger ab-ı hayat said...

Sevdiklerinizle birlikte olabileceğiniz, mutlu, huzurlu, güzelliklerle dolu ve içinize sinen bir bayram geçirmeniz dileğiyle...

Sevgiler…

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors